Toon posts:

Scanner op het netwerk zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb thuis 3 pc's op een multipcmodem van KPN (Alcatel Speedtouch) aangesloten. Op één van die pc's zit een printer aangesloten, HP Deskjet 845C. Die printer heb ik nu gedeeld over het netwerk, printen lukt. Tot zover dus geen problemen.
Nu heb ik echter ook nog een scanner op mijn kamer, die ik eigelijk in het kantoor van mijn moeder kwijt wil. Is het mogelijk om mijn scanner bij haar in het kantoor te zetten, op haar pc aan te sluiten, en vervolgens op het netwerk te delen? Ik begrijp dat je dan nogsteeds naar kantoor moet om de afbeelding onder de scanner te leggen, maar het gaat erom dat ik vanaf mijn computer (of eigelijk gewoon elke van de 3 computers) de scanner kan bedienen, en de afbeelding naar MIJN pc kan halen. Scanner is een HP Scanjet 4200C.
Iemand een idee hoe ik dit kan laten werken, en eventueel welke andere scanner het wel zou doen? Dank! _/-\o_

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:08
Dit is al eens eerder langsgeweest. En volgens mij kan dat niet :)

Je kan toch ook de afbeelding scannen op die pc, en via via een gedeelde map naar jouw PC kopieren :?

Tenminste, dat lijkt mij dan de meest voor de handliggende oplissing :) maar ja, wie ben ik? :P

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

idd, lopen moet je toch altijd :)
Maar scanner drivers waren/zijn niet te delen zoals een printer wel kan.
Alternatief: remote desktop software zoals VNC erop, dan connect je naar die pc, en dan kan je "vanaf" die pc de scanner alsnog bedienen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad... probleem is is dat het systeem waar mijn moeder NU op werkt vrij traag is. Maar het is inderdaad een oplossing! Hartelijk bedankt, geniet van de zon vanmiddag!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Je hebt een HP scanner, dus lees dit topic maar eens, dat de 3e hit was na zoeken op 'HP scanner delen' :

Scanner Delen in netwerk

Owja, en om je volgende vraag vast te beantwoorden:

http://download.com.com/3000-2298-6004255.html?tag=list

[ Voor 32% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-03-2003 14:56 ]

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

voor andere scanners heeft Axis een oplossing, een soort printerserver voor je scanner...

Je hangt een scanner aan het servertje en met een druk op de knop wordt de pagina gescanned. Vervolgens word de afbeelding per email naar de betreffende gebruiker gestuurd. Dit laatste vind ik persoonlijk een iets mindere oplossing, maar de gemiddelde leek houdt van zijn mailbox ookal is die enkele GB's groot ;)

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 30 maart 2003 @ 14:54:
Je hebt een HP scanner, dus lees dit topic maar eens, dat de 3e hit was na zoeken op 'HP scanner delen' :

Scanner Delen in netwerk

Owja, en om je volgende vraag vast te beantwoorden:

http://download.com.com/3000-2298-6004255.html?tag=list
Yes! dank je wel!
Pagina: 1