Toon posts:

Verschil 'geen datalimiet' en 'fair use policy'?

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van me heeft gezeik met Chello en wil daarom overstappen op ADSL. Hij vroeg me om te kijken wat voor hem de beste optie is. Ik twijfel nog tussen Planet Internet en XS4ALL en aangezien hij geen datalimiet wil kom ik uit op respectievelijk Comfort en Basic. Nu zie ik dat er bij Planet Internet 'geen datalimiet' vermeld wordt, terwijl dat bij XS4ALL een 'fair use policy' is. Wat is het verschil tussen deze twee en leiden deze er in de praktijk toe dat je onbeperkt kunt internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
'geen datalimiet' is waar zolang je het niet overdreven veel download, en daar heb je de 'fair use policy' weer. Het maakt dus niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:40

spaceboy

Op grote hoogte

Chello heeft ook een fair use policy. Maar bij even doorvragen betekent dat toch wel degelijk een datalimiet. Ik heb ook al een officiele waarschuwing van Chello, had 30gb in een maand (idd teveel), bij navraag bleek dat de fair use grens van Chello tussen 5 en 10 gb per maand ligt. "Geen datalimiet" bij Planet betwijfel ik ook. Als je fulltime je hele bandbreedte gebruikt en 200gb per maand leeched krijg je vast wel een mailtje. :) (maar ik ben wel benieuwd, ik wil de overstap ook maken)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09
geen datalimiet betekent letterlijk dat je zoveel kan downloaden en uploaden al je wilt, en bij fup (fair use policy) zit er niet een 'echte' limiet aan, maar als je veel en veel meer gebruikt dan een gemiddelde gebruiker, kan je een mailtje of brief verwachten.

Je provider moet voor jouw dataverkeer betalen, dus geen datalimiet bestaat eigenlijk niet, volgens mij hanteert Planet Internet ook een fup (intern dan).

edit:
Shit, weer te laat

[ Voor 9% gewijzigd door snoopy op 30-03-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen datalimiet wordt meestal verwezen naar de Fair use of Policy :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, mag ik jullie vragen welke jullie dan zouden kiezen, Planet Internet of XS4ALL? Ik neig naar XS4ALL, mede gezien het feit dat die voor de helpdesk bij KASSA een 7,8 kreeg en Planet Internet maar een 5,1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 13:34:
Thanks, mag ik jullie vragen welke jullie dan zouden kiezen, Planet Internet of XS4ALL? Ik neig naar XS4ALL, mede gezien het feit dat die voor de helpdesk bij KASSA een 7,8 kreeg en Planet Internet maar een 5,1. ;)
Een beetje tweaker heeft geen helpdesk nodig ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 16:58
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 13:32:
Geen datalimiet wordt meestal verwezen naar de Fair use of Policy :Y)
Ik heb XS4all ADSL basic. Er staat inderdaad fair use policy maar ze doen er niet echt veel mee. Mijn pc staat continu te downloaden.
December 2002: 37.70 GB
Januari 2003: 51.39 GB
Febrauri 2003: 53.43 _/-\o_

Heb nog nooit mailtje ofzo gehad van Xs4all, dus ben benieuwd hoe ver ik kan gaan hoewel ik moet zeggen dat het me denk niet niet makkelijk zal lukken om eroverheen te gaan.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

XS4All is wat mij betreft de beste provider. Ze geven je een mooie hostname vast ip adres en doen gewoon niet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op naar de 60? Wat download jij dan allemaal en wat doe jij er dan bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 22:41

Scatman_II

R9500 Pro >:)

TrailBlazer schreef op 30 March 2003 @ 13:39:
XS4All is wat mij betreft de beste provider. Ze geven je een mooie hostname vast ip adres en doen gewoon niet moeilijk
En datzelfde zeg ik weer van Euronet Internet :)

Duzz...

