Linux draaien op ongemodde XBox dankzij hack??

Pagina: 1
Acties:

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55
Op [een site] zijn een aantal berichten verschenen over iemand die het is gelukt om Linux te draaien op een XBox zonder ook maar een vorm van mod aan de hardware. Zijn truukje maakt gebruik van een bug in de save-handling routines van verschillende spellen, in dit geval 007: Agent Under Fire. Door een savegame aan te passen was de hacker in staat code te draaien die niet gesigneerd was (door een zogenaamde 'buffer overflow' bug, zie je ook wel eens op PC's voorkomen, hmm de XBox is een PC :P).

Ik geloofde het eerst niet, maar het schijnt dat er al meerdere mensen getelnet hebben naar een ongemodde XBox met Linux. Video hebben ze dus nog niet werkend, ethernet echter wel. Als je goed zoekt dan vindt je zelfs een filmpje.

De vraag is: is dit waar en wat betekent dit voor de toekomst van de XBox? Ik weet het nog niet....

edit:
even de FAQ kijken :|
Topics over modchips zijn in Spielerij niet toegestaan. Niet alle modchips zijn illegaal, maar toch willen wij topics hierover niet hebben. Mocht je hier toch een topic over openen, gaat je topic op slot, en bij herhaling kunnen er minder leuke maatregelen getroffen worden. Klinkt hard, maar modchips zitten nou eenmaal in een nogal grijs gebied qua legaliteit.
Ik denk niet dat het slim is om links naar de desbetreffende sites in deze posts op te nemen, omdat het kraken van de XBox in de VS valt onder de DMCA (wet tegen het breken van digitale beveiligingen). Ik heb ze even weggehaad.

[ Voor 38% gewijzigd door MisterData op 30-03-2003 15:00 ]

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

MisterData schreef op 30 March 2003 @ 14:23:

De vraag is: is dit waar en wat betekent dit voor de toekomst van de XBox? Ik weet het nog niet....

edit:
even de FAQ kijken :|

[...]

Ik denk niet dat het slim is om links naar de desbetreffende sites in deze posts op te nemen, omdat het kraken van de XBox in de VS valt onder de DMCA (wet tegen het breken van digitale beveiligingen). Ik heb ze even weggehaad.
het zou best waar kunnen zijn, ze hebben per slot van rekening op de PS2 ook software draaiend gekregen zonder modchip.

De toekomst: ik denk dat als het waar is, het een boost zou kunnen betekenen voor de verkopen, het is per slot van rekening niet illegaal om software erop te draaien wat gebruik maakt van de originele hardware (of is er nou zon wet dat alle software gelicensed moest zijn :? ) na goed, daar ga ik niet van uit.

het maakt mij niet uit, ik zal het nooit gebruiken, omdat een console een console is voor mij, met als bijzaak dvd speler, ze moeten er niet van proberen een enorm multimedia systeem van te maken, ze moeten er "gewoon" spelletjes voor maken.

conclusie: wellicht boost voor de verkoop xbox als het legaal is om het te draaien, voor mij niet erg spannend, ik speel toch alleen maar spellen.

• MisterData
Bizzarro schreef op 30 March 2003 @ 15:31:
[...]

De toekomst: ik denk dat als het waar is, het een boost zou kunnen betekenen voor de verkopen, het is per slot van rekening niet illegaal om software erop te draaien wat gebruik maakt van de originele hardware (of is er nou zon wet dat alle software gelicensed moest zijn :? ) na goed, daar ga ik niet van uit.
Die wet is er in de VS geloof ik wel, in de vorm van de DMCA (Digital Millennium Copyright Act). Die zegt dat het breken van digitale beveiligingen niet mag. Aangezien er zo'n beveiliging in de XBox zit, mag je die daar dus niet omzeilen. Ik weet niet hoe het hier in Europa zit.
conclusie: wellicht boost voor de verkoop xbox als het legaal is om het te draaien, voor mij niet erg spannend, ik speel toch alleen maar spellen.
Dat is het probleem voor Microsoft. De XBox wordt VER onder de kostprijs verkocht (probeer maar eens een Celeron 800+128MB+Geforce 3+moederbord+netwerkkaart bijelkaar te krijgen, kost toch wel meer). Dus de XBox is heel goedkoop voor wat je ervoor krijgt, en veel mensen zijn op zoek naar een DivX bak voor films (er zijn slechts ene paar DVD spelers die DivX kunnen draaien, en die zijn allemaal veel duurder dan de XBox). Verder zit er in de XBox Dolby Surround (dacht ik?) dus dat men probeert de XBox te kraken is niet zo gek....

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

MisterData schreef op 30 maart 2003 @ 15:44:
[...]

