Een collega van me toverde pas zo'n schema op z'n scherm... was een paar tellen werk via google...
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_5.html Voor die prijs zou ik de soldeerbout fijn in de kast laten staan...
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_5.html Voor die prijs zou ik de soldeerbout fijn in de kast laten staan...
[ Voor 39% gewijzigd door jurri@n op 30-03-2003 12:01 ]
Ik denk niet dat dit zomaar mogelijk zou zijn. Volgens mij is composiet een analoog signaal, en s-video digitaal, dat schiet dus niet zo heel hard op.
Misschien kun je het probleem wat uitgebreider omschrijven (waar heb je die converter voor nodig?), dan is er misschien een andere oplossing te bedenken.
Edit: jurri@n heeft helemaal gelijk, even googelen leverde deze link op.
Misschien kun je het probleem wat uitgebreider omschrijven (waar heb je die converter voor nodig?), dan is er misschien een andere oplossing te bedenken.
[ Voor 20% gewijzigd door eL_Jee op 30-03-2003 12:04 ]
video naar s-video converter
Dit is wel iets, van video naar s-video is wel het ingewikkeldste je moet het signaal uit elkaar strippen.
Dit is wel iets, van video naar s-video is wel het ingewikkeldste je moet het signaal uit elkaar strippen.
PGEQRZEM
Dan heb ik ook nog ff een vraagje. Hoe kan het dat s-video een betere beeldkwaliteit levert, terwijl het eigenlijk hetzelfde signaal is?
het is niet helemaal hetzelfde; je kan van composiet wel naar svideo gaan; maar niet van svideo naar composiet dacht ik.eL_Jee schreef op 30 March 2003 @ 12:24:
Dan heb ik ook nog ff een vraagje. Hoe kan het dat s-video een betere beeldkwaliteit levert, terwijl het eigenlijk hetzelfde signaal is?
je svideo gaat een aantal signalen die in comosiet samenzitten spiltsen over aparte draden;daardoro blijft het beeld beter op langere afstanden. die gespiltste sigenalen kan je niet (passief) samenvoegen tot een composiet.
een svideo aansluiting accepteert echter wel een composiet signaal; is eigenlijk gewoon een vorm van backwards compatible blijven.
dan nog effe dit; in de scart aansluitingen van de meeste tv's zijn zowel svideo als composiet los beschikbaar; maar sommige (goedkopere) toestellen zijn alleen met composiet uitgerust.
(ik kan hier of daar iets vergeten zijn , dont be mad
Verwijderd
k heb onlangs een paar kabeltjes gekocht om van s-video naar composite te gaan. Dan moeten er toch ook kabeltjes zijn voor net het omgekeerde te doen.
Als je van composiet video naar S-video gaat middels een converter wordt de beeldkwaliteit niet beter. Het signaal wordt nooit beter als het bronsignaal.eL_Jee schreef op 30 maart 2003 @ 12:24:
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
het probleem waar ik mee zit is dat op mijn scherm alleen een s-video aansluiting zit en op mijn tv home box (mr.zap) wel een s-vhs uitgang zit maar alleen de digitale kanalen in kleur weergeeft, rtl5 en sbs6 bv. zijn dus zwart wit dus wil het zo dus oplossen , zag op een site wel een converter maar die jkost 69 pleuroos.eL_Jee schreef op 30 maart 2003 @ 11:59:
Ik denk niet dat dit zomaar mogelijk zou zijn. Volgens mij is composiet een analoog signaal, en s-video digitaal, dat schiet dus niet zo heel hard op.
http://www.hut.fi/Misc/El...rcuits/svideo2cvideo.html
Werd hierboven ook al genoemd.
Is niet helemaal netjes, maar voor mij werkt het acceptabel genoeg. En met 1 condensatortje... geloof ik t wel
Gewoon ff maken en proberen, als t nix is kun je altijd nog verder zoeken
Werd hierboven ook al genoemd.
Is niet helemaal netjes, maar voor mij werkt het acceptabel genoeg. En met 1 condensatortje... geloof ik t wel
Gewoon ff maken en proberen, als t nix is kun je altijd nog verder zoeken
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 12:50:
k heb onlangs een paar kabeltjes gekocht om van s-video naar composite te gaan. Dan moeten er toch ook kabeltjes zijn voor net het omgekeerde te doen.
Het samenvoegen van twee signalen door de geleiders van deze signalen fysiek aan elkaar te vebinden, is iets anders dan het splitten van een samengevoegd signaal.
where is my car?
ik zal het schema van martijn_ wel es ff proberen te maken en kijken of dat een bevredigend resultaat geeft, de andere simpele schema's had ik zelf al gevonden maar is niet wat ik zoek...
Pagina: 1