divx op tv out afspelen onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• bluebit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 21:47

bluebit

Fear the bunny

Topicstarter
hoi, hier een nieuw lekker probleempje :

Systeem specs :
NVIDIA Geforce 4 ti4200
Moederbord : ECS k7s6a met sis chipset.
Windows XP

Direct X 9.0
laatste nvidia drivers.

Als ik mijn tv -out aanzet lijkt alles prima te werken. ik heb kleur, zie de muis bewegen etcetera.
maar als ik een divx aanzet, dan zie ik op mijn monitor wel de film afspelen, terwijl ik op de tv alleen het venster van de divx zie dat helemaal zwart is. De muis kan ik op dat moment nog steeds bewegen en ik zie de muis op monitor en tv.

Voor de tv out heb ik tv tool en die nview shit van nvidia gebruikt.
om de divx af te spelen heb ik GDIVX, BSPlayer, Winamp 3 en windows media player gebruikt.

Dit is echt zo vaag, het lijkt wel alsof alles naar de tv gestuurd wordt, behalve de beelden van de divx!!
Iemand enig idee?????

TIA

I hope I never get so old I get religious

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Dat heeft te maken met een ingebouwde beveiliging in je drivers, ivm dvd. Anders zou je via de tv-out de dvd op de tv op kunnen nemen ofzo.

Bij laptops moet je even je beeldscherm uitschakelen met een toetscombinatie en dan kiest ie de tv als primair display.

Bij desktops moet je bij beeldschermeigenschappen (rechtermuisknop in bureaublad -> eigenschappen) even je tv op primair zetten als je film wilt kijken.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Kijk even naar de instellingen van overlay-kleuren beheer bij je videokaart instellingen. Bij volledig schermapparaat: secundair beeldscherm en bij zoom instelling: video-overlay. Zou moeten werken.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29
In welke drivers moet dat zitten dan, die beveiliging? de nvidia drivers?

Catch a smile out there!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:50
gebruik gewoon TVTOOL

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het heeft ermee te maken dat het gros van de video decompressors gebruik maken van een vorm van hardware accelleratie. Helaas is Nvidia kut (heb zelf een 4400) en werkt dit enkel op de primary monitor, dus zou je, als je beide monitoren gewoon als cloon hebt even de tv-out als primary aan moeten vinken in nview, dan werkt het (doe ik hier ook)

Verwijderd

"Voor de tv out heb ik tv tool en die nview shit van nvidia gebruikt"
Lezen dus Utbone....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 12:12 ]

Verwijderd

Ik had datzelfde met de 'algemene nvidia' drivers. Toen ik de MSI drivers installeerde (zelfde versie nummer) werkte wel alles toppie.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 12:12:
"Voor de tv out heb ik tv tool en die nview shit van nvidia gebruikt"
Lezen dus Utbone....
Volgens mij kan je niet beide tegelijk gebruiken.

Dus als je TVTOOL gebruikt moet je wel " clone van nview" uitzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door utbone op 30-03-2003 12:14 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:05
Huh? Waar ben je mee bezig? Je krijgt een linkje mee in je reeds gesloten topic in WOS en je opent nu al een nieuw topic? tv-out problemen.... Ga maar eens lezen wat compubiter je allemaal heeft verteld ;)

Verwijderd

HET ANTWOORD: :D Ik had exact hetzelfde probleem. Je moet bij Display Properties (ik heb de engelse XP) naar Settings, dan Advanced.
Dan ga je naar je GeForce Tabblad, en bij NView kies je dan Clone. Dat had je waarschijnlijk al allemaal gedaan.
Wat je nu moet doen om de film op TV te zien, is je TV als Primary instellen en je monitor als Secondary. Dat doe je door met je rechtermuisknop op het beeldscherpje of op het TV-tje te klikken bij Nview.

TADA! :)

• bluebit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 21:47

bluebit

Fear the bunny

Topicstarter
Dus als je TVTOOL gebruikt moet je wel " clone van nview" uitzetten.
klopt, had ik ook gedaan.
Huh? Waar ben je mee bezig? Je krijgt een linkje mee in je reeds gesloten topic in WOS en je opent nu al een nieuw topic?
klopt, sterker nog, ik kon mijn eigen post niet meer terug vinden in WOS. Dus vandaar dat ik dat commentaar ook niet meer lezen kon. Excuses als ik iemand hiermee op de tenen trap.
Anyway, was er inderdaad vanuit gegaan dat ik het in het verkeerde forum had gepost. en in
de Search kon ik niets relevant vinden.
Sorry people.

Ahja, en waanzinnig bedankt voor de relevante tips.

oopsie, nu heb ik hem toch terug weten te vinden in WOS > het zal wel aan dat uur verschil liggen. sorry mensen. bedankt voor de tips in ieder geval..... Have a nice sunday!

[ Voor 19% gewijzigd door bluebit op 30-03-2003 12:43 ]

I hope I never get so old I get religious

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 12:58
Het gekke is dat ik dit probleem ook heb alleen dan alleen met de nieuwste detonators 42.x en niet met de oude drivers die op de cd staan die bij mijn ge2mx zitten. Als ik terugga naar die oude drivers werkt t telkens wel perfect. Denk overigens dat nog 3x.x drivers zijn, kan dat helaas hier op mijn werk niet nakijken :D

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 12:18:
HET ANTWOORD: :D Ik had exact hetzelfde probleem. Je moet bij Display Properties (ik heb de engelse XP) naar Settings, dan Advanced.
Dan ga je naar je GeForce Tabblad, en bij NView kies je dan Clone. Dat had je waarschijnlijk al allemaal gedaan.
Wat je nu moet doen om de film op TV te zien, is je TV als Primary instellen en je monitor als Secondary. Dat doe je door met je rechtermuisknop op het beeldscherpje of op het TV-tje te klikken bij Nview.

TADA! :)
^^ Oplossing. :Y

En anders eventueel bij de overlay instellingen kijken of daar nog wat te tweaken valt. Misschien dat het ook helpt een andere player te pakken ofzo. Maar bovenstaande moet werken.

Verwijderd

Dit probleem is inderdaad algemeen bekend bij nvidia, heb zelf 'n GF4 MX440tl, de tv-out moet als primair ingesteld staan, is wel in beetje klote :-s

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

bij mij helpt het altijd als ik zo gauw het scherm zwart is bij tvtool nog een keer op "enable tv out" ram, vaag wel maargoed...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, maar sinds ik zoomplayer gebruik heb ik beeld met dvd/divx/whatever op de tv-out. (ti4200 @ dx8/9 @ 42.01)

Andere proggies deden het niet voor me, dus ik raad je aan om zoomplayer eens te proberen.
Pagina: 1