Hey tweakers, mijn vriendin heeft nu een gloedjenieuwe pc en hetzelfde gezeik blijft aanhouden. Internet doet het en na 10 minuten of 23 of 178 minuten, whatever ook, dan valt ie uit. afgelopen. Niks doet het dan ook, zelfs een pingetje ofzo. Het ip-adres is statisch, dat heb ik al eerder gezegd, zie ik. Chello hebben we al gebeld en die heeft de modem (dik type com21) doorgemeten (niks aan de hand volgens hun, zooitje werkt prima zeggen ze), maar dat leverde het commentaar "ligt aan uw pc", dus aan chello lag het niet volgens hun.
Nou lijkt het me volslagen onzin dat het aan een bloednieuwe computer ligt.
(Mijn vriendin kan haar herinneren, dat dit allemaal na het defragmenteren van haar HD begon, de oude computer! helemaal raar). De instellingen van toen internet het gewoon 24 uur per dag deed gelijk (exact!) gelijk aan die van nu (op welke windowsversie dan ook, het maakt geen reet uit, internet houdt er willekeurig mee op)
Ik heb linux zelfs geprobeerd en alle windowsversies die ik had, win95,98,me,nt,2000 & xp, geen graadje verschil en ik heb de aanwijzingen gevolgd die hier te vinden zijn en van andere zoektochtjes.
Ik wordt er zo stilaan een beetje idioot van om eerlijk te zijn. Kan de modem toch kaduuk zijn? Of hebben we te maken met een hacker ofzo. Een firewall (blackice of zonelabs, mcafee of norton helpt ook niet tegen dit euvel)
Ik heb nu echt zo'n beetje elk zinnig topic doorgenomen op GoT en het enigste wat er nog te proberen valt is dat "flushen".
Waar laat ik trouwens dat domeingedoe "chello.nl" en "host ns" in windows 2000? In 98 moest dat bij de dns-servers, maar dat kan nu niet.
"ignorance is bliss" zou je denken, maar ja... dus niet.
[
Voor 12% gewijzigd door
SkyStreaker op 07-04-2003 19:35
]