Virus of gehackt???

Pagina: 1
Acties:

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Topicstarter
Ik heb in mijn PC een bracket met een 20 gb schijf , daar staan al mijn MP3's op verdeeld in mappen. Sinds een paar dagen verdwijnen mijn MP3's en worden deze allemaal omgezet naar Max Payne saved games ( *.MPs). Ook verschijnt er in elke map een nieuwe map genaamd "n" en een bestandje "@"
Ik kan ze niet meer omzetten of hernoemen en zelfs niet verwijderen. Ik heb Norton antivirus 2003 prof , maar als ik hem laat scannen blijft hij in een map hangen , en geeft aan dat hij al bv. 40.000 files gescand heeft terwijl er maar 20 in staan . Firewall van Xp heb ik ook aanstaan.Ik raak langnzaam in paniek hier , straks ben ik al mijn mp3's kwijt , en het zijn er nog al wat. :'(

Please help me here :?

searisk

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

Probeer deze online virusscanner even: http://www.bitdefender.com/scan/Msie/index.php

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• darmit

darmit

Topicstarter
Zal ik straks eens proberen , heb dat bracket er voor de zekerheid maar even uitgehaald, dus ik moet de Pc eerst uitzetten voordat ik hem er weer in kan zetten.

searisk

Verwijderd

Hmm, er gebeuren rare dingen bij jou ja, dat doet de computer niet zelf ben ik bang, het is lullig om je te vertellen maar de FireWall heeft nu inmiddels al geen zin meer. Als jij ooit onder een valse naam een bestand (Sub7) hebt binnengekregen heeft dat ding een poort in je FireWall opengezet en die kan jij niet meer sluiten ...
Jij bent de Sub7-server en iemand anders de Sub7-client (die bestuurt jouw comp) Alleen díé persoon kan dat uit je registery halen, dus als je niet weet wie het is zit je echt met een groot probleem !

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:18

Brazza

Byte me!

wat voor services draaien er allemaal? Staat er ook iets in je msconfig? run ad-aware misschien even.

Verwijderd

Probeer dit:ga naar Configuratie scherm ---- Extra ----- Map opties ----- Bestandstypen
en verwijder daar alle pictogrammen van maxpayne.En kijk of je mp3's nu wel werken

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 13:33 ]

Verwijderd

Laten we hopen dat je een dynamisch iP hebt :) Als het namelijk om hackers gaat ...

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zet iig bestands- en printerdeling uit, download de laatste windows update(s) en zet de XP firewall aan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

darmit schreef op 30 March 2003 @ 13:26:
Ik kan ze niet meer omzetten of hernoemen en zelfs niet verwijderen.
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 13:32:
Probeer dit:ga naar Configuratie scherm ---- Extra ----- Map opties ----- Bestandstypen
en verwijder daar alle pictogrammen van maxpayne.
@ Topicstarter: Dit is een gewoon trojan/virus je moet goed kijken wat voor processen je draait, en vage dingen killen, daarna zou je de files wel moeten kunnen renamen/verwijderen. Een proces houdt nu een file lock op de bestanden namelijk. :)

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
Een anti virus is niet genoeg. Gebruik ook Norton Personal Firewall 2002/03 en je kan zien of een trojan contact probeert te maken.

dikzak

• darmit

darmit

Topicstarter
Het rare is hij doet het alleen op dat bracket, ik heb ook nog mp3's op mijn andere schijf staan en die zijn in orde.
En ik heb helemaal geen Max Payne

searisk

Verwijderd

Nortam Personall firewall, kijk bij je connecties met wie je verbindingen hebt op welke poorten terwijl je verder niet op i-net zit. Sluit deze poorten en ban de ip's ben je iig even van deze persoon verlost, als ie er zit tenminste.
Lijkt meer op een virus omdat niemand voor zijn lol steeds terugkomt om mp3 filetjes te renamen en te locken.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:16
Zo te zien is Norton niet helemaal safe... tis eigenlijk te gek voor woorden, helemaal als je ervoor betaald hebt. Veel mensen zweren het bij Norton, maar zo zie je maar. Ik zou idd. even al jou services nalopen die geladen zijn. 100% zeker dat je dan je um tegenkomt. In iedergeval suc6 ermee!

