[Win2K] Mapje verwijderen -> crash

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sys: p4-1800 (ofzo) Intel 845DDR, 80 gig 7200 rpm, 256 MB.

Ik wil graag een grote map verwijderen onder win 2k. dit gaat om 20 gig aan verschillende soorten bestanden. als ik heb ga verwijderen zegt ie echter: 'bezig met voorbereiden van verwijderen', en verder gaat hij niet. Toen ben ik begonnen met het individueel verwijderen van de subfolders, dit lukte wel, maar toen kwam ik weer een grote map tegen en daarna crasht hij weer.

Dus ik heb een andere oplossing gezocht: Far (van www.rarsoft.com) Far crasht niet maar doet er wel eeuwig over en ik weet niet zeker of hij überhaupt iets doet, en ik heb niet zoveel geduld. Toen heb ik het nog met het del commando geprobeerd onder cmd.exe, maar dit was hetzelfde verhaal. Als ik nu in verkenner nog kleinere submappen, of zelfs bestandjes probeer te verwijderen in de grote map, dan crasht verkenner al meteen.

Er zijn geen bestanden in gebruik ofzo, en windows zal dat dan ook wel zeggen neem ik aan. Kent iemand een proggie wat dit binnen redelijke tijd voor me op kan lossen? Ik kan niet naar dos ofzo (het is wel gewoon fat32) want ik beheer dit ding via Remote Admin, dus dan kan ik niks meer bedienen.

[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 30-03-2003 00:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

je kan misschien het beste toch naar een command prompt toe gaan, en vervolgens met wildcards files gaan wissen.

denk bv. aan DEL AAAAAA??.* ed, en zo kan je vrij snel veel files wissen. Een andere optie is om de search functie van Windows te gebruiken en vanuit daar wissen. Dat werkt ook vaak wel.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
elevator schreef op 30 maart 2003 @ 00:40:
je kan misschien het beste toch naar een command prompt toe gaan, en vervolgens met wildcards files gaan wissen.

denk bv. aan DEL AAAAAA??.* ed, en zo kan je vrij snel veel files wissen. Een andere optie is om de search functie van Windows te gebruiken en vanuit daar wissen. Dat werkt ook vaak wel.
het werkt ook allemaal wel, ik had een switch gevonden voor del, die ik niet meer uit mijn hoofd weet, waarmee je ook submappen kan wissen, alleen dit gaat allemaal nogal traag. er moet toch gewoon een officiële methode zijn om een domme map te wissen? zoveel werk is wissen toch theoretisch niet voor een pc?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

tis niet zo zeer het wissen wat traag is, maar wel het zoeken van de files wat traag is. Waarom het zo traag is, tja, geen idee.

Verwijderd

Volgens mij is dit een brakke HD. Check je HD eens