kast&voeding die stofdicht is

Pagina: 1
Acties:

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
vandaag weer ff de pc opengeschroefd op me werk.. en ja hoor. de videokaart zat al onder een centimeter dikke laag stof.. ik werk bij een houtbewerkingsbedrijf dus tis fijnzaagsel/stof dinges.. enfin.. ik alles schoongemaakt met luchtdruk pistool. voeding ook ff aangepakt. alles netjes terugaangesloten , deed de stekker derin en BOEM. voeding kapot.. :( :( hoop gedoe.. van thuis ff snel voeding gehaald, want computer moet maandag kunnen communiceren met cnc freesmachines.. hij draait nu weer als een zonnetje :) :) :) maar je begrijpt dat dit niet echt opschiet.. nu zat ik me af te vragen of er geen meer stofdichte kasten en voedingen zijn.. dat het toetsenbord onder stof zit maakt nix uit.. dat is zo geregeld.. maar vanbinnen in die pc is het erger.. kwil zoiezo een nieuwe pc aanschaffen omdat die andere veelste traag is.. maar het zou mooi zijn als alles in een betere kast kan..

tmoet natuurlijk niet te gek worden met de prijzen voor zo'n kast.. zo bijzonder hoeft het nou ook weer niet.. maar misschien heeft iemand wel tips enzo

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
Je kunt geloof ik gewoon stoffilters voor al je blowholes maken/zetten/kopen. Dat is niet zo goed voor je airflow, maar dat zul je niet nodig hebben op je werk :P.

En anders zet je gewoon ale fans stil :Y) >:).

[ Voor 5% gewijzigd door iets op 30-03-2003 00:45 ]

tvw

Verwijderd

je hebt van die speciale filtertjes die je voor de openingen in je kast kan doen (voor de fannetjes of openingen daarvoor, als er geen fan inzit), alleen moet je die wel 1x in de maand schoonmaken. en daarnaast is het natuurlijk niet echt bevorderlijk voor je airflow, maar aangezien het een pc voor je werk is zal dat je niet uitmaken :)

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

ehmm... stofdicht? wat dacht je van wat filters bij alle openingen te hangen? Of nog beter, zet de computer in een andere ruimte.... Heb je wel verlengkabels nodig voor je monitor, toetsenbord en muis, maar lijkt me de beste oplossing.

Overigens.... Zou ik HEEEL erg oppassen met je monitor vooral! Als er niemand in de buurt is UITZETTEN..... Want als daar te veel zaagsel in komt te zitten, vat het zo vlam natuurlijk.....

Hier had uw reclame kunnen staan.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik werk op kantoor, en daar ligt ook een laag stof in de systemen waar je niet goed van wordt. Maar er is hier nog nooit iets kapot gegaan (op een floppy-drive na dan). Maar overal waar gewerkt word komt stof vrij.
Je zou kunnen denken aan een soort van horre-deur gaas ofzo, of misschien nog iets fijner spul, en dat in de binnenkant van de case bevestigen.

Ey!! Macarena \o/

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
filters idd... dat is zoiezo wel een goeie oplossing.. computer in een andere ruimte zetten is niet echt een optie, hij staat nu al in et kantoortje. monitor valt opzich wel mee.. daar zitten geen fan's in, dus daar komt veel minder stof in..

die filters ga ik zoiezo eerst maar ff regelen.. :)

thx voor snelle reactie en de tips.. cheers!

Verwijderd

en alle kleine kiertjes in de kast dichttapen of zo, duckt-tape works magic zou ik zeggen ;)

verder is t inderdaad slim om de pc in een andere ruimte te zetten...
Pagina: 1