Toon posts:

Is mijn K7T Pro2-A kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Pro2-A (MS-6330) Duron mobo. Er zit een duron 1200 op en er zat 512 mb 133 geheugen in.. Een tijd geleden heb ik me fsb van 100 naar 110 gegooit en de cpu temp was 50 graden stressed. Nu gebeurde er niks enzow totdat ik msi livebios update ging download (niet biosflash maar dat checkprogramma) ik moest opnieuw booten en nu boot hij dus helemaal niets meer.
Hij geeft de fout dat het geheugen er niet goed inzit..alles eruit..doet het niet..1 geugen zonder vid doet het niet..alles geprobeerd..hij gaat ook bij boot hele tijd snel piepen..piep..piep..piep..piep en de hele tijd door. Hij checkt ook niet voor a: en de monitor gaat ook niet aan..ook reageerd het keyboard niet.. Is het mobo opgeblazen ofzow?

Alvast bedankt

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
'een' rede kan zijn dat omdat je processor was overgelocked, dat het flashprogramma foutieve data naar je BIOS chip heeft gestuurd.

ALS je nog een ISA bus + vidkaart hebt kan je proberen om te booten met die videokaart en dan opnieuw proberen te flashen oid :)

edit: checkprogramma :?

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnie op 30-03-2003 04:07 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
het is niet eens geflashed. Die msi liveupdate gedoe is alleen geinstalleerd..en de bios is niet geflashed alleen nieuwere update programma

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Probeer eens een clear CMOS, doet soms wonderen :).

tvw

Verwijderd

Een tijd geleden heb ik me fsb van 100 naar 110 gegooit
[...]
Hij geeft de fout dat het geheugen er niet goed inzit..
Reset je bios, zet je CPU eens terug op default en check je memorytimings.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 17:14

Deem

Ontcijfer mij!

juist ja, Stekker uit de voeding, jumper of schakelaar van de CMOS reset zoeken, 30 seconden ontladen, en klaar. zoniet dan moet je beginnen vanuit de minimale situatie of proberen alsnog je bios te flashen. als dit allemaal niet helpt geef ik je weinig hoop (hoeft niet percé aan mobo te liggen).

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
CMOS reset. Wat geven de D-leds aan als je probeert te booten? In de handleiding van je mobo zie je een overzicht van alle led combinaties wat ze betekenen. Probeer dat eens.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
ESCD of NVRAM update... Ik herinner me iets vaags dat 1 van die 2 auto geupdate moest worden als iets veranderd werd aan je pc.

dikzak

Verwijderd

Chello200 schreef op 30 March 2003 @ 12:13:
ESCD of NVRAM update... Ik herinner me iets vaags dat 1 van die 2 auto geupdate moest worden als iets veranderd werd aan je pc.
Dat is dus de ESCD, die veranderd als je er een nieuw stukje hardware in hebt gedaan.

• marteltor
  • Laatst online: 08:58
offtopic:
het is: dit mobo

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

:? bijdehandje ;)

Maar heb je nu al reset + ontladen geprobeerd ?

[ Voor 19% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-03-2003 13:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• marteltor
  • Laatst online: 08:58
offtopic:
boefje he :o ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als CMOS reset niet werkt moet je de netstroom uitschakelen, aan/uit knop 10 seconden indrukken, netstroom erin en weer proberen.

Voor zover ik weet ressetten MSI borden hun FSB niet bij een CMOS reset :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1