'Server busy' bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Sinds kort heb ik Win XP geinstalleerd. In het begin ging alles goed, maar sinds enige tijd krijg ik bij het opstarten van Windows de melding 'server busy':
The program you are running was unable to complete it's request due to the other program still running.
Choose Switch to to activate the busy program.
Als ik op 'Wait' klik, start Windows vervolgens gewoon door. Als ik op 'Switch to' klik, wordt het startmenu geopend en start Windows ook gewoon op. Ik weet dus niet aan welk programma het ligt.

De Microsoft Knowledge Base gaf geen info, via de GoT search vond ik slechts 2 topics zonder oplossing en via Google.com ben ik er slechts achter gekomen dat de melding door meerdere programma's veroorzaakt kan worden (bv KaZaA).

Het zou kunnen dat MSN Messenger in mijn geval de oorzaak is van het probleem. Ik heb deze namelijk geprobeerd te uninstallen volgens de methode in de WOS FAQ. De eerste methode, het verwijderen van alle 'hide' entries en vervolgens het selecteren van MSN Messenger bij add/remove programs, werkte niet. Nadat ik de entries had verwijderd verscheen het programma nog steeds niet in de lijst. Toen heb ik de tweede methode geprobeerd, het invoeren van een commando via Start > Run. Die gaf één foutmelding (weet niet meer welke) maar voor de rest zag het eruit alsof alles geuninstalled werd. Maar nadien kreeg ik dus bij het opstarten deze melding.

Kan het mogelijk zijn dat er restanten van MSN Messenger zijn achtergebleven en dat die de foutmelding veroorzaken? Zo ja, hoe verwijder ik dan alles?
Ik heb echter ook een hoop programma's geinstalleerd, vanwege mijn verse Win XP installatie, dus het kan natuurlijk ook zijn dat het aan een ander programma ligt.

Iemand die me kan vertellen waar ik moet beginnen met probleemoplossing?

• Millennyum
*Kick* :)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29

MAZZA

Barbie is er weer!

Staat er in de event viewer niet welk programma die melding veroorzaakt :?

• Millennyum
Heb toevallig pas een paar minuten geleden de Event Viewer ontdekt... XP is nieuw voor mij ;)

De enige errors die ik zie zijn:
The master browser has received a server announcement from the computer VHE-384706 that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{A37A22B2-DFD6-489. The master browser is stopping or an election is being forced.
en
AMLI: ACPI BIOS is attempting to read from an illegal IO port address (0xcfc), which lies in the 0xcf8 - 0xcff protected address range. This could lead to system instability. Please contact your system vendor for technical assistance.
Maar dat helpt me dus ook niet echt verder...

• Millennyum
Kick ;(