Verwijderd

Norton is is ook geen goede virusscanner, maar dat hoor je te weten als je het installeerd. Welk ettertje er ook misschien in je pc zou zitten of cracker wat dan ook, ik denk niet dat hij zomaar wat bestandjes zou gaan veranderen her en der, dat is wel een beetje een raar gedrag voor zo iemand.

Wat je voor de zekerheid kan doen is een network anlyzer downloaden (ethereal is een goede, http://www.ethereal.com/ ) en kijken of er verdachte packetjes binnen komen via verdachte portjes steeds van een hetzelfde ip adress.

Ik denk dat je een virus op je computer hebt. Download even een goede virusscanner bij sophos.com, de probeerversie, kijken of die een virus vind. De meeste virussen stoppen de virusscanner als eerste, tenzij hij word herkent door de virusscanner.

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 23:32
www.grisoft.com goeie gratis virus scanner

• darmit

darmit

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 15:03:
Norton is is ook geen goede virusscanner, maar dat hoor je te weten als je het installeerd. Welk ettertje er ook misschien in je pc zou zitten of cracker wat dan ook, ik denk niet dat hij zomaar wat bestandjes zou gaan veranderen her en der, dat is wel een beetje een raar gedrag voor zo iemand.

Wat je voor de zekerheid kan doen is een network anlyzer downloaden (ethereal is een goede, http://www.ethereal.com/ ) en kijken of er verdachte packetjes binnen komen via verdachte portjes steeds van een hetzelfde ip adress.

Ik denk dat je een virus op je computer hebt. Download even een goede virusscanner bij sophos.com, de probeerversie, kijken of die een virus vind. De meeste virussen stoppen de virusscanner als eerste, tenzij hij word herkent door de virusscanner.
Die Sophos heeft inderdaad een virus gevonden, een "app/tubmo-b"
en heeft hem ook verwijdert. ik hoop dat dat het was en dat ik mijn mp3's weer terug kan zetten

searisk

• darmit

darmit

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 13:46:

@ Topicstarter: Dit is een gewoon trojan/virus je moet goed kijken wat voor processen je draait, en vage dingen killen, daarna zou je de files wel moeten kunnen renamen/verwijderen. Een proces houdt nu een file lock op de bestanden namelijk. :)
Wat versta jij onder vage dingen? ik ben been newbie ofzo , maar welke processen nodig zijn en welke fout kan ik niet beoordelen. :?

searisk

Verwijderd

darmit schreef op 30 March 2003 @ 19:08:
[...]

Wat versta jij onder vage dingen? ik ben been newbie ofzo , maar welke processen nodig zijn en welke fout kan ik niet beoordelen. :?
Vage dingen? Zoals processen die heel andere/rare/onbekende naam hebben oftewel: processen die je nooit eerder heb gezien. Het lijkt me handig als je een screenie plaats van jou Taakbeheer, zo kunnen we kijken welke taken er zijn. :+

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07
http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/apptubmob.html als ik dit zo lees tast het geen mp3 bestanden aan. Dus ik denk dat dit het niet is geweest

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

darmit schreef op 30 March 2003 @ 19:08:
[...]

alles killen behalve explorer, sommige processen kan je niet killen denk ik maar probeer er zoveel mogelijk. ik gebruik gewoon winhex om in mijn geheugen te kijken welke processen die ik niet kon killen een verdachte naam hebben, maar als je niet weet wat je doet laat dan maar zitten. Kan je nog beter de windows map weggooien in DOS en windows opnieuw installeren.

MechWarrior || Monsters Game

• darmit

darmit

Topicstarter
Ik probeer het van de week wel even op een andere pc om die bestanden om te zetten. Ik hoop dat dit lukt

searisk

Verwijderd

zet je hdd in een andere pc kopieer al je belangrijke data, formatteer die andere weer pleur alles terug en install windows klaar ;)

Verwijderd

hey dat is wel makkelijk :)
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 22:35:
zet je hdd in een andere pc kopieer al je belangrijke data, formatteer die andere weer pleur alles terug en install windows klaar ;)
daarom
als je eenmaal zooir virussen en van alels heb gewoon formateren klaar
en als je slim bent maak je gelijk daarna een image ervan :)
Pagina: 1