[winxp] HP scanjet 3300c

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik heb hier een pc met een hp scanjet 3300c. En die wilde maar niet herkend worden onder xp. Nu heb ik ongeveer een uurtje lopen zoeken op got en met google, maar nog niks. Er kwamen wel opmerkingen langs van bij mij werkt t, en een ander werkte t weer niet. Toen kwam er iemand met de opmerking, met een schone installatie werd het in één keer herkend, dus scanner aansluiten en dan pas installatie draaien. Dat heb ik dus ondertussen ook al gedaan, maar nog geen resultaat. Verder werken de standaard drivers van HP ook niet. Tijdens het scan programma geeft hij heel vrolijk aan dat ergeen scanner is aangesloten. Heeft iemand anders nog idee'en?

Specs:

mobo Aopen KT77-333, via 333 chipset.
proc amd duron 1300
256mb ddr ram.

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Die scanner al getest op een andere pc??
Want nu lijkt het alsof dat die scanner kapot is.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 16:46 ]

• TheWarden
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 16:45:
Die scanner al getest op een andere pc??
Want nu lijkt het alsof dat die scanner kapot is.
getest op mijn eigen pc, daar werd ie ook nie zo snel herkend. Maar het lijkt gewoon algemeen bekend te zijn dat er een probleem is met de 3300 en 4200 serie van hp scanners, met windows xp. Maar ik vraag mij af of en wie daar een oplossign voor heeft.

p.s. ik probeer het zo onog op een win 98 pc. mar da ken ffies duren.

Mijn Systeem Specs

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 13:18
wardheuvel schreef op 30 March 2003 @ 17:03:
[...]

getest op mijn eigen pc, daar werd ie ook nie zo snel herkend. Maar het lijkt gewoon algemeen bekend te zijn dat er een probleem is met de 3300 en 4200 serie van hp scanners, met windows xp. Maar ik vraag mij af of en wie daar een oplossign voor heeft.

p.s. ik probeer het zo onog op een win 98 pc. mar da ken ffies duren.
Algemeen bekend probleem? Bij mij werd de scanner feilloos herkend, en hij doet prima :)

Lijkt erop dat er iets kapot is bij jou ofzo, check de USB poort eens na, of misschien is de scanner zelf wel kapot.

Verwijderd

Ik heb trouwens ook een hp 3300c en windows xp en heb ook geen problemen ondervonden tijdens het installeren.

• TheWarden
Saekerhett schreef op 30 maart 2003 @ 17:10:
[...]

Algemeen bekend probleem? Bij mij werd de scanner feilloos herkend, en hij doet prima :)

Lijkt erop dat er iets kapot is bij jou ofzo, check de USB poort eens na, of misschien is de scanner zelf wel kapot.
ik heb alle usb poorten op dat ding al gehad (6 stuks) en bij geen een word ie herkend. ik heb op een ander forum gelezen dat t te maken heeft met usb drivers/chipset drivers. maar ik heb alles geupdate, laatste 4in1 via drivers. dus vandaar vroeg ik mij af of iemand anders t probleem heeft... maarjah nog 15 min ofzo, heb ik een win 98 pc tot mun beschikking

Mijn Systeem Specs

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

http://h20015.www2.hp.com...20Windows%20XP&sw_lang=nl

Ga eens ff hierheen en installeer de scanner door zelf te zoeken naar drivers etc,etc nadat je ze gedownload hebt natuurlijk.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad.........ik heb um eigenlijk nooit goed werkend kunnen krijgen onder XP. Na tijdenlang frustrerende pogingen te doen het goed te krijgen heb ik uiteindelijk maar een nieuwe scanner aangeschaft (HP 3530c) en de 3300 doorverkocht aan een collega. Nu is die collega recentelijk ook overgestapt op Win XP en hij heeft totaal geen problemen met de scanner 8)7
Hij heeft hem gewoon geïnstalleerd met het originele schijfje.
Ik heb dus de indruk dat het probleem niet alleen bij XP ligt maar meer in een combinatie van XP en de overige hardware (misschien ook software) op je systeem.
Ik heb de indruk dat je je pogingen wel kunt staken..........die 3300 is zowiezo niet zo'n beste scanner

• TheWarden
wardheuvel schreef op 30 March 2003 @ 16:42:
Verder werken de standaard drivers van HP ook niet. Tijdens het scan programma geeft hij heel vrolijk aan dat ergeen scanner is aangesloten.
Arno schreef op 30 March 2003 @ 21:03:
http://h20015.www2.hp.com...20Windows%20XP&sw_lang=nl