Die wet is er in de VS geloof ik wel, in de vorm van de DMCA (Digital Millennium Copyright Act). Die zegt dat het breken van digitale beveiligingen niet mag. Aangezien er zo'n beveiliging in de XBox zit, mag je die daar dus niet omzeilen. Ik weet niet hoe het hier in Europa zit.
er wordt toch geen beveiliging gekraait? er wordt software op gedraaid met behulp van een code die ook door microsoft gebruikt wordt?

tenminste, dat begrijp ik uit je eerste post, indien dit niet het geval is, neem ik alles terug wat ik gezegt heb, want dan is het dus wel degelijk illegaal om er linux op te draaien.
Dat is het probleem voor Microsoft. De XBox wordt VER onder de kostprijs verkocht (probeer maar eens een Celeron 800+128MB+Geforce 3+moederbord+netwerkkaart bijelkaar te krijgen, kost toch wel meer). Dus de XBox is heel goedkoop voor wat je ervoor krijgt, en veel mensen zijn op zoek naar een DivX bak voor films (er zijn slechts ene paar DVD spelers die DivX kunnen draaien, en die zijn allemaal veel duurder dan de XBox). Verder zit er in de XBox Dolby Surround (dacht ik?) dus dat men probeert de XBox te kraken is niet zo gek....
ja, maar je kan consument niet met producent vergelijken, MS koop alles met duizenden (tienduizenden) aantallen in, (nog een ding, er zit 64 mb in ;) en een Intel Pentium III 733MHz processor :) )

natuurlijk verkoopt het onder de kostprijs, maar ms zou ms niet zijn als ze er op een of andere manier geld uit verdienen (niet meer dan logisch), ze moeten het hebben van de spellen, verder moet een xbox ook allemaal gekraakt worden voor er divx op gespeeld wordt, dit is lastig, en alle software e.d. is allemaal illegaal, dit schrikt mensen af, en ik denk niet dat als je linux draaiend hebt, je opeens allerlei films erop ken spelen, omdat het de beveiligingscode niet mag kraken.

(sorry voor wazig taalgebruik)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:49

Wom

Ik durf er geld op te leggen dat het bij de volgende Xbox niet meer nodig zal zijn om hem te modden om DivX te kijken.

MS wil de all-in-one-multi-media kant op, en ze zijn niet de enigste. Panasonic, Sony en Philips zijn ook allemaal bezig om meer en meer functionaliteiten in één apparaat te steken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• MisterData
Bizzarro schreef op 30 maart 2003 @ 15:54:
[...]

er wordt toch geen beveiliging gekraait? er wordt software op gedraaid met behulp van een code die ook door microsoft gebruikt wordt?
Ik weet het ook allemaal niet zeker helaas, maar ookal gaat het hier om het breken van een beveiliging, dan valt dit natuurlijk in Europa niet onder de DMCA.
tenminste, dat begrijp ik uit je eerste post, indien dit niet het geval is, neem ik alles terug wat ik gezegt heb, want dan is het dus wel degelijk illegaal om er linux op te draaien.
Ik zal eens even uit gaan zoeken of het inderdaad illegaal is...

edit:
xboxlinux.org is er zelf ook niet al te duidelijk over..
Is your project illegal? Doesn't forbid the DMCA all this?

The DMCA forbids circumventing copy protection, but this is not our goal. We develop an alternative operating system for the Xbox gaming console. A side product could be the ability to run unsigned code, but this alone does not make it possible to play pirated copies of games. Nevertheless, if you live inside the USA or another country with a similar legislation, and you work on Xbox hacking rather than on Linux developing, you can of course join the project anonymously.
If you are either a lawyer or a Microsoft representative, you are of course welcome to talk to us about any changes.

[ Voor 37% gewijzigd door MisterData op 30-03-2003 16:18 ]

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

goed, het zal dus wel legaal zijn, anders laten ze niet ms medewerkers en rechters langskomen om te praten :)

Verwijderd

MisterData schreef op 30 March 2003 @ 15:44:

[...]

Dat probleem dat jij beschrijft geld voor iedere spelcomputerfabrikant, denk jij echt dat Sony en Nintendo hun consoles niet onder de kostprijs aan het verkopen zijn. Sony en Nintendo hebben daarbij ook nog hoge R&D kosten, die Microsoft nauwelijks heeft. Het gaat erom zoveel mogelijk kopers te strikken en Sony is daar gewoon het beste in. Als er veel PS2's verkochjt zijn komen de goeie spellen vanzelf, net als bij de PS1.

WINST WORDT GEMAAKT OP DE SPELLEN, NIET OP DE CONSOLE.
ALS DE SPELLEN ZUIGEN, ZUIGT DE CONSOLE.

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

punt 1: wat zijn R&D kosten???

punt 2: de ps2 wordt niet onder de kostprijs verkocht (niet meer iig)

toch :P

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Stukje over het ding waar jij het over hebt op Slashdot erg kewl dit. Ook mooi als je wil gaan Xbox Live!en want dat is nog steeds wel een risico met een chip in je xbox. (Ja ik weet dat je switches hebt maar je zal het maar eens vergeten :X)

Hopelijk komt er snel een easy2use4n00bs versie uit scheelt me weer een smak geld en risico van het ombouwen :)

GameCube is naar mijn weten ook nooit onder de kostprijs verkocht trouwens, misschien hogere R&D maar de onderdelen zijn way cheaper.

