dvd's labellen; verstandig?

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 22:03
Ik heb nu sinds kort een dvdbrander, en ik heb al een paar backupjes gemaakt. Helaas is mijn handschrift niet altijd even mooi, en nu zat ik eraan te denken om de dvdtjes de labellen met die etiketten die je uit kan printen. Is dit verstandig? Kan de dvdspeler em dan nog even goed lezen? Ik kan me namelijk voorstellen dat de schijfjes dan wat minder "solide" draaien (hoe zeg ik dit?). Iemand ervaring hiermee?

• Yucko
  • Laatst online: 11:57

Yucko

One clown to rule them all !

DVD's zullen net zoals CD's dan uit balans raken en het loopwerk zal dan ook luidruchtiger worden.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 15:00
Ik zou 't gewoon schrjiven joh, jij kan 't toch lezen ;)

Lijkt me nml wel dat de schijfjes dan btje uitgebalanceerd raken (als je stickert)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Rival24

I'll Be Back

Dr_Frickin_Evil schreef op 30 March 2003 @ 11:57:
Ik heb nu sinds kort een dvdbrander, en ik heb al een paar backupjes gemaakt. Helaas is mijn handschrift niet altijd even mooi, en nu zat ik eraan te denken om de dvdtjes de labellen met die etiketten die je uit kan printen. Is dit verstandig? Kan de dvdspeler em dan nog even goed lezen? Ik kan me namelijk voorstellen dat de schijfjes dan wat minder "solide" draaien (hoe zeg ik dit?). Iemand ervaring hiermee?
Als je ze alleen in je standalone dvd-speler gooit is het labelen niet zo'n probleem aangezien de disc niet hard ronddraait. In een pc is het wat problematischer omdat de dvd daar wel hard ronddraait en dan heel erg veel kan gaan trillen. Met als gevolg dat het een gruwelijke herrie produceert.

p.s. wat doe jij met de buitenkant van je dvd hoesjes? De nero cover editor zuigt nogal, en ik wil er wel text op kunnen zetten...

Verwijderd

rival24 schreef op 30 March 2003 @ 11:59:
[...]

p.s. wat doe jij met de buitenkant van je dvd hoesjes? De nero cover editor zuigt nogal, en ik wil er wel text op kunnen zetten...
cd cover+++
Die werkt ook voor dvd hoesjes :)

BTW ik zal het niet doen omdat die etiketten loslaten en daarmee de date kan van je DVD/CD losrukken...Resultaat: CD/DVD onleesbaar 8)7

Verwijderd

ik sluit me aan bij de andere posters, maar wou toch ook ff zeggen: ik heb ooit op school gezien dat iemand een gewone cdr met sticker erop in een 52 speed speler deed, en die sticker vloog in de brand (systeembeheerder not amused btw)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 23-03 22:03
dan doen we het dus toch maar niet :)
Covers heb ik opzich niet naar gekeken, maar ik zal dat cd cover+++ eens proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 12:03:
[...]

cd cover+++
Die werkt ook voor dvd hoesjes :)

BTW ik zal het niet doen omdat die etiketten loslaten en daarmee de date kan van je DVD/CD losrukken...Resultaat: CD/DVD onleesbaar 8)7
bij dvd's zit de data laag tussen 2 lagen polycarbonaat dus je kunt nix bescahdigen als je er een sticker opplakt

Verwijderd

Ik doe het ook altijd met mijn gebrande dvdtjes :) Geen enkel probleem, zolang je maar voorzichtig met je schijfjes omgaat ;)

• DJSmiley
  • Laatst online: 24-03 16:37
Ik schrijf het altijd..

Stickers heb ik een pesthekel aan:
- Veel meer werk
- Kost inkt
- Kost papier
- En sticker IETS verkeerd plakken en je cdrom is uit balans.. Kun je lachen op 50x, teringherrie :z :z

Nee, watervaste stift doet het al jaren voor mij.. ;)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-03 15:18
* Bud_s kliedert er altijd wat op met een dikke stift

Ik heb een paar keer labeltjes geplakt, cd in de wisselaar van de auto, beetje vocht er bij, labels gingen bol staan :(

Ooit komt er nog eens zo'n mooie CD-printer bij me :P

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 14:46:
[...]

bij dvd's zit de data laag tussen 2 lagen polycarbonaat dus je kunt nix bescahdigen als je er een sticker opplakt
Zal best maar als de sticker aan de bovenkant loslaat en die neemt de reflectie laag mee ben je alsnog je data kwijt.

Dat de data nog op de DVD staat heb je dan niks aan.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 12:46

BaRF

bijna kerst

Bud_s schreef op 30 March 2003 @ 15:10:
* Bud_s kliedert er altijd wat op met een dikke stift

Ik heb een paar keer labeltjes geplakt, cd in de wisselaar van de auto, beetje vocht er bij, labels gingen bol staan :(

Ooit komt er nog eens zo'n mooie CD-printer bij me :P
moet je ook niet doen he, vocht er bij gooien ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Je hebt ook waterbestendige labels. :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
/off topic
Ja dat staat toch nergens in de gebruiksaanwijzing? Of heb je zo'n instant cd speler?!
/off topic :O

/on topic
Ik plak zelf ook nooit etiketjes, schrijf ook altijd met zo'n stift. Werkt veel lekkerder. Let er dan wel op dat je die krengen in cd doosjes doet en niet in zo'n opbergmapje, aangezien dan de inkt afgeeft en niet meer leesbaar is 8) . Vraag maar aan me schoonvader! hehe.
Ik schrijf zelf ook niet zo netjes, maar voor me eigen cd's vind ik dit niet zo boeiend. Als ik voor iemand anders brand dan mogen ze er zelf op schrijven!

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 31-03-2003 13:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 15:06:
Ik doe het ook altijd met mijn gebrande dvdtjes :) Geen enkel probleem, zolang je maar voorzichtig met je schijfjes omgaat ;)
Vreemd dat de dvd,s het dan nog doen bij jou??Als ik kijk op de site van winkels die dvd_r verkopen , dan zie ik staan, dvd,s te koop, voor zonder sticker of dvd, met sticker,,,
Wij hebben het in het begin ook geprobeerd om een sticker erop te doen, maar de dvd deed niets meer, werd niet herkend door de dvdspeler in de pc,,,.
Het wordt in het algemeen door iedereen afgeraden om stickers erop te plakken.
Pagina: 1