Ga eens ff hierheen en installeer de scanner door zelf te zoeken naar drivers etc,etc nadat je ze gedownload hebt natuurlijk.
geen verder commentaar hierop, lezen is idd een vak....
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 21:24:
Ik heb hetzelfde probleem gehad.........ik heb um eigenlijk nooit goed werkend kunnen krijgen onder XP. Na tijdenlang frustrerende pogingen te doen het goed te krijgen heb ik uiteindelijk maar een nieuwe scanner aangeschaft (HP 3530c) en de 3300 doorverkocht aan een collega. Nu is die collega recentelijk ook overgestapt op Win XP en hij heeft totaal geen problemen met de scanner 8)7
Hij heeft hem gewoon geïnstalleerd met het originele schijfje.
Ik heb dus de indruk dat het probleem niet alleen bij XP ligt maar meer in een combinatie van XP en de overige hardware (misschien ook software) op je systeem.
Ik heb de indruk dat je je pogingen wel kunt staken..........die 3300 is zowiezo niet zo'n beste scanner
Jah zo'n gevoel had ik ook, en hierbij weer iets meer bevestigd. Ik spreek de mensen morgen weer en zal het dus voorleggen.

p.s. Iemand nog een hp scanjet 3300 kopen >:) :Y) :9

[ Voor 4% gewijzigd door TheWarden op 30-03-2003 23:57 ]

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Probeer eens de XP drivers van HP zelf.
Bij mij werkt de 4200 met deze XP drivers perfect.

• TheWarden
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 00:09:
Probeer eens de XP drivers van HP zelf.
Bij mij werkt de 4200 met deze XP drivers perfect.
sorry, heb ik t verhaal echt zo slecht verteld? voor de duidelijkheid:

ik heb de drivers van de HP site gedownload en geinstalleerd, en ze werken niet

Mijn Systeem Specs

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

neen,dat niet maar je hebt nog niet verteld dat je zelf hebt gezocht naar drivers bij het installeren van de scanner.

Dus heb je geprobeerd om de scanner te installeren vanaf de map waar je drivers zitten voor die scanner.

Het is vreemd dat ie werkt bij de meeste mensen behalve bij jou,dus of je doet iets verkeerd of de HP is gewoon bagger,dan zou ik dus ff bellen met de fabrikant en ik heb dus ook ff gezocht op de site van HP,maar niks over problemen met XP in combi met deze scanner,wel een paar patches en updates van de laatste drivers.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14

mr_petit

opperprutser

it's a long shot, maareh... heb je wel de nieuwste via drivers? (die dingen kunnen voor de raarste problemen zorgen)

"man is not truly one, but truly two,"

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

mr_petit schreef op 31 maart 2003 @ 01:58:
it's a long shot, maareh... heb je wel de nieuwste via drivers? (die dingen kunnen voor de raarste problemen zorgen)
>laatste 4in1 via drivers. dus vandaar vroeg ik mij af of iemand anders t probleem heeft... maarjah nog 15 min ofzo, heb ik een win 98 pc tot mun beschikking.<

Ja dat heeft ie dus ;) ,maar dat ding moet gewoon werken onder XP en waarom ie dat niet doet........gebruikersfoutje? 8)7

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Arno schreef op 31 March 2003 @ 08:07:
[...]

>laatste 4in1 via drivers. dus vandaar vroeg ik mij af of iemand anders t probleem heeft... maarjah nog 15 min ofzo, heb ik een win 98 pc tot mun beschikking.<

Ja dat heeft ie dus ;) ,maar dat ding moet gewoon werken onder XP en waarom ie dat niet doet........gebruikersfoutje? 8)7
|:( |:( |:(
OMG helemaal verkeerd gelezen

weer on topic:

heb je al een ander usb kabeltje geprobeerd? (daar zit toch een losse kabel bij?)

Verwijderd

Arno schreef op 31 maart 2003 @ 01:34:

.......Het is vreemd dat ie werkt bij de meeste mensen behalve bij jou,dus of je doet iets verkeerd of de HP is gewoon bagger,dan zou ik dus ff bellen met de fabrikant en ik heb dus ook ff gezocht op de site van HP,maar niks over problemen met XP in combi met deze scanner,wel een paar patches en updates van de laatste drivers.
Ik snap niet dat je durft te beweren dat er niks bekend is over problemen met de 3300c en XP.......typ alleen in de search maar eens 3300c of 3300c en XP. Met Google vindt je ook genoeg postings in allerlei nieuwsgroepen.
Er zijn dus talloze mensen die dit probleem :r ook hebben ondervonden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 14:05 ]

• TheWarden
IK heb geen ander usb kabeltje, omdat ik die simpelweg niet beschikbaar heb. En ik moet eerlijk toegeven, gebruikers foutje, denk t nie.... zat scanners gedaan. Maar ik vind het gewoon vaag, op t oude moederbord zat ook een via chipset.

