[chello] internet valt steeds uit na ongeveer 10 minuten

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23
sinds 2 weken heb ik de computer van mijn vriendin na lange tijd weer eens gedefragmenteerd. Daarna is haar internet er telkens na ongeveer 10 minuten vanaf en loopt de computer vaak vast of crasht hij. Afgelopen woensdag heb ik bij haar de computer weer opnieuw geinstalleerd en bleek alles het weer te doen, tot gisteravond toen ging internet er weer snel af. het rare is je start de computer opnieuw op en internet doet het weer voor 10 minuten, en hij houd er dan weer mee op. zo gaat het de hele dag door. Mijn vriendin en ik ook trouwens ook worden daar een beetje gek van, weten jullie waar dit aan kan liggen.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- welke windows versie?
- heb je je netwerkonderdelen (TCP/IP etc.) al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
- zijn er bekende chello problemen in de regio?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SkyStreaker
ze heeft windows 98se, ja en nee er zijn geen problemen.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

hmm kheb het ook wel eens gehad.. volgens mij lag het er bij mij aan dat er bij tcp ip instellingen hij op client voor microsoft netwerken aan stond ipv windows aanmelding...

4015Wp west (Dordrecht)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Lijkt me niet, tuttifrutti...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• SkyStreaker
we hebben hem op windows aanmelding gezet dus we wachten nu maar af wat ie gaat doen. ,

Verwijderd

Denk je niet dat je modem verrot is bijvoorbeeld? Aangezien ik er gisteren ook een nieuwe heb gehaald. Enne, wat voor modem heb je eigenlijk? Enne, denk ook niet dat windows aanmelding erg veel gaat helpen. Hoort gewoon te werken, met beide instellingen.

• SkyStreaker
Dat lijkt mij eigenlijk ook, vreemde geval is: Bij een superfrisse nieuwe install van win98 met standaarddrivers en geen updates/fixjes lijkt het wel langer te doen of gewoon helemaal te doen. Is dit misschien een betere aanwijzing? Het IP-adres is ook statisch. FF winipcfg resetten kan dus niet.

Com21 modem trouwens, die hele dikke.

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 30-03-2003 14:21 ]

• SkyStreaker
Ze zijn nu de modem aan het doormeten ofzo. hoelang duurt dat eigenlijk?

• SkyStreaker
Hey tweakers, mijn vriendin heeft nu een gloedjenieuwe pc en hetzelfde gezeik blijft aanhouden. Internet doet het en na 10 minuten of 23 of 178 minuten, whatever ook, dan valt ie uit. afgelopen. Niks doet het dan ook, zelfs een pingetje ofzo. Het ip-adres is statisch, dat heb ik al eerder gezegd, zie ik. Chello hebben we al gebeld en die heeft de modem (dik type com21) doorgemeten (niks aan de hand volgens hun, zooitje werkt prima zeggen ze), maar dat leverde het commentaar "ligt aan uw pc", dus aan chello lag het niet volgens hun.

Nou lijkt het me volslagen onzin dat het aan een bloednieuwe computer ligt.
(Mijn vriendin kan haar herinneren, dat dit allemaal na het defragmenteren van haar HD begon, de oude computer! helemaal raar). De instellingen van toen internet het gewoon 24 uur per dag deed gelijk (exact!) gelijk aan die van nu (op welke windowsversie dan ook, het maakt geen reet uit, internet houdt er willekeurig mee op)

Ik heb linux zelfs geprobeerd en alle windowsversies die ik had, win95,98,me,nt,2000 & xp, geen graadje verschil en ik heb de aanwijzingen gevolgd die hier te vinden zijn en van andere zoektochtjes.

Ik wordt er zo stilaan een beetje idioot van om eerlijk te zijn. Kan de modem toch kaduuk zijn? Of hebben we te maken met een hacker ofzo. Een firewall (blackice of zonelabs, mcafee of norton helpt ook niet tegen dit euvel)

Ik heb nu echt zo'n beetje elk zinnig topic doorgenomen op GoT en het enigste wat er nog te proberen valt is dat "flushen".

