Browser tal detectie?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 02:57

Rax

Webdevver

Topicstarter
Hallo allemaal,

Weet er iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat als iemand een nederlandse browser heeft mijn nederlandse pagina wordt geladen (al4mobile.net/nederlands/index.html) en als een engelse browser de engelse pagina wordt geladen (all4mobile.net/index.html)?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Google
Voortaan zelf ook graag moeite doen om een antwoord te vinden.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:13
Dat kan door de header Accept-language uit te lezen die een browser kan meesturen.

Als die niet wordt meegestuurd, kun je adhv het toplevel domain van REMOTE_ADDR kijken welk land het is, of anders een geografisch based IP-check doen, zoals bijv. bij http://www.maxmind.com/geoip/

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Hoi, welkom op dit forum :)

Er word hier van je verwacht dat je eerst zelf e.e.a. uitzoekt voordat je een vraag stelt. Je kunt daarvoor natuurlijk google gebruiken, maar ook de search. Verder zou ik je aan willen raden even de [FAQ]FAQ[/FAQ] te lezen, en tot slot je zelf op de hoogte te stellen van het beleid binnen Programming and Webscripting. Zie daarvoor de sticky topics bovenaan de topiclijst :) suc6 :Y)

[ Voor 98% gewijzigd door drm op 30-03-2003 18:48 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.