Krijg ISDN niet voorelkaar in nieuwe Medion PC

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 19:16
Vorige week woensdag de fijne Aldi pc gekocht...heerlijk snel pc'tje.
Alleen tot op heden het nog niet voorelkaar gekregen om op internet te komen met die computer. Zit nu weer te prutsen met de oude computer die 5 keer zo traag is...

Ik heb een paar vraagjes:

- Ik heb gister een interne ISDN plug & play kaart gehaald van E.Tech. Ben nu in totaal iets van 4 uren bezig geweest om die kaart werkend te krijgen...Is dus niet gelukt...Echt heeeel erg frustrerend. Ik krijg een error melding als ik wil inbellen. Er wordt me vertelt dat de modem niet goed is geinstalleerd, en dat ik com poort goed moet configuren...Naja, erg vaag, want ik heb alle poorten inmiddels wel gehad. Ook heb de standaard anologe modem eruit gehaald, en daar nu de isnd kaart ingestopt, zodat er over de com poort niks meer te twisten valt, want bij de anologe modem is dat de COM3 poort...

Het lukt me dus niet om met de ISDN kaart op internet te komen...erg frustrerend!

Graag wat hulp van jullie, want zelf krijg ik het niet voor elkaar...

Nog een vraagkje:

- Kan ISDN op 1 van die ethernet kaarten die er standaard in zit? Ik zag net namelijk dat de ISDN kabel er in paste...en aangezien er op de verpakking van de computer staat: klaar voor fast internet etc via adsl, misschien dat ie dan ook via ISDN wil..Tot op heden niet gelukt, en heb eigenlijk ook niet echt een idee of het kan, en als het kan hoe je het moet installeren etc.

Als iemand wat tips heeft...zijn zeeeer welkom!

Alvast bedankt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Isdn is NIEt hetzelfde als ethernet, dat gaat dus niet.

Is de kaart niet gewoon brak? in en andere pc geprobert?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Stevie_ schreef op 30 March 2003 @ 15:12:
[..]
Nog een vraagkje:

- Kan ISDN op 1 van die ethernet kaarten die er standaard in zit? Ik zag net namelijk dat de ISDN kabel er in paste...en aangezien er op de verpakking van de computer staat: klaar voor fast internet etc via adsl, misschien dat ie dan ook via ISDN wil..Tot op heden niet gelukt, en heb eigenlijk ook niet echt een idee of het kan, en als het kan hoe je het moet installeren etc.
[..]
Nee, dat werkt niet, en kan resulteren in kapotten onderdelen.
Anders stond er wel op: Klaar voor fast internet via adsl EN isdn :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Stevie_ schreef op 30 March 2003 @ 15:12:
Vorige week woensdag de fijne Aldi pc gekocht...heerlijk snel pc'tje.
Alleen tot op heden het nog niet voorelkaar gekregen om op internet te komen met die computer. Zit nu weer te prutsen met de oude computer die 5 keer zo traag is...

Ik heb een paar vraagjes:

- Ik heb gister een interne ISDN plug & play kaart gehaald van E.Tech. Ben nu in totaal iets van 4 uren bezig geweest om die kaart werkend te krijgen...Is dus niet gelukt...Echt heeeel erg frustrerend. Ik krijg een error melding als ik wil inbellen. Er wordt me vertelt dat de modem niet goed is geinstalleerd, en dat ik com poort goed moet configuren...Naja, erg vaag, want ik heb alle poorten inmiddels wel gehad. Ook heb de standaard anologe modem eruit gehaald, en daar nu de isnd kaart ingestopt, zodat er over de com poort niks meer te twisten valt, want bij de anologe modem is dat de COM3 poort...

Het lukt me dus niet om met de ISDN kaart op internet te komen...erg frustrerend!

Graag wat hulp van jullie, want zelf krijg ik het niet voor elkaar...
isdn met wxp is zowiezo altijd lastig, maar dit tezijde. heb je de standaard winbond drivers ook al geprobeerd? welke kaart is het precies? ik meende me trouwens te herinneren dat dat modem/tvkaart ding alleen in het combo-slot werkt, dus laat die daar zitten.(anders werkt je tv kaart ook niet meer).
Nog een vraagkje:

Als iemand wat tips heeft...zijn zeeeer welkom!

