Ik heb een scriptje draaien, dat elke minuut wat data van wat servers aftrekt, en dit in een database dumpt. Werkt prima, behalve als de database plat ligt. Deze ligt af en toe plat, (door nog onbekende redenen).
Het probleem is echter, als dit scriptje bezig is, en de database is er niet, dan trekt dit scriptje zomaar de volle 100% van de proc weg. Hij genereert gewoonweg geen timeout ofzo op de database. Als ik een scriptje draai in mn browser, krijg ik een nette timeout, en een error message. Draai ik een scriptje vanaf de shell (of in dit geval, via crontab), dan krijg ik geen timout, geen error, maar gaat hij lekker de CPU opknopen.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb er niks zinnigs over gevonden op internet.
Dit is mn query scriptje:
Het probleem is echter, als dit scriptje bezig is, en de database is er niet, dan trekt dit scriptje zomaar de volle 100% van de proc weg. Hij genereert gewoonweg geen timeout ofzo op de database. Als ik een scriptje draai in mn browser, krijg ik een nette timeout, en een error message. Draai ik een scriptje vanaf de shell (of in dit geval, via crontab), dan krijg ik geen timout, geen error, maar gaat hij lekker de CPU opknopen.
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik heb er niks zinnigs over gevonden op internet.
Dit is mn query scriptje:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function doquery($sql) { // connects to server, selects database, and performs query global $DB_HOST, $DB_USER, $DB_PASS, $DB_DBASE, $number_queries; @$link = mysql_connect($DB_HOST, $DB_USER, $DB_PASS) || die(error("dbase_noserver")); @$db = mysql_select_db($DB_DBASE) || die(error("dbase_nodbase")); $sql_query = mysql_query($sql); $number_queries++; if(!$sql_query) { return false; } else { return $sql_query; } } |
edit:
even wat info over de server:
we draaien FreeBSD, Apache 1.3nogwat (kan het niet checken, want de server is net weer gecrasht, en ik kan hem niet vanaf thuis booten uiteraard), en PHP4.2.1 of iets in die buurt (niet de nieuwste iig).
even wat info over de server:
we draaien FreeBSD, Apache 1.3nogwat (kan het niet checken, want de server is net weer gecrasht, en ik kan hem niet vanaf thuis booten uiteraard), en PHP4.2.1 of iets in die buurt (niet de nieuwste iig).
[ Voor 11% gewijzigd door Grijze Vos op 30-03-2003 04:56 . Reden: typo + toevoeging ]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info