ik moet bij mijn tante windows 98 gaan installeren op haar 95 systeem en ze wil haar bestanden houden, dus als upgrade moet ik dat doen. Maar kan dat ook met de windows 98 FULL cd, want dat is de enige cd die ik heb.
Volgens mij kan dat gewoon. Een Update is gewoon een deel van de Full, niet alles wordt dan gekopieerd.
Maar je kan ook een full install doen zonder dat ze al haar bestanden verliest hoor
Maar je kan ook een full install doen zonder dat ze al haar bestanden verliest hoor
The devil is in the details.
Niet als je win95 een OEM versie is.MaRc0 schreef op 30 March 2003 @ 11:50:
Volgens mij kan dat gewoon.
Dat laatste klopt, maar files backuppen -> format -> install geniet de voorkeur.Een Update is gewoon een deel van de Full, niet alles wordt dan gekopieerd.
Verwijderd
Tsja het lijkt mij ook dat dat gewoon moet werken, waarschijnlijk krijg je tijdens het installeren ook nog wel de optie vor een upgrade
Format is wel het beste, maar daarvoor zijn partities uitgevondenrival24 schreef op 30 March 2003 @ 11:55:
[...]
Dat laatste klopt, maar files backuppen -> format -> install geniet de voorkeur.
Op de ene partitie Windows, andere partitie de rest. Dan hoef je alleen de Windows partitie te backuppen en te formatteren en dan heb je toch alles nog
hmm... ik weet nie welke versie ze thuis heeft. Maar ik wil dus gewoon simpelweg haar 95 naar 98 zetten, zonder dat ze haar bestanden en installs verliest. dus absoluut zonder format.
Als je geen format wilt en ze heeft geen partities en/of brander én het lukt niet om te upgraden kan je ook gewoon Windows 98 in een andere map zetten. Je moet dan voor Windows 98 wel alles opnieuw installeren natuurlijk.
Toon een beetje respect voor Oude pc`s, als die er niet waren zit je nu niet achter een Turboliebro pc maar achter een RekenraampieVerwijderd schreef op 30 March 2003 @ 12:01:
ik ga dr vanuit dat het echt een waardeloze pc is
[ Voor 12% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-03-2003 12:04 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
CDtje er in, rebooten en dan kom je in de install (als hij boot van cd). Dan krijg je vanzelf een optie om te upgraden oid. Nix moeilijks aan toch?
Verwijderd
tuurlijk wel, anders zou je een pc waar je het os bij krijgt nooit kunnen upgraden. die 98 mag natuurlijk geen oem zijn.
edit:
dat bedoelde je natuurlijk ook
dat bedoelde je natuurlijk ook
eensch[...]
Dat laatste klopt, maar files backuppen -> format -> install geniet de voorkeur.
ts: waarom hang je haar hd niet gewoon in een andere pc: kan je gewoon even backuppen, en een ghost voor de zekerheid.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 12:09 ]
Verwijderd
als je je win.com file effe hernoemt naar win.old<ofzo> en dan opnieuw opstarten met floppy kun je gewoon overheen installen zonder velies van data
Verwijderd
trucje is bedoeld om te upgraden met een oem cd, maar werkt helaas niet altijd...Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 12:09:
als je je win.com file effe hernoemt naar win.old<ofzo> en dan opnieuw opstarten met floppy kun je gewoon overheen installen zonder velies van data
Win 95 > Win98 _kun_ je upgraden. Ik raad het je niet aan omdat je er veel langer mee bezig bent en het veel onstabieler is dan dat je het fresh instalt. Ik heb dat een keer geprobeert, maar toen was geen een driver van Win95 geschikt voor Win98, en kon ik allemaal nog eens apart gaan zoeken. Toen heb ik een fresh install gedaan, en toen zag ie de meeste dingen wel in een keer
Tsja, het klinkt wazig... 
Wat ik zou doen: Backup je bestanden, format c: /q, setup.
Suc6
Wat ik zou doen: Backup je bestanden, format c: /q, setup.
Suc6
Pagina: 1