Alvast bedankt.
nee, levert een gefrituurde nic op.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
1. ISDN != Netwerk, dus dat kan niet in de onboard ethernet plug

2. E-Tech.. bah ;)
Nieuwste drivers proberen, www.e-tech.nu
Let ook even op dat XP nogal eens probeert met BEIDE kanalen tegelijk in te bellen. Als je ISP dat niet ondersteunt kom je dan dus nooit online ;)

Persoonlijke voorkeur: Dynalink ISDN kaartjes. Nooit gezeik mee gehad zelf. Maar goed, die tijd is (gelukkig) voor mij allang achterwege, dus of dat met XP ook goed gaat weet ik niet.. Inmiddels al 4 jaar kabel gehad, en nu ADSL

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ISDN kabel in je netwerkkaart == dag netwerkkaart

Vergeet niet dat je bij het inbellen met ISDN moet kiezen voor 'B0 channel' van de ISDN en niet voor een gesimuleerd 'COM3' modem.

Verwijderd

Zijn het wel Winxp drivers die je erbij hebt gekregen??
Kaart kan misschien ook wel kapot zijn.

En over die andere vraag, nee dat kan niet, aangezien LAN andere pinnetjes gebruikt, de buitenste vier of de binnenste, ik haal het altijd door elkaar, en netwerk netwerk kaart is niet geschikt voor ISDN, wel voor ADSL, omdat er met de ADSL een verbinding via het LAN wordt gemaakt.

edit:
Moet toch eens sneller leren typen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 15:21 ]

• Stevie_
Icey schreef op 30 March 2003 @ 15:16:
Isdn is NIEt hetzelfde als ethernet, dat gaat dus niet.

Is de kaart niet gewoon brak? in en andere pc geprobert?
Hmm,...brak? Geen idee, ik ben best wel noob about computers, dus of e-tech goed is...geen idee. Hij komt van Norrod vandaan, en koste 26.00 euro.

De XP driver is erbij geleverd,en is ook geinstalleerd.

Het vage is ook, als ik naar configuratiescherm ga, klik op hardware, vervolgens op modem en telefoon etc, en dan op tab blad modem klik, dan staat alleen de 56 k modem erin. De ISDN modem kan hij niet vinden als ik op toevoegen klik...Dus moet ik dus zelf aanmaken, en dan heb ik dus een gesimuleerde compoort aangelegd?

Als ik trouwens de kaart in het pci slot schuif, en de computer start, herkend hij hem trouwens meteen. Ook als ik dan op de provide kies waarmee ik wil inbellen, en dan naar eigenschappen ga, staat die isdn modem er gewoon 2 x in ( 2 lijnen duh). Dus dat zit wel weer goed...Denk ik...

Maar toch elke keer de foutmelding dat hij niet goed aangesloten is blablabla...

• Stevie_
Dwnl nu nieuwst driver voor de modem...is bijna jaar oud, dus vermoed dat ik die al heb...

Iemand anders nog tips, of verkaringen? Ik vind het nogal mysterieus... :|

[ Voor 3% gewijzigd door Stevie_ op 30-03-2003 15:47 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Stevie_ schreef op 30 maart 2003 @ 15:28:
[...]
.... staat die isdn modem er gewoon 2 x in ( 2 lijnen duh). Dus dat zit wel weer goed...Denk ik...

Maar toch elke keer de foutmelding dat hij niet goed aangesloten is blablabla...
Uh.. Beide lijnen aangevinkt ook?? Zoals ik erboven al zei, dat is dus een default optie van XP.. Kies gewoon 1 lijn. geen multilink, of gebundel. Kost je dubbele telefoonkosten dan, en veel ISPs ondersteunen dat nieteens

• Stevie_
DJSmiley schreef op 30 maart 2003 @ 15:47:
[...]

Uh.. Beide lijnen aangevinkt ook?? Zoals ik erboven al zei, dat is dus een default optie van XP.. Kies gewoon 1 lijn. geen multilink, of gebundel. Kost je dubbele telefoonkosten dan, en veel ISPs ondersteunen dat nieteens
Yes, i know...
Met de andere computer kan ik gewoon via 2 lijnen inbellen.
Met de Medion pc lukt het me niet om met 1 lijn in te bellen,of met 2 lijnen in te bellen...

[ Voor 17% gewijzigd door Stevie_ op 30-03-2003 15:51 ]

Verwijderd

Staat er in Systeem menu een geel ? dan meot je eerst zorgen dat die weg is
kan je soms dagn kosten om daar achter te komen

• Stevie_
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 19:19:
Staat er in Systeem menu een geel ? dan meot je eerst zorgen dat die weg is
kan je soms dagn kosten om daar achter te komen
Sorry? In welk menu? En wat is een 'geel'?

Ben noob he... :)

• Stevie_
jezus, ik ben er al achter...ik belde de hele tijd in met het oude inbel nummer van Superweb...

