Op [een site] zijn een aantal berichten verschenen over iemand die het is gelukt om Linux te draaien op een XBox zonder ook maar een vorm van mod aan de hardware. Zijn truukje maakt gebruik van een bug in de save-handling routines van verschillende spellen, in dit geval 007: Agent Under Fire. Door een savegame aan te passen was de hacker in staat code te draaien die niet gesigneerd was (door een zogenaamde 'buffer overflow' bug, zie je ook wel eens op PC's voorkomen, hmm de XBox is een PC
).
Ik geloofde het eerst niet, maar het schijnt dat er al meerdere mensen getelnet hebben naar een ongemodde XBox met Linux. Video hebben ze dus nog niet werkend, ethernet echter wel. Als je goed zoekt dan vindt je zelfs een filmpje.
De vraag is: is dit waar en wat betekent dit voor de toekomst van de XBox? Ik weet het nog niet....
Ik geloofde het eerst niet, maar het schijnt dat er al meerdere mensen getelnet hebben naar een ongemodde XBox met Linux. Video hebben ze dus nog niet werkend, ethernet echter wel. Als je goed zoekt dan vindt je zelfs een filmpje.
De vraag is: is dit waar en wat betekent dit voor de toekomst van de XBox? Ik weet het nog niet....
edit:
even de FAQ kijken
even de FAQ kijken
Ik denk niet dat het slim is om links naar de desbetreffende sites in deze posts op te nemen, omdat het kraken van de XBox in de VS valt onder de DMCA (wet tegen het breken van digitale beveiligingen). Ik heb ze even weggehaad.Topics over modchips zijn in Spielerij niet toegestaan. Niet alle modchips zijn illegaal, maar toch willen wij topics hierover niet hebben. Mocht je hier toch een topic over openen, gaat je topic op slot, en bij herhaling kunnen er minder leuke maatregelen getroffen worden. Klinkt hard, maar modchips zitten nou eenmaal in een nogal grijs gebied qua legaliteit.
[ Voor 38% gewijzigd door MisterData op 30-03-2003 15:00 ]