Arno, ik vind het inderdaad ook vaag dat het bij sommige mensen gewoon werkt, en bij anderen grote problemen veroorzaakt. Maar ik heb op zich alle mogelijkheden al uitgeprobeerd. Zal is rond gaan vragen of iemand nog een 3300c wil kopen. Maar wel gaar als alles het spontaan zou begeven. Mobo was gaar, die vervangen. Toen begon de geluidskaart, (denk eerder dat die een conflict had met het onboard geluid) en nou de scanner nog :/ t moet niet gekker worden.

edit:

Ik zie net op dat apparaat dat er voor de power een soort groen schuifje zit :| wat je dus voor het stekkertje voor de stroom kan doen. Dus dat ding word dan afgesloten. Iemand daar bekend mee :?

Tunnis:
Dat klopt inderdaad. Maar de personen die er problemen mee hebben, er heeft ook nog niemand een oplossing gevonden. Dus vandaar hoopte ik hier nog wat te horen.

[ Voor 23% gewijzigd door TheWarden op 31-03-2003 14:08 ]

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Volgens mij is dat groene schijfje de blokkering voor wanneer je de scanner gaat verhuizen over een langere afstand.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

wardheuvel schreef op 31 March 2003 @ 14:05:
IK heb geen ander usb kabeltje, omdat ik die simpelweg niet beschikbaar heb. En ik moet eerlijk toegeven, gebruikers foutje, denk t nie.... zat scanners gedaan. Maar ik vind het gewoon vaag, op t oude moederbord zat ook een via chipset.

Arno, ik vind het inderdaad ook vaag dat het bij sommige mensen gewoon werkt, en bij anderen grote problemen veroorzaakt. Maar ik heb op zich alle mogelijkheden al uitgeprobeerd. Zal is rond gaan vragen of iemand nog een 3300c wil kopen. Maar wel gaar als alles het spontaan zou begeven. Mobo was gaar, die vervangen. Toen begon de geluidskaart, (denk eerder dat die een conflict had met het onboard geluid) en nou de scanner nog :/ t moet niet gekker worden.

edit:

Ik zie net op dat apparaat dat er voor de power een soort groen schuifje zit :| wat je dus voor het stekkertje voor de stroom kan doen. Dus dat ding word dan afgesloten. Iemand daar bekend mee :?

Tunnis:
Dat klopt inderdaad. Maar de personen die er problemen mee hebben, er heeft ook nog niemand een oplossing gevonden. Dus vandaar hoopte ik hier nog wat te horen.
Misschien trekt die scanner wel onwijs veel stroom uit je usb poort (zou wel erg slecht zijn... aangezien dat ding gewoon ook op het net aangesloten wordt (toch? ).
Mijn scanner heeft geen netvoeding (en haalt dus z'n stroom uit de USB), maar als ik die op een (passief) hubje met wat andere meuk aansluit (nix geks, muisje, printer) gaat ie ook echt gek doen.
Neem ik een losse poort, dan is er nix aan de hand.

Wat je misschien nog zou kunnen proberen (maar dat heb je niet voor handen, anders had je ook een ander kabeltje ;) ) is 'm aansluiten op een actieve hub (met een voeding dus).
Misschien lenen van een kennis :?

• TheWarden
mr_petit schreef op 31 March 2003 @ 15:01:
[...]

Misschien trekt die scanner wel onwijs veel stroom uit je usb poort (zou wel erg slecht zijn... aangezien dat ding gewoon ook op het net aangesloten wordt (toch? ).
Mijn scanner heeft geen netvoeding (en haalt dus z'n stroom uit de USB), maar als ik die op een (passief) hubje met wat andere meuk aansluit (nix geks, muisje, printer) gaat ie ook echt gek doen.
Neem ik een losse poort, dan is er nix aan de hand.

Wat je misschien nog zou kunnen proberen (maar dat heb je niet voor handen, anders had je ook een ander kabeltje ;) ) is 'm aansluiten op een actieve hub (met een voeding dus).
Misschien lenen van een kennis :?
bedoel je dat als in de zin van, je voeding kan het misschien niet trekken? of gewoon echt de usb poort zelf? Want de voeding is 250 watt, en die van mezelf is 300 watt. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Mijn Systeem Specs

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik bedoel de usb poort zelf.

Standaard kan deze (volgens de norm) iets van 500mah trekken geloof ik.

Als je teveel apparaten op je poorten hebt aangesloten die behoorlijk wat van die stroom trekken , dankunnen apparaten wel eens gek gaan doen (en misschien houden moederbordfabrikanten zich niet helemaal aan de norm).
Je pc voeding staat hier dus los van.

Dus misschien even testen met alleen een ps/2 muis en ps/2 keyboard.

