Domein naam en kosten

Pagina: 1
Acties:

• HimmelHund
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
Kan iemand mij helpen aan info over het volgende:

Op dit moment heb ik 2 domein namen. 1x .nl en 1x .com
Beide domeinen zijn vwb de registratie kosten onlangs betaald.

Nu ben ik overgestapt van host en laat in eerste instantie mijn .com domein verhuizen. Hiervoor rekent de host geen kosten (nieuwe klant).
Maar hij geeft aan dat ik wel weer voor een nieuw jaar de registratie kosten a 20 euro moet betalen (terwijl ik dit dus bij de oude host net gedaan heb), want volgens zijn zeggen gaat het domeinjaar weer opnieuw in.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik ergens iets over deze gang van zaken terug lezen (url's).

En hoe zit dat met het .nl domein ? (deze kost btw maar 2 euro voor nieuw en mutatie las ik op de SIDN site) naast een abbonement voor de host
Hieronder de sidn tarieven ter info.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Tarieven (exclusief BTW en aangegeven in Euro)

2.1 Deelnemersbijdrage
deelnemersbijdrage Deelnemers categorie I € 150,- per kwartaal
deelnemersbijdrage Deelnemers categorie II € 96,- per jaar

2.2 Tarieven domeinnamen

tarief registratiekosten voor registraties € 2,- per transactie
tarief voor mutaties € 2,- per transactie
tarief abonnement 1e domeinnamen € 1,65 per kwartaal
tarief abonnement 2e e.v. domeinnamen € 1,65 per kwartaal
kosten voor een foutieve verhuizing € 30,- per transactie
kosten voor een foutieve wijziging domeinnaamhouder € 30,- per transactie

Verwijderd

Je vraagt je af waar die 20 euro vandaan komt? Een bedrijf heeft nog meer kosten behalve alleen het lidmaatschap en de jaarlijkse kosten of de kosten voor een verhuizing.

• HimmelHund
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 12:02:
Je vraagt je af waar die 20 euro vandaan komt? Een bedrijf heeft nog meer kosten behalve alleen het lidmaatschap en de jaarlijkse kosten of de kosten voor een verhuizing.
Kan wel zo zijn. Maar meld dat dan voor de aanvraag en niet breng het niet achteraf in rekening zonder dat de klant daar van te voren iets van weet.

Verwijderd

HimmelHund schreef op 30 maart 2003 @ 18:18:
[...]

Kan wel zo zijn. Maar meld dat dan voor de aanvraag en niet breng het niet achteraf in rekening zonder dat de klant daar van te voren iets van weet.
Staan die prijzen niet op hun site of in de algemene voorwaarden?

Trouwens, ze hoeven niet persee dergelijke dingen te vermelden, als ze aannemelijk kunnen maken dat het logisch is dat ze er kosten voor moeten maken dan kunnen ze het gewoon vragen. :)

• HimmelHund
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 18:28:
[...]

Staan die prijzen niet op hun site of in de algemene voorwaarden?
Staat niet op hun site of voorwaarden.
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 18:28:
[...]
Trouwens, ze hoeven niet persee dergelijke dingen te vermelden, als ze aannemelijk kunnen maken dat het logisch is dat ze er kosten voor moeten maken dan kunnen ze het gewoon vragen. :)
Tja, het gaat hier om klantvriendelijkheid toch? En zie al dat ieder bedrijf ,in welke tak van sport ook, kosten in rekening gaat brengen omdat zij denken bepaalde kosten door te moeten berekenen aan de klant zonder overleg.
Een bedrijf behoort dit vooraf kenbaar te maken dat die mogelijkheid van extra kosten zich voor kan doen. Dan is het geen verrassing voor de klant achteraf.

Dat heet klantvriendelijkheid. Werkt voor beide partijen een stuk prettiger :)

Verwijderd

HimmelHund schreef op 30 maart 2003 @ 18:46:
[...]

Dat heet klantvriendelijkheid. Werkt voor beide partijen een stuk prettiger :)
Mjah okee, maargoed, heb je zelf al opheldering bij de betreffende partijen gedaan? Maar ik zou er als ik jou was niet te zwaar aan tillen, 20 euro voor een jaar domeinregistratie is nl ultracheap.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 18:59 ]

Pagina: 1