Meestal [altijd?] betekent geen datalimiet gewoon dat ze een fair use policy hebben. Nou hoor ik hier veel verhalen over mensen die tientallen gigs binnenhalen zonder problemen, dus blijkbaar doen ze niet erg moeilijk ;)

[edit]
Ik ben trouwens wel ooit van Friaco [flatfee internet via analoog/ISDN in de daluren voor vast bedrag p/maand] afgegooid omdat ik de fair use zou overschrijden...

K'had daarvoor een mail bericht gehad met daarin de fair use policy geplakt... Bleek dus een waarschuwing gewees te zijn |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Scatman_II op 30-03-2003 13:44 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 16:58
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 13:41:
Op naar de 60? Wat download jij dan allemaal en wat doe jij er dan bij?
gebruik vooral emule. Gaat razendsnel, volg anders dit topic eMule opensource eDonkey, deel 5 ff voor vragen. Download vooral dvd-rips,screeners tv-series , games muziek en software.
Ja de 60 is idd uitdaging 8)

[ Voor 8% gewijzigd door legolas82 op 30-03-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 22:17
@home hier heeft ook een FUP, zit meestal rond de 80Gig, uitschieters richting de 100, maar nog nooit wat gehoord

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff 1 vraagje: XS4ALL Basic = 768 Kbit p/s down en 128 Kbit p/s up. Is dit sneller dan Chello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
Dat ligt er maar net aan welk pakket en hoe druk je wijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 17:50:
Nog ff 1 vraagje: XS4ALL Basic = 768 Kbit p/s down en 128 Kbit p/s up. Is dit sneller dan Chello?
Nee. Maar wel mooi constant :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 06-09-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 22:36

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

spaceboy schreef op 30 March 2003 @ 13:30:
Chello heeft ook een fair use policy. Maar bij even doorvragen betekent dat toch wel degelijk een datalimiet. Ik heb ook al een officiele waarschuwing van Chello, had 30gb in een maand (idd teveel), bij navraag bleek dat de fair use grens van Chello tussen 5 en 10 gb per maand ligt. "Geen datalimiet" bij Planet betwijfel ik ook. Als je fulltime je hele bandbreedte gebruikt en 200gb per maand leeched krijg je vast wel een mailtje. :) (maar ik ben wel benieuwd, ik wil de overstap ook maken)
Ik zat vorige maand op 35GB, deze maand op 45gb, dit zijn zo'n beetje gemiddelden voor mij. ik heb nog nooit *klopt af* mailtjes gehad van chello.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Scatman_II schreef op 30 March 2003 @ 13:42:
[...]En datzelfde zeg ik weer van Euronet Internet :)
En welke van de 2 opties waar de topicstarter tussen wil kiezen is dat? XS4All of Planet Internet? Geen van beiden, dus daar heeft hij niet zo veel aan....

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat XS4All goede en snelle service bied, terwijl ze bij Planet Internet niet goed in staat zijn om problemen met betrekking tot inschrijving/verbinding/KPN aanmelding enzo op te lossen... XS4All zou ik dus kiezen....

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-03-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 17:50:
Reken zelf maar uit he. 768/8 = 98 kb/sec down en 128/8 = 16kb/sec up.

Downstream is trager, chello is 1,5 mbit (192 kb/sec max, meestal 160), upstream is nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmBee schreef op 30 March 2003 @ 17:53:
Dat ligt er maar net aan welk pakket en hoe druk je wijk is.
:?

Waar ligt dat aan? Ik volg je geloof ik niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Fair Use Policy legt de lat meestal rond de 35 GB. Maar dat kan ook per provider verschillen.
Als je de ene maand 10 GB downloadt en dan een maandje 60 GB zullen ze er niet zo moeilijk over doen. Als je elke maand meer dan 50 GB downloadt zal je er wel wat van horen. Geen datalimiet is zoals gezegd meer een zolang-het-niet-uit-de-hand-loopt-limiet, nagenoeg hetzelfde als Fair Use Policy dus :P

Maar meer dan 30 GB per maand downloaden vind ik onzin. Je moet dan wel heel veel films kijken en spellen spelen, want anders heb je er gewoon geen tijd voor.
En waar laat je het allemaal? Dingen die ik download wil ik 9 van de 10 keer bewaren en als je elke maand 30 GB moet bewaren raakt je HD snel vol.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 30-03-2003 19:58 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbeperkt dataverkeer of fup is het zelfde als 'onbeperkt eten bij $kaai'. Onbeperkt is nooit onbeperkt, ze gaan altijd van een gemiddelde uit, en als je ver boven het gemiddelde zit kun je het shaken.