Waar laat ik trouwens dat domeingedoe "chello.nl" en "host ns" in windows 2000? In 98 moest dat bij de dns-servers, maar dat kan nu niet.

"ignorance is bliss" zou je denken, maar ja... dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 07-04-2003 19:35 ]

• SkyStreaker
-fout! verkeerde topic!-

[ Voor 93% gewijzigd door SkyStreaker op 08-04-2003 20:33 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Als ik je goed begrijp heb je twee verschillende pc's geprobeerd
en die geven beide hetzelde probleem,
vervang je netwerk kabel dan eens, die is misschien brak.
want chello meet op de modem door.

[ Voor 3% gewijzigd door wowi op 08-04-2003 20:44 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

als je internet het weer doet na het rebooten van je pc ligt t altijd aan je pc ;p
zon modem blijft wel online.. :P (ook als je pc uit staat :) )

Misschien handig te vermelden welke non-windows standaard apps er op staan (Firewall, virusscanner(doet geen kwaad maar zon 2in1 ding kan natuurlijk wel klooien zie ->, firewallvirusscanner (bv norton internet security..21in1 dus..) of andere progsels.

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

wat ook helpt is om je nic in te stellen op 10 mb half duplex

• SkyStreaker
Alleen puur windows 2000, clean install...

10 Mbps full duplex of half duplex maakt geen verschil helaas.... :/

[ Voor 47% gewijzigd door SkyStreaker op 08-04-2003 21:11 ]

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Wat voor Modem/ Netwerkkaart gebruik je?

Er zijn nog al eens problemen met RealTek 8129/8139 kaartjes en een aantal kabelmodems. Dat probleem heb ik namelijk ook gehad. Even een DEC of Intel kaart erin en het probleem was opgelost (wel macadress wijzigen bij Chello natuurlijk).

Ik ben malle Pietje niet.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Toevallig Kazaa geïnstalleerd?

Of misschien toch yaha-virus?

We have just one world, but we live in different ones...

• SkyStreaker
Het macadres wijzigen is alleen nodig voor dynamische IP-adressen toch?
(ik heb trouwens ook niet _even_ een DECje of een Intelletje liggen... :/)

Hmm, op de oude pc was het een door chello geleverde 3com en nu is het een realtek idd, maar het probleem is onveranderd. Dus daar zal het niet aan liggen.

Ik bedoel: Hoe kan het van de ene dag op de andere zonder ook maar 1 verandering in configuratie en/of installatie veranderd of aangepast te hebben naar de knoppen gaan??? :/

Ja, kazaa van kazaalite.nl af, de laatste versie. Die stond er echter al tijden op de oude computer (exact! dezelfde versie als nu), dus het lijkt mij niet dat het aan kazaa ligt.

Een online virusscannertje van norton kan ik er wel ff overheen gooien, maar of dit resultaten oplevert? Wat doet het yaha-virus dan? Kan hij wel gedecteerd worden met de online virus-scanner?

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 09-04-2003 17:50 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Om nog even naar je probleem terug te gaan. Als je "geen" internet meer hebt, is het dan mogelijk om nog te pingen naar een extern ip adres? Doe anders eens een trace route (commando in command-prompt = tracert)

Wat voor resultaten krijg je?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• SkyStreaker
Ik zal er proberen achter te komen, maar voor zover ik weet, zou ik haar wel kunnen pingen en tracen, aangezien ingaand verkeer naar haar toe wel mogelijk is, maar haar uitgaand verkeer is zo goed als geblokkeerd.

Dit is heel gek, SP3 is nu geinstalleerd en nu lijkt alles voorlopig goed te gaan...? wat een rare zooi zeg. 8)7 8)7 (ja, ze draait nu win200 idd ;))

[ Voor 28% gewijzigd door SkyStreaker op 09-04-2003 20:43 ]

Pagina: 1