[ Voor 14% gewijzigd door Thunder op 30-03-2003 19:43 ]

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Research & development.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

PS2 word nu wel onder kostprijs verkocht maar iets maar ze hebben toch al zat winst gehaalt.

Cube word idd nog steeds niet onder kostprijs verkocht maar Nintendo heeft dat gewoon zeer slim aangepakt want de productiekosten voor de cube zijn heel erg laag.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Wat voor hardware zit er eigenlijk in een cube dat ie nog steeds onder de kostprijs zit? Een alles in een video/sound/chip oid?

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

jup, heeft ook geen speciale dolby surround enzo zoals xbox (aparte chip) en kijk naar t formaat/gewicht van de ngc, vet klein/licht allemaal, en ze produceren in japan, ook goedkoop :)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

euh hallo een alles in 1 ding? Alles word door aparte fabrikanten gelevert hoor (IBM processor, ATI graphics chip en een aparte soundchip).

Geen all in 1 dingetje ofzo hoor.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

is niet alles in 1, maar zeker geen aparte chip voor alles (de gamecube heb ik t over he)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Bizzarro schreef op 30 maart 2003 @ 20:23:
is niet alles in 1, maar zeker geen aparte chip voor alles (de gamecube heb ik t over he)
jah snap wat je bedoelt maar de cube heeft wel een aparte soundchip en graphics chip erin hoor. :)

Hoe het voor de rest allemaal zit dat weet ik ook niet. :)

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ja, maar graphics en sound chip kan never nooit niet samen gaan, ;)

de xbox heeft IMO betere kwaliteit onderdelen, die heeft allerlei onderdelen van nvidia enzo, heb ik in de ngc nog nie van gehoort

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:29
Wat heeft dit met spellen te maken :| is dit niet iets voor hardware forums ? of iets in die trand.

Denk niet dat de modjes hier erg blij mee zijn ...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

sinds wanneer heeft een xbox, gamecube niks meer met games te maken????

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:17
[..]Verder zit er in de XBox Dolby Surround (dacht ik?)[..]
[..]jup, heeft ook geen speciale dolby surround[..]
mensen, de xbox heeft dolby digital ! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mitch op 30-03-2003 20:50 . Reden: quote ]

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bizzarro schreef op 30 March 2003 @ 20:37:
ja, maar graphics en sound chip kan never nooit niet samen gaan, ;)

de xbox heeft IMO betere kwaliteit onderdelen, die heeft allerlei onderdelen van nvidia enzo, heb ik in de ngc nog nie van gehoort
De NGC heeft er een ATI graphic ding inzitten, je weet wel die nVidia beater ;)

Het gaat helemaal niet om de naampjes, of wat het ding in theorie eventueel kan, het gaat erom wat je de games eruit halen.

Maar daar gaat deze hele thread niet over, dus het lijkt mij verstandig dat we weer ontopic gaan :)

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
http://www.xboxhacker.net...&act=ST&f=12&t=10520&st=0

Vandaag de submit in gegooid, nog niks gezien @ frontpage..
Op de 1e pagina van dat forum vooral veel geblaat over dat t niet werkt/zou werken, pas vanaf ong 1/3e tot een 1/2 op de 2e pagina is t wat interessanter.
De openingspost bevat de nodige info om linux te draaien @ de X-Box (ZONDER modchip).

[ Voor 3% gewijzigd door Nefiorim op 31-03-2003 21:29 ]

XBO: Michaël#3318

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
net een stuk gelezen over dat het mogelijk is om je tsop te flashen via deze methode :D
>> I saw there has been alot of discussion if it is possible to flash the TSOP with habibi_xbox's way to boot linux without modchip.
You have access to the linux shell , so it will be possible to flash the onboard TSOP - but you will still need to open your xbox (and thus void your warranty) to solder the 2 jumpers to unlock TSOP-write.

I will release a tutorial about this soon ... in very short : solder the 2 tsop-write jumpers , boot linux using habibi_xbox's method and add the raincoat executable and the bios you want to flash in your saved file, telnet to your linux and use raincoat to backup/flash your your TSOP.

Note that if you flash your TSOP with a non-official bios you can't go on xbox live. (even if one of the chunks contain an original bios it won't work - xbox live checks the whole 1024k). In fact , flashing your TSOP is only a good idea if you plan to use your xbox only for xbox-linux.
Anything done to your Xbox is done at your own risk
is echt leuk dit :D

-

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bizzarro schreef op 30 maart 2003 @ 15:31:
[...]

het zou best waar kunnen zijn, ze hebben per slot van rekening op de PS2 ook software draaiend gekregen zonder modchip.
Dan mag je mij even gaat uitleggen wat precies want volgens mij klopt dat niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Pagina: 1