Toon posts:

Squirrelmail probleem: functie declareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een onsuccesvolle poging IMP te installeren (vreemde PHP-errors) krijg ik nu hetzelfde bij Squirrelmail: na in het inlogscherm username & password te hebben ingevoerd krijg ik na enige tijd de melding:

code:
1
Fatal error: Cannot redeclare displayhtmlheader() in /var/www/squirrelmail/functions/page_header.php on line 17

Ik heb onvoldoende kennis (geen) van PHP om hier wat mee te kunnen. Het lijkt mij een fout in het script van squirrelmail?

Mijn configuratie: Debian Woody, Apache-SSL, Cyrus IMAP & Postfix. Apache-SSL lijkt mij goed geconfigureerd (pagina's laden in ieder geval zonder problemen), en hetzelfde geldt --voorzover ik kan beoordelen-- ook voor PHP4. De output van het test.php3 script van IMP, alsmede phpinfo() zagen er namelijk prima uit...

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 13:07
Vreemd. Misschien kan je Squirrelmail 1.4 eens proberen (vandaag released).
Ook kan het wel eens voorkomen dat third-party plugins bugs veroorzaken.

Verwijderd

heb je squirrelmail ook via ssl draaien.
en hoe is je IMAP EN SMTP geconfigureerd. kan je hiero inloggen met een andere mailclient...
en heb je in je /HOME/"username"/Maildir aangemaakt....anders werk squirrelmail ook niet dacht ik zo uit mijn hoofd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 17:29:
heb je squirrelmail ook via ssl draaien.
en hoe is je IMAP EN SMTP geconfigureerd. kan je hiero inloggen met een andere mailclient...
en heb je in je /HOME/"username"/Maildir aangemaakt....anders werk squirrelmail ook niet dacht ik zo uit mijn hoofd...
Draait uitsluitend via SSL (Apache-SSL). Ik gebruikt Postfix als MTA en Cyrus als IMAP server. Inloggen met een andere client (Outlook Express) alsmede mail ontvangen & versturen werkt prima.

/home/username/Maildir heb ik in ieder geval niet handmatig aangemaakt, maar is het niet zo dat Cyrus een eigen formaat gebruikt om mail op te slaan? Naar ik aanneem ondersteunt Squirrelmail dat, anders had apt-get (Debian) vast wat laten weten over conflicten.

Dat apt-get werkt overigens voortreffelijk, behalve dan voor de installatie van webmail paketten. Zowieso "kloppen" een hoop instellingen niet of niet helemaal na de installatie (geldt zowel voor Horde/Imp als voor Squirrel), terwijl het normaal "apt-get install <package>" is, wat vraagjes beantwoorden en draaien maar...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 13:18 ]

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 13:18:
[...]
/home/username/Maildir heb ik in ieder geval niet handmatig aangemaakt, maar is het niet zo dat Cyrus een eigen formaat gebruikt om mail op te slaan?
Het maakt voor SquirrelMail niets uit waar de IMAP server de mail vandaan haalt. In SquirrelMail moet je wel instellen dat je Cyrus gebruikt, dat kan met het programma conf.pl in de config directory van SquirrelMail. Daar kies je dan eerst de optie D: "Set pre-defined settings for specific IMAP servers", daar staat cyrus bij. Dan alles wat je niet weet op standaard waarde laten staan, dat staat dan hopelijk goed.
Naar ik aanneem ondersteunt Squirrelmail dat, anders had apt-get (Debian) vast wat laten weten over conflicten.
Dat hoeft geen conflict te geven, want de IMAP-server hoeft niet lokaal te draaien, dus die hoeft niet op die Debian bak te staan.