[Gentoo] Freeze tijdens install

Pagina: 1
Acties:

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08
Ik ben bezig gentoo te installeren op mn server (P133). En heb na 2 dagen bootstrapping en emerge system achter de rug :)
Om er voor te zorgen dat mn packages helemaal up to date zijn alvorens ik verder ga heb ik emerge sync uitgevoerd.

Maar nu is hij volgens mij vastgelopen. Er staat nu op mn scherm: Updating Portage cache... | En hij doet al een halfuur helemaal niks meer, en volgens mij hoort dit niet zo lang te duren. Verder reageert de pc ook niet meer op het toetsenbord (Capslock ed reageren niet).

Als ik de pc nu reboot ben ik dan alles kwijt? Of is er een manier waarop ik weer verder kan gaan, want het zou wel erg zonde zijn omdat het installeren al zo lang duurt :D.

Bedankt..

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Gebeurt er iets als je Alt+SysRq+h indrukt? Ik weet niet of dat in de standaard kernel van Gentoo ingeschakeld is, maar het is een handige manier om te zien of je systeem nog leeft. Je kunt - als dat werkt - Alt+SysRq+s gebruiken om je schijf te synchroniseren zodat er geen buffers verloren gaan bij een reboot. Vervolgens kun je met Alt+SysRq+u alle partities umounten, maar dat zou ik pas doen als je zeker weet dat het ding hangt. Of je na een reboot verder kunt gaan met de installatie weet ik niet zeker, dat hangt ervan af hoe de installer van Gentoo in elkaar zit. Met wat geluk onthoudt hij op de schijf waar hij is gebleven, met wat pech alleen in het RAM.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

Als je al emerge system hebt gedaan, en die was klaar dan heb je die nog, en kun je alles opnieuw mounten en verder gaan.

Was die nog niet klaar dan ben ik bang dat je weer 2 dagen moet wachten.. :( Maar waarom pak je geen binaries, dat installeerd wat sneller :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• JnX
He, bedankt voor de reacties.. Ik kon idd na een reboot gewoon verder, na opnieuw mounten enzo :)

Verwijderd

Volgende keer dus gewoon een stage3 pakken, zorgen dat je systeempje draait, en dan rustig de pakketten updaten :)

• JnX
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 17:08:
Volgende keer dus gewoon een stage3 pakken, zorgen dat je systeempje draait, en dan rustig de pakketten updaten :)
Nou, het geeft op zich niet dat het zo lang duurt hr. Ik heb geen haast :)
Als je bij stage1 begint optimaliseerd hij gentoo beter voor je systeem (al weet ik niet of dit echt zoveel uitmaakt).

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

MadEgg

Tux is lievvv

Aangezien je een P133 hebt zal dat niet bijster veel uitmaken, omdat die packages AFAIK "geoptimaliseerd" zijn voor i586, maw een standaard Pentium.
Zal dus heel erg weinig uitmaken, maar wie weet :)

Tja

Pagina: 1