Toon posts:

Nieuwe CPU of nieuwe hdd?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet kiezen tussen een nieuwe CPU (AMP xp 2000)of een nieuwe hdd (Maxtor 80gb 7200rpm 8mb cache)
Ik wil graag dat mn systeem dingen sneller laad, bijv spellen, programma's etc.
Wat raden jullie me aan om te kopen? de cpu of de hdd.

dit heb ik nu: ecs-k7s5a, duron1000mhz, 512mb DDR-333mhz, Geforce-4/Ti4200 128mb, 2x maxtor 20gig 5400rmp.

Verwijderd

Ik zou eerst eens voor een ander mobo gaan :P

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 20:04
Ik denk dat je met een nieuwe hd meer opschiet, aangezien me dat nu ook de bottleneck lijkt..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou eerst gaan voor een snellere HD, daar heb je veel meer profijt van dan een andere/snellere processor..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Omdat? Zal dat mn systeem sneller maken? Als je dan toch een reply stuurd, geef dan ook een reden waarom ik een nieuw mobo moet kopen...

Verwijderd

jah precies een nieuwe mobo bijv een asus,msi,epox enzo. en een nieuwe cpu mag ook wel een amd xp 2200 t-bred :)

ik geef je wel een reden ten eerste gaat je mobo wel tot 2000 xp zonder problemen?!. of hij wel een t-bred core ondersteund dat soort zaken?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 12:26 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 12:20:
Lezen is ook een vak..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

Canis Lupus

Vosbot

Ik denk dat je CPU upgrade op meerdere vlakken positieve uitwerking heeft dan een HD upgrade. Zeker als je HD caching wat tuned i.c.m. met je geheugen (met 512 MB kan je bv 64 MB voor schijcaching gebruiken).
Een CPU upgrade werkt ook lekker op je GF4 door :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

Ik zou eigenlijk zeggen dat je beter voor een snellere processor gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 12:26 ]

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Ik zou ook voor de cpu gaan. Als je je programma's een beetje logisch indeelt is er best goed gebruik te maken van 2 harde schijven.

Een nieuwe harde schijf is natuurlijk een stuk sneller dan deze twee (oudjes). maar veel sneller zal het laden van programma's denk ik niet gaan.

Welke programma's gaat het eigenlijk over?

Happy Blessings <3

Verwijderd

Voor spellen zeker een nieuwe CPU, dan kan je videokaart ook een stuk beter presteren. En programma's laden gaat nu wel goed, daar is niets meer voor nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 12:20:
Was maar gekkigheid ;)

Nu even serieus: ik zou inderdaad ook voor een snellere en grotere hd gaan, want deze zal in verhouding meer prestatie leveren dan een andere processor.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Je Morgan 1ghz kan makkelijk op 10x133. Probeer het maar, menige mensen is het al gelukt omdat beesie op 1333mhz te krijgen met een goede koeler van 12 euro. :)

Dus ik zou gaan voor een nieuwe HD. Extra O\opslag is altijd handig ;)

dikzak

Verwijderd

Waarom nou een nieuwe hdd?? Hij heeft al 2 x 20 GB, dat is ruim genoeg als je geen divx database wil beginnen ofzo. En een 7200 rpm vs 5400 merk je echt niet zo goed in windows. Topicstarter: ik zou zeker voor een nieuwe cpu gaan, koop een Tbred 1700+ (K7s5a support tbred, zelf getest) en zet die gewoon op 2000+.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als je wilt dat je programma's en games sneller laden dan moet een snellere disk nemen. Wil je de game zelf sneller spelen dan moet je een andere cpu nemen. Voordeel van een disk is dat je deze naast de huidige kunt zetten zodat je ook nog eens meer opslagruimte hebt (twee vliegen in één klap als je al met ruimte zit te klooien :) ). Anyway, hier hebben we ook een leuk topic voor waar je met je vraag terecht kunt: ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 4 :) Overigens zou je ook je huidige twee disken kunnen stripen voor iets meer snelheidswinst, is een optie.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.