[XP] ATX pc sluit af als AT (u kunt pc uitzetten)

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 10:38
Net XP geinstalleerd op mijn ATX pc (p2-233mhz, AbitLX6).

Probleem: de aan/uit knop werkt niet. Als ik met de muis afsluit, dan geeft de pc even later de melding dat mijn pc uit kan. De aan/uit knop werkt dan als reboot...

Wat ik wil:
1. afsluiten moet de pc werkelijk uitzetten.
2. aan/uit knop moet XP een seintje geven dat deze de pc moet laten uitschakelen. Niet direct uit, maar netjes. Ook niet, zoals ik onder Win98 had, naar slaapstand oid.

Wat stel ik dergelijke dingen in? In de Bios kan ik het niet vinden.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
ACPI in je bios aanzetten?

Check ook even in je configuratiescherm energiebeheer etc.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• pmeter
IPCA komt wel voor in de bios van mijn AMD1200, maar in de bios van deze oudere p2-233 niet.

In XP's energiebeheer staat bij de AMD1200 een mogelijkheid te kiezen wat de aan/uit knop moet doen (standby/uit etc). Bij de p2-233 staat dit er niet.

De energiebeheer bios van de p2-233:
power managment: disabled
pm control by apm: no
video off method: dpms
.......
power button overrid: enabled

Hiermee toggelen hielp mij niet.

Wat nu? Overigens, met Win98 ging het wel goed, de pc ging echt uit, de aan en uit knop werkte overigens te direct: windows ging meteen uit...)

[ Voor 7% gewijzigd door pmeter op 30-03-2003 16:24 ]

• pmeter
Met de search kwam ik er achter dat:
1. bij conf.scherm>energieb.: APM aanvinken
2. in bios: power man. uitschakelen

probleem nog deels aanwezig
Softwarematig uitschakelen gaat nu perfect. :) Alleen de aan/uit-knop doet nu niets. itt bij mijn andere pc is hier in XP niets voor in te stellen. :?

Verwijderd

pmeter schreef op 30 March 2003 @ 17:13:
Met de search kwam ik er achter dat:
1. bij conf.scherm>energieb.: APM aanvinken
2. in bios: power man. uitschakelen

probleem nog deels aanwezig
Softwarematig uitschakelen gaat nu perfect. :) Alleen de aan/uit-knop doet nu niets. itt bij mijn andere pc is hier in XP niets voor in te stellen. :?
Dan staat ACPI nog niet aangevinkt in je BIOS.
Die verzorgt namelijk oa. de afhandeling van de events aan je powerknop.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
de aan/uit-knop doet nu niets
Als in?
Als je er 1 keer op drukt gebeurd er waarschijnlijk niets. Om de PC uit te zetten moet je de powerbutton meestal zo'n 4-6 seconden ingedrukt houden.

PS. Het is niet de bedoeling meerdere keren binnen 24 uur achter elkaar te posten. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done

• pmeter
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 17:18:
[...]
Dan staat ACPI nog niet aangevinkt in je BIOS.
Die verzorgt namelijk oa. de afhandeling van de events aan je powerknop.
Deze optie bestaat niet in mijn bios.
SH007 schreef op 30 March 2003 @ 17:19:
[...]
Als in?
Als je er 1 keer op drukt gebeurd er waarschijnlijk niets. Om de PC uit te zetten moet je de powerbutton meestal zo'n 4-6 seconden ingedrukt houden.

PS. Het is niet de bedoeling meerdere keren binnen 24 uur achter elkaar te posten. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done
Als in: wanneer ik gewoon tijdens het computeren de aan/uit-knop indruk, hoort de pc softwarematig te gaan afsluiten. Hij doet nu niets.

Als ik de button enkele seconden indruk, gaat de pc uit ja. Maar dan zonder eerst softwarematig af te sluiten. En da's niet bevorderlijk voor niet-gesavede word documenten :o

Overigens: de post was niet als kick bedoeld, gezien het tijdverschil zou dat ook niet echt nuttig zijn. Maar ik zal voortaan de laatste post editten als zich nieuwe ontwikkelingen voordoen :)

[ Voor 7% gewijzigd door pmeter op 30-03-2003 17:32 ]

Pagina: 1