Grootste naaiboel van FUP/onbeperkt verkeer, is dat er nooit een duidelijke lat is, en $bedrijf je dus een oor aan kan naaien als $bedrijf daar zin in heeft. Voordeel is dat je meestal niet gelijk bestraft word als je een maandje wat meer download dan normaal.

Imo kun je beter een bedrijf zoeken met een duidelijke limiet, je krijgt bij fup of onbeperkt verkeer nl gemiddeld meestal minder dan als er wel een duidelijke limiet is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
newszilla.xs4all.nl is geloof ik beter dan de news server van planet, dus ik zou voor xs4all gaan.
ik ben er iniedergeval tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel over planet en Xs4all goede verhalen gehoord. Tis niet geheel toevallig allebei van de zelfde eigenaar.
Ook over het data gebruik heb ik zelfde verhalen gehoord, van ik kan wel 60 tot 80 gieg in de maand downloaden tot ik heb na net 15 gieg al een waarschuwing gehad.
Let wel het zijn verhalen.
Planet heeft zijn FUP ooit eens op 35 gieg gezet. Zij waren de eerste aan wie ik het vroeg die ook echt met een waarde aan kwam. (klein detail XS4all kwam toen aan met 1 gieg) maar dat zal wel aan de HD-er/CS-er hebben gelegen die ik toen net sprak.

Als je mijn menig vraagt zou ik voor XS4all gaan. Ik weet niet maar ik heb het idee dat ze meer voor de klanten willen doen. Privacy gevechten in de rechtzaal, acties tegen prijsverhoging KPN, noem maar op.
Ook mag je er meer (mailserver enz en hebben ze daar zelfs uitleg over) Maar ik zeg al het is een gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-10 20:49
MaRc0 schreef op 30 maart 2003 @ 19:57:
Maar meer dan 30 GB per maand downloaden vind ik onzin. Je moet dan wel heel veel films kijken en spellen spelen, want anders heb je er gewoon geen tijd voor.
En waar laat je het allemaal? Dingen die ik download wil ik 9 van de 10 keer bewaren en als je elke maand 30 GB moet bewaren raakt je HD snel vol.
Met dvd-images van 4.5GB per stuk zit je snel aan je genoemde aantal hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik zou voor XS4ALL gaan, heb ik ook. Zie hier waarom :)

• Goeie support
• Zelf instelbare hostmask (blaat.xs4all.nl, wijst naar je vaste IP, ook leuk voor op IRC)
• Via het servicecentre kan je van alles instellen en gratis en legaal McAfee Anti-Virus en Firewall downloaden.
• Geen problemen als je zelf een server wilt draaien (een medewerker legte me het zelfs uit @ HCC stand).
• Newszilla (speciale newsserver voor binairies) met 3.5 terabyte (ruim 3000 gigabyte dus) aan opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

sharkzor schreef op 30 March 2003 @ 20:01:
newszilla.xs4all.nl is geloof ik beter dan de news server van planet, dus ik zou voor xs4all gaan.
ik ben er iniedergeval tevreden over.
Ik heb zelf XS4all, maar als ik propagation op newszilla vergelijk met planet, dan wint planet het (alles wat ik mis kan ik bij een vriend met planet bestellen ;)).

Verder is XS errug goed, zowel technisch als principieel (spamprocessen, bits of freedom, etcetera). En een probleempje met WinRoute hebben ze me ook helpen oplossen, hoewel ze daar natuurlijk geen r*k mee te maken hoeven te hebben; klasse-helpdesk idd.

[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 31-03-2003 15:31 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

-

[ Voor 100% gewijzigd door Dre op 06-09-2013 18:44 ]

Pagina: 1