Toon posts:

MySQL 4.0.12 geinstalleerd op WinXP, en wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik MySQL 4.0.12 geinstalleerd op WinXP en alles lijkt goed te zijn gegaan. Alleen zie ik helemaal geen extra knoppen in het startmenu en ook bij de ODBC zie ik geen extra MySQL mogelijkheid verschijnen.

Hoe kan ik een MySQL testdatabaseje maken?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 16:13

Dennahz

Life feels like hell should.

Euh.. in de mysql/bin dir even mysqladmin opstarten en vanuit daar een DB maken :?

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 30-03-2003 16:29 ]

Twitter

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:50
Ik neem aan dat er wel een normale MySQL client bijzit? Zodat je iig via de command-line commando's kunt uitvoeren. Anders moet je even naar een MySQL frontend zoeken. Er zijn er meerdere op het Internet te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 30 maart 2003 @ 16:29:
Euh.. in de mysql/bin dir even mysqladmin opstarten en vanuit daar een DB maken :?
Als ik mysqladmin dubbelklik krijg ik een ms-dos scherm dat zich direct weer sluit. Ik had gehoopt dat er een normale interface bij zou zitten en niet een dos/unix schermpje waarin je zelf alle commando's in moet tikken?

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 16:37:
[...]

Als ik mysqladmin dubbelklik krijg ik een ms-dos scherm dat zich direct weer sluit. Ik had gehoopt dat er een normale interface bij zou zitten en niet een dos/unix schermpje waarin je zelf alle commando's in moet tikken?
Mm bij mij krijg je gewoon netjes een Windows progje te zien.. vaag ;(

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ahh okee dan, het was WINmysqladmin.exe :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, als ik bij environment bij odbc kijk, zie ik "Not Found, Driver 3.51 Not Found"

Als ik bij databases kijk, zie ik de mysql en test databases, maar als ik rechtermuisknop doe, zie ik geen "create database" opties, alleen 4x flush...

Verder, als ik op winmysqladmin.exe klik, verdwijnt hij rechtsonderin mijn scherm, als ik er dan op klik opent hij, maar als ik hem weer dichtdoe verdwijnt hij helemaal :?

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 17:04:
Hmmm, als ik bij environment bij odbc kijk, zie ik "Not Found, Driver 3.51 Not Found"

Als ik bij databases kijk, zie ik de mysql en test databases, maar als ik rechtermuisknop doe, zie ik geen "create database" opties, alleen 4x flush...

Verder, als ik op winmysqladmin.exe klik, verdwijnt hij rechtsonderin mijn scherm, als ik er dan op klik opent hij, maar als ik hem weer dichtdoe verdwijnt hij helemaal :?
Dan moet je ff op 'hide me' klikken. Je kunt ook databases maken door in de map mysql/data een map te maken die bijv 'db1' o.i.d heet.. wat jij wilt :)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Okay :)

Ik heb zo'n (lege) map aangemaakt voor een nieuwe database, maar nu kan ik daar via winmysqladmin nog geen tables in aanmaken...

Maarre, als ik dit eerdaags helemaal onder de knie heb, dan kan ik Ms Access van mijn computer afpleuren? MySQL is toch veel beter (ik wil het alleen voor database-driven websites gaan gebruiken)?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 12:20

Pogostokje

* twiet *

Volgens mij mis je nog behoorlijk wat kennis. :)

Let ook even op: MS Access is iets anders dan MySQL. Access heeft ook nog een frontend die je met MySQL mist.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Misschien tijd voor een goed boek (of pdf). Zelf heb ik heel veel gehad aan een boek van Brad Bulger en Jay Greenspan.

In het begin van het boek word er direct de basis uitgelegd van MySQL. Ook krijg je bij het boek een CD met de nodige free/shareprogjes en scripts. Zoals PHPMyAdmin, een perfect programma om je databases mee te onderhouden.

er is van dit boek ook een PDF, maar daar ken ik de naam zo 123 niet meer van, weet wel dat ie ongeveer 4600kb groot was

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 17:42:
Okay :)

Ik heb zo'n (lege) map aangemaakt voor een nieuwe database, maar nu kan ik daar via winmysqladmin nog geen tables in aanmaken...

Maarre, als ik dit eerdaags helemaal onder de knie heb, dan kan ik Ms Access van mijn computer afpleuren? MySQL is toch veel beter (ik wil het alleen voor database-driven websites gaan gebruiken)?
mysql is iig een stuk sneller, maar access ondersteund bepaalde dingen wel die mysql niet ondersteund (waaronder subquerys)

Verwijderd

Topicstarter
De enige kennis die ik mis, is die om met bijgeleverde front-end dingen voor elkaar te krijgen, zoals een database of een tabel aan te maken. Maar het bijgeleverde tooltje blijkt een soort hobby-prul.

Dan toch maar weer PHPMyAdmin, MySLQ Control Center of DBTools Manager installeren (ik had alleen gehoopt dat er inmiddels direct een goede front-end bij zou zitten, een beetje in standaard windows stijl, deze doet me een beetje denken aan Windows3.11 :))

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Hmmz ik zie niet helemaal wat er P&W (zelf programmeren) aan dit vraagstuk is. Mij lijkt het eerder een probleem met een Softwarepakket. Dat is ook de reden dat ik dit topic naar SA move.

Bedenk wel dat daar andere policy's gelden. Kijk zelf na of je topic aan die policy's voldoet, en zo niet pas het dan zelf aan. :)
Pagina: 1