(als dit verhaal van maximale stroom echt het geval is, dan is dit wel een grove ontwerpfout van HP :/ )

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 11:22

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb dit probleem ook bij een kennis. Daar wordt wel nieuwe hardware gevonden maar die krijgt een wazige en cryptische omschrijving mee. Daar kan je op google en op de hp site het een en ander over vinden maar een oplossing is er niet. Ik weet de cryptische omschrijving niet uit m'n hoofd. Ik zal straks thuis eens kijken nog.
Behoorlijk irritant want die kennis kan nu niks met z'n scanner :{

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Ik heb hier zelf ook een HP 3300c en WinXP deze verbruikt 48 mA dus daar zal het niet aan liggen.
Heb je het ook geprobeert om de usb stekker er uit te trekken windows installeren en dan de HP drivers en dan pas de USB stekker er weer in te stoppen ?
Zo doe ik het altijd en werkt het wel.

Maar het blijven *** scanners!
Ik moet ook onder ieder account de drivers installeren anders werkt ie ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door StaticZ op 31-03-2003 16:50 ]

Verwijderd

wardheuvel schreef op 31 March 2003 @ 14:05:

........................
Tunnis:
Wardheuvel, ik doelde niet op jou vraag in je topicstart welke je natuurlijk mag stellen......zelf heb ik nl. ook geen oplossing kunnen vinden :(

Ik reageerde op de bijdragen van Arno die een beetje impliceerden dat het aan een 'gebruikersfoutje' lag i.p.v aan de hardware zelf........hier was ik het niet mee eens
Arno schreef op 31 March 2003 @ 01:34:

......."Het is vreemd dat ie werkt bij de meeste mensen behalve bij jou,dus of je doet iets verkeerd of de HP is gewoon bagger,dan zou ik dus ff bellen met de fabrikant en ik heb dus ook ff gezocht op de site van HP,maar niks over problemen met XP in combi met deze scanner,wel een paar patches en updates van de laatste drivers."

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

ik zat een beetje te sarren....Sorry!

Maarre ik heb nog ff lopen spitten op de site van HP en ik denk dat het beter is dat je ze ff belt of mailt,misschien hebben zij een kant en klare oplossing.

• TheWarden
mr_petit schreef op 31 maart 2003 @ 16:38:
Ik bedoel de usb poort zelf.

Standaard kan deze (volgens de norm) iets van 500mah trekken geloof ik.

Als je teveel apparaten op je poorten hebt aangesloten die behoorlijk wat van die stroom trekken , dankunnen apparaten wel eens gek gaan doen (en misschien houden moederbordfabrikanten zich niet helemaal aan de norm).
Je pc voeding staat hier dus los van.

Dus misschien even testen met alleen een ps/2 muis en ps/2 keyboard.

(als dit verhaal van maximale stroom echt het geval is, dan is dit wel een grove ontwerpfout van HP :/ )
Voor de rest zitten er geen usb apparaten aangesloten. Als hij weer op z'n plek staat, (hij staat nu bij mij duhuh :)) dan komt dur nog een foto camera bij, maar da moet geen probleem zijn

Ok, tunnis, sorry dan van mijn kant, verkeerd opgevat.

Verder toen ik gister vermelde dat het waarschijnlijk niet zou gaan werken vonden ze dat niet zo'n probleem. Dus ik probeer nog een paar dingen, maar anders verkopen op marktplaats en nieuwe inkopen. :Y)

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Ik heb ook het probleem met Windows XP Proffesional en HP Scanjet 3300c. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets zorgt ervoor dat de scanner weer naar behoren functioneert.

Een kennis van mij kwam naar me toe en zei dat de scanner ermee opgehouden was. Ik ging kijken en heb de scanner gedeinstalleerd, de usb-stekker uit de pc gehaald, de pc herstart, de nieuwste drivers van de HP-site gedownload en geinstalleerd, en de usb-stekker er vervolgens weer ingedaan.

Als ik nu probeer te scannen krijg ik een foutmelding met de omschrijving:"Kan geen verbinding met de pc maken". Ik heb tot 3 keer toe opnieuw geinstalleerd, verschillende USBpoorten gepakt, verschillende software, maar niets helpt.

Vervolgens heb ik heel Google doorzocht voor oplossingen en ook de HP site eens doorgespit, maar nergens een oplossing voor dit probleem.....

En dit is echt geen gebruikersfoutje hoor..... ik heb al 10-tallen verschillende scanners geinstalleerd, maar ben nog nooit tegen een probleem opgelopen wat ikzelf niet kan oplossen.....

Dus... het wordt maar een nieuwe scanner, zoals de meesten van jullie gedaan hebben..... >:)
Pagina: 1