Toon posts:

Projectie tv...need info en meningen...(samsung)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ky, ben dus van plan om me een projectie tv aan te schaffen aangezien die in prijs niet danig hoog meer staan.
ben vandaag naar een electro zaak gegaan waar verschillende tv's stonden..
veel normale tv's van 28" en 32" enz...
in het midden stond deze tv http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=1937
wat mij opviel was dat het beeld duidelijk scherper was dan de andere kleinere beeldbuizen...
nu de prijs(2299€) lag me net iets te hoog, dus keek ik uit naar een goedkopere variant..
deze komt op 1799€ => http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=2188

zijn beide samsungs, nu mijn vraag is waarom is deze nu goedkoper terwijl hij net een inch groter is?
zou ie een even scherp beeld weergeven als die duurdere variant?

OF raad je me een andere merk/model aan? liefst een stukje onder de 2000€ blijven :)

MOD: heb ier nog ff wa topics over deze schermen gelezen en kheb nog een paar vraagjes..
moet je om de zoveel jaar/maanden een lamp vervangen?
ik lees dat de scherpte van zo'n ding tegenvalt, maar toen ik in de winkel op dat ding keek zag het me er toch een stuk scherper uit! :?
en hoe zit dat met de kijkhoek? is dat echt een tegenvaller? heb er niet echt op gelet in de winkel...

thx

nog iets, is het mogelijk om daar op te gamen? kun je het scherm daardoor nie beschadigen?

alvast bedankt!

greetz

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 01:46 ]

Verwijderd

Perfect Focus -> daarom is die eerste scherper/duurder
Bij CRT-projectiesystemen luistert de afstelling of convergentie van de drie kleuren nauw. Samsung vond daar iets op in de vorm van Perfect Focus, een systeem dat de drie basiskleuren volautomatisch convergeert. Je kunt de kleuren desgewenst ook nog manueel convergeren. Door dit systeem worden kleur en focus perfect op elkaar afgestemd.
Gamen beschadigd TV's niet - ze slijten alleen, maar dat doen ze bij film/tv kijken ook. Je ogen kun je wel vermoeien/beschadigen, alsmede epilepsieaanvallen bij gamen op een TV/monitor, vooral als je er dichtbij zit of zo'n grote "buis" hebt...

- Google: Samsung "SP 42 W 5 HF"
- Google: Samsung "SP 43 T 7 HF"
- http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/3121

- http://www.samsung.nl/cgi...ailpagina?id=17fTZP-4um-0
- http://www.samsung.nl/cgi...ailpagina?id=16DzcP-7N1-0
- http://www.samsung.nl/cgi...ailpagina?id=17fUix-4WA-0

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 01:58 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Wat ik gezien heb aan projectie TV's was zeer goed te zien vanaf alle hoeken. Het is net alsof je een poster van opzij bekijkt.
Tevens kan ik me ook voorstellen dat er een groot verschil zit in lichtopbrengst, oftewel of je er overdag nog fatsoenlijk wat op kunt zien.
Wat mij is opgevallen, is dat je ze in winkels en op beurzen eigelijk altijd in een wat donkerder hoekje ziet staan, wat thuis natuurlijk lang niet altijd het geval is.

Ik vermoed verder dat vrijwel alle aspecten die voor een beamer gelden ook op een projectieTV van toepassing zijn. (behalve het afstellen, want de positie projector tov. het scherm is natuurlijk een stuk optimaler)

Qua systeem heb ik in het verleden (5 - 8 jaar geleden) eens in de Elektuur gelezen dat Philips een systeem had met 3 ZW/W LCD's, met daarachter een kleurenfilter, die samenkwamen in een prisma. Ik weet niet of dat tegenwoordig gemeengoed is, maar zulke technieken lijken me wel de kleurweergave verbeteren. Mischien dat dat tegenwoordig wel standaard is, of dat ze wat meer naar DLPs toegaan (kort uitgelegd, een chip met kantelende spiegeltjes, ipv een stukje crystal wat minder doorzichtig wordt) Deze laatste geeft een veel mooiere zwartweergave.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Wat mij opvalt bij projectieteevees is de lamp die je dus ziet als je een beetje beweegt of als je opstaat terwijl je kijkt, tis dan of het beeld donkerder wordt en dan weer lichter, twas in mijn ogen niet mooi en dus heb ik maar een plasma gekocht ...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Plasma is echter ook een fors stuk duurder... maar wel veel mooier ook. Ik ben niet zo'n fan van RP, de kijkhoek is ook vrij beperkt bij de modellen die ik gezien heb. Het neemt ook gigantisch veel ruimte in.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

IMHO is een projectie tv niet echt lekker om naar te kijken; overdag zie je het niet zo goed en het contrast valt ook tegen vind ik. Ik zou voor dat geld een mooie CRT breedbeeld kopen. :)

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een projectiescherm. Ik heb naar vele modellen gekeken waaronder de samsung maar de Sony KP 44-PX 2 steekte met kop en schouder tussen alle modellen uit ! De beeldkwaliteit is echt super ziet er erg strak uit.
Als je overweegt om een projectie tv te kopen moet je deze zeker zien.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:51

tozzke

aka tozzert

een projectie-tv is niet iets wat ik persoonlijk zou aanschaffen...

1. bij het minste geringste licht dat op het scherm valt, zie je "nix" meer
2. in de hoeken vaak onscherp/donker
3. beperkte kijkhoek
4. lomp grote bakken

en nu de belangrijkste:

5. met de tijd worden punt 1, 2 en 3 nog erger (binnen een jaar soms al); dan moet de vloeistof die in de lenzen zit vervangen worden... iets wat een dure grap is

en dat van die vloeistof vertellen ze er niet bij als je zo'n tv koopt

ps: ik heb in een audio/video zaak gewerkt

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 30-03-2003 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
nuja, dat van "nix" meer zien bij licht valt wel goed mee, niet overdrijven...
beperkte kijkhoek valt ook goed mee... ik vindt de beeldkwaliteit heel goed, althans bij die samsung...

het enigste wat me nog een groot nadeel kan zijn is die lampen of vloeistof die je moet vervangen... kan iemand me er wat meer uitleg over geven en eventueel de prijs ervan?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

4POX

Everybody is wired

Je moet toch ook bij een projectie tv om de zoveel uren de lamp vervangen ?

AKA Rinkel weblog

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Hoe zit het eigenlijk met het stroomverbruik van Projectie-TV's ? Ik kan me voorstellen dat dit meeweegt in de beslissing.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij de nadelige gevolgen opsommen van een projectie scherm? gelijk lamp vervangen???=>info? vloeistof vervangen???=>info? ik vin er niks over op het net:s
het beeld heeft voor mij geen nadelen, de grote van het scherm maakt veel goed. tis maar de kosten achteraf(na een jaar of maanden) die me parten spelen.. alsk om de zoveel maand een lamp van ettelijke €'s moet vervangen koop ik liever een gewoone tv..

thx in advance
Pagina: 1