Toon posts:

P4 1,8 GHz - 256MB SDR - games spelen slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreselijk frustrerend probleem.
mijn computer (specs onderaan) loopt vreselijk kut bij bijna elk spel dat een beetje stevig is....ik heb echt al TE veel dingen geprobeerd, WinXP Home, Prof, 2000, ME....nieuwe drivers, formatteren en al dat soort shit maaar het werkt NIET.
:'( WAT IS HIER IN GODSNAAM AAN DE HAND :'(

p4 1,8 GHz
256 MB SDRAM
GeForce 3 ti 200 64 MB

(nu net met XP prof)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Echte stevige spellen zullen idd niet vlot lopen met 256 SD-RAM, dat gaat nog net met Windows XP.

Al geprobeerd er 256 of 512 bij te plaatsen? Hij staat nu waarschijnlijk de hele tijd van je HDD te laden omdat z'n RAM vol is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
naja echt stevige spellen....ik neem vaak Battlefield als referentiepunt, maar op het laatst schokte GTA3 zelfs.....en dat kan echt niet....maar ik vergelijk trouwens met een vriend van me met zijn 1,5 GHz 256 mb SDRAM en xp pro....waar het dus wel goed loopt

• dreeke

dreeke

outdated icon

Wat is je 3D Mark score?

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Maar welk moederbord heeft je vriend, welk moederbord heb jij? Welke videokaart heeft je vriend, welke videokaart heb jij?
Zoveel factoren spelen een rol dat het bijna niet reeel is om 2 compleet verschillende systemen met elkaar te vergelijken.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hou je geheugengebruik in de gaten. 256MB is bar weinig. Vergeet vooral niet dat de combinatie P4 - SDR behoorlijk in de capaciteiten van de P4 knijpt. De meest optimale configuratie is P4 - DC DDR of P4 - RDRAM :)

Heb je al diverse Detonator drivers geprobeerd?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat zijn je temps ? :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Topicstarter
geen idee wat voor moederbord...hij had zo'n goedkoop combootje geregeld met een athlon, en ik heb een Pentium 4 uit de winkel....en hij heeft een GeForce 2

3D Mark score weetiknie

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou, ga dan benchen in plaats van om "weetiknie" te zeggen :z

Overigens, nav jouw postgedrag tot zover; wil je in het vervolg niet maar al te enthousiast met de shift-toets en/of de caps toets omgaan? Dat kan op velen nogal irritant overkomen ;) Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Wil je verder ook de volledige specs vermelden? Een echte Tweaker kent zijn eigen systeem heus wel :Y) Check anders de Technische PMG FAQ B)

Oh, ik heb de titel maar ook eens aangepast.. Je bent echt niet de enige die hier letterlijk hulp nodig hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 30-03-2003 01:43 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Je zit dus dingen met elkaar te vergelijken, alleen weet je niet wat je aan het vergelijken bent :7

Als je je 3d Mark score niet weet.... zou je eens 3D Mark kunnen draaien en kijken wat je score dan wordt :+

Verwijderd

Topicstarter
welke gegevens moet je nog meer hebben dan....ik ben een btje radeloos geworden na al dat gek*t.....:(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gewoon zoveel mogelijk informatie vermelden .. HW, SW, benchmarkresultaten, etc..etc.. Doe verder maar rustig aan, GoT loopt heus niet weg :+

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 30-03-2003 01:48 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 01:44:
welke gegevens moet je nog meer hebben dan....ik ben een btje radeloos geworden na al dat gek*t.....:(

Zonder enige vorm van benchmark hebben we geen vergelijking.

Als ik zeg dat ik een snelle pc heb dan weet jij ook mijn specificaties niet ..... Ik weet wel veel, maar ik ben nog steeds niet helderziend ;)

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

welke gegevens moet je nog meer hebben dan....
Voorbeeld :Y)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Topicstarter
veel meer dan snelheid, geheugen en videokaart weet ik niet....ik zal die 3D Mark es doen...maar was nou psies benchmark dan? en HW, SW????

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 01:50:
veel meer dan snelheid, geheugen en videokaart weet ik niet....ik zal die 3D Mark es doen...maar was nou psies benchmark dan? en HW, SW????
HW= Hardware
SW = Software

en benchmark is je score van 3Dmark die aangeeft hoe 'snel' je pc is zodat je kunt vergelijken met andere

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 30-03-2003 01:51 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 01:50:

ehm.... :+ Druk eens op dat knopje "FAQ" bovenaan ...

HW = HardWare
SW = SoftWare (no shit!)
een benchmark gebruik je om de snelheid van je systeem te testen ... als jij een lagere score haalt dan iemand met een vrijwel hetzelfde systeem, dan weten wij dus of er bij jou iets mis is, en mischien ook wat er mis is.
En dat wilde je weten toch? ;)

Verwijderd

Topicstarter
yeah damn...tis al laat he :P

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:40

makje

Professioneel prutser

Nou om te beginnen zoveel mogelijk specificaties van je computer. Zoiets als sommige mensen in hun sig hebben staan ofzow :)

Daarnaast hebben we wat meer gegevens nodig over welke spellen bij jou "vreselijk kut" :X :D draaien en met welke instellingen en resoluties.

Ik denk bijvoorbeeld dat BF1942 op jouw systeem wel redelijk zou moeten kunnen draaien, maar dat zal niet op 1600x1200 zijn...

9800x3d

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. Sorry dat ik het zeg, maar met dit niveau ben je veel beter af bij de winkel waar je de computer hebt gehaald dan hier op GoT. Ze kunnen het voor jou kijken en eventueel wat regelen. Hier op GoT wordt echt wel minimaal de basiskennis van je verwacht. Lees eens serieus de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door; daarin staat het uitgelegd ;)

/kansloos
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.