Krijg DMSN niet geinstaleerd.

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik krijg DMSN niet geinstaleerd onder Mandrake 9.1. Steeds als hij begint met het instaleren van DMSN dan stopt hij. De overige programma`s instaleerd hij wel. Om hem te instaleren heb ik dit gedaan.
code:
1
2
3
4
Su
cd /home/mpdrichel/Downloads
chmod +x Setup.bin
./Setup.bin

Ik instaleer hem in de map /home/mpdrichel/programma`s en zet de iconen in /home/mpdrichel/Desktop

Afbeeldingslocatie: http://www.gamestuff.nl/schermafdruk1.png

Verwijderd

Staat er in de console misschien een foutmelding? En voor Dmsn heb je Java-omgeving nodig, zit dat wel allemaal goed geinstalleerd ?

Ik weet niet of je gewoon een msn wilt of dat je veel goede verhalen hoort over dmsn en daarom juist deze geinstalleerd wilt hebben, maar er zijn veel andere prettige msn clients onder linux. Kopete en Gaim zijn over het algemeen goed gewaardeerde clients, kopete is mijn favoriet.

• Mpdrichel
Ik heb Dmsn ook gebruikt onder windows en vind hem super werken. En hij geeft geen foutmeldingen of wat dan ook weer.

Verwijderd

Misschien onder root inloggen en dan eens proberen te installeren, en nogmaals, dmsn heeft JVM nodig, weet je zeker dat dat allemaal functioneerd?

• Mpdrichel
JVM instaleerd hij te gelijk met Dmsn. Dat bedoel ik dus met die andere programma`s. En ik log in de terminal in als root en start dan de instalatie.

Verwijderd

Als je niks anders probeerd lukt het ook niet.
log eens uit en log in als root (even su doen is iets anders, je weet niet precies wat hij allemaal doet met installeren, helemaal niet met zon mooie gui)
installeer de laatste java van sun, en probeer dan nog eens te installeren.
veranderd ook de permissie naar volledig, niet alleen voor opstarten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 14:53 ]

Pagina: 1