Nu doet ie het dus

4 uren lang prutsen voor niks :'(

Maar ben nu toch beetje blij :)

Bedankt voor de hulp...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het klinkt gek, maar probeer eerst eens een analoog modem (bij voorkeur extern) te installeren, en daarna die ISDN kaart. Heb ik eens onder NT4 gehad; ISDN kaart wilde voor geen meter installeren, werd gewoon niet gezien. Vervolgens eerst analoog modem er in gehangen, toen ISDN-kaart --> installeerde volgens plan.
Tis maar een tip, misschien heb je er wat aan. Suc6 iig

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Je hebt toch wel ISDN ;) k heb al eens meegemaakt dat ik iemand zou helpen een isdn modem installeren terwijl die persoon helemaal geen isdn had ("ja, ik had gehoord dat je met isdn veel sneller op internet kunt...").
Nu serieus: Ik heb zelf een E-tech dolphin. Die weigerde eerst ook dienst in winxp. Nadat ik de telefoonnummers had ingesteld en een cable check programmatje wat erbij zat werkte alles perfect. Later kwam ik er achter dat alleen instellen van je primaire en secundaire telefoonnummer al genoeg was. Inbellen gaat bij mij gewoon via isdn port 0.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 13:29

Zoefff

❤ 

Stevie_ schreef op 30 March 2003 @ 21:52:
[...]

Sorry? In welk menu? En wat is een 'geel'?

Ben noob he... :)
Hij bedoelde, staat er in dat menu een "geel vraagteken". Als er bij apparaatbeheer (rechtermuisknop op "deze computer" -> eigenschappen -> hardware -> apparaatbeheer) een "geel vraagteken" staat, dan betekend dat dat er iets mis is met het desbetreffende apparaat, of dat de drivers niet goed zijn.

Misschien iets voor in de toekomst, want ik begrijp dat je probleem al opgelost is :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Stevie_
Jah, probleem is gelukkig opgelost...Ben nu aan het internetten op een redelijk snelle pc met een enorm trage internet verbinding...yeah ....

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

ben je niet met 56k aan het internetten nu eigenlijk?

zo ja moet je een sje ISDN modem HARD installeren dus zelf opgeven dat het een NETWERKKAART is en dan de goedde drivers installeren voor je ISDN modem (bij on iets van V.90 d8 ik)

iRacing Profiel

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

Xof

Gohan-san schreef op 31 maart 2003 @ 02:55:

zo ja moet je een sje ISDN modem HARD installeren dus zelf opgeven dat het een NETWERKKAART is en dan de goedde drivers installeren voor je ISDN modem (bij on iets van V.90 d8 ik)
Wat is dat voor een onzin?
Als die modem het doet en hij kan internetten, internet hij gewoon met 64 kbps. Nog nooit gehoord dat iemand met 56 kbps ging @ isdn :D

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
DJSmiley schreef op 30 maart 2003 @ 15:16:.....

2. E-Tech.. bah ;) .........
Wat een domme opmerking hebben we hier weer.. En waarom mag E-tech dan wel bah zijn?
Is het omdat ik die kaartjes al 2-3 jaar inbouw en er nooit problemen mee heb.. oftewel het slaat nergens op en er is niks mis met E-tech. (en nee ik werk niet voor hun, werk op TD van computershop)

[ Voor 19% gewijzigd door Occy74 op 31-03-2003 05:39 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Xof schreef op 31 maart 2003 @ 03:08:
[...]

Wat is dat voor een onzin?
Als die modem het doet en hij kan internetten, internet hij gewoon met 64 kbps. Nog nooit gehoord dat iemand met 56 kbps ging @ isdn :D
modem emulatie. zit bij elke capi 2.0 kaart voor het faxmodem

het verschil tussen surfen met 56k/64k vind ik heel goed te merken. 56k is vaak ff wachten op een webpagina, met 64k staat hij er vaak meteen, op wat plaatjes na.

adsl kickt ass natuurlijk.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 10:27 . Reden: storende typo ]

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ff voor de duidelijkheid: om een simpele isdn dial-up te krijgen heb je niks met com-ports en modulatie e.d te maken als je je isdn kaart goed installeert. ISDN is ook geen modem!!
Hij moet dus ook onder network adapters terugkomen in je device manager en niet bij modems. ISDN-adapters kunnen idd irri problemen geven, maar dat was vooral onder 9x en nt4. Onder NT5 en hoger (2000/XP) werkt het al makkelijker.
Zorg wel dat je de laatste drivers gebruikt. Tip: de meeste (goedkope) pci isdn-adapters zijn hetzelfde en je kunt dus vaak drivers van verschillende fabrikanten uitwisselen. Kijk dus even bij Dynalink. Hun support is best goed.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Gohan-san schreef op 31 maart 2003 @ 02:55:

v.90 is juist een 56k analoge standaard |:(

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

nOLoGIc schreef op 31 March 2003 @ 10:55:
[...]

v.90 is juist een 56k analoge standaard |:(
ow dan bedoel ik v1.20 of V.120 :*)

iRacing Profiel

Pagina: 1