Toon posts:

KT7-RAID (CPU of MOBO dood)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K heb als server een KT7-RAID met een TB1200.
Draaide allemaal perfect. Tot vanmiddag in eens plof uit! ;(

K heb alles al los gehaald enzo Cooler zit goed.

CMOS gerest 5 minuten stroom eraf aantal keer gereset enz.

Nou vraag ik me af is er echt wat stuk? mobo of CPU? En is dit een veel voorkomend probleem.

K was al helemaal in paniek maar gelukkig las ik dat een RAID naar een nieuw mobo met de zelfde controller is om te zetten _/-\o_

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een ander mobo hebt kun je het testen :)

Het kan ook iets anders dan het mobo of de proc zijn, haal ff alle overbodige zut eraf, zodat je alleen mobo, proc met koeler, geheugen en videokaart hebt aangesloten, werkt het dan nog niet haal je de videokaart + geheugen er uit en probeer je het opnieuw, hoor je dan gebeep uit de PC Speaker dan is er nog hoop :)

[ Voor 1% gewijzigd door Erik1 op 30-03-2003 00:07 . Reden: typo ]

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Lijkt me dat als je een plof hoort, je ook iets zou moeten zien. Zwart-geblakerd onderdeeltje op je mobo (of misschien voeding) ofzo. Maar je zou toch je CPU van je mobo kunnen halen en ff prik d'r op kunnen zetten? Zonder CPU zou je mobo wel iets moeten kunnen doen (desnoods piepen dat er geen CPU gevonden is). Als dat goed gaat zou ik zeggen: CPU in het cilindrisch archief...

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei:
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 00:02:

K heb alles al los gehaald enzo Cooler zit goed.
Hij doet het zelfde als zonder CPU, lampjes gaan aan en Fan's gaan draaien. wanneer ik de knop 10 sec weer inhoud gaat die weer uit.

Maar das is dus blijkbaar geen CPU voor nodig

Verwijderd

Topicstarter
prisselada schreef op 30 March 2003 @ 00:08:
Lijkt me dat als je een plof hoort, je ook iets zou moeten zien. Zwart-geblakerd onderdeeltje op je mobo (of misschien voeding) ofzo. Maar je zou toch je CPU van je mobo kunnen halen en ff prik d'r op kunnen zetten? Zonder CPU zou je mobo wel iets moeten kunnen doen (desnoods piepen dat er geen CPU gevonden is). Als dat goed gaat zou ik zeggen: CPU in het cilindrisch archief...
PLOF bedoelde ik niet als geluid 8) maar als ID.

En een mobo kan toch geen geluid geven zonder CPU??

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een mobo gaat altijd piepen als er iets niet in orde is, behalve als er iets mis is met de CPU. Of natuurlijk met het mobo zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Het is namelijk ook moeilijk te testen aangezien de rest van wat ik hem P4 is.
Ik ga wel ff kijken het belangrijkste vind ik nog dat ik me RIAD kan over zetten toch echt kl**te als er dik 200 gig weg is.

Verwijderd

kijk eens naar de condensatortjes op je mobo, zijn die bol?

edit:

http://home.att.net/~garyheadlee/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope het zijn van die torrentjes!

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 00:19:
Het is namelijk ook moeilijk te testen aangezien de rest van wat ik hem P4 is.
Ik ga wel ff kijken het belangrijkste vind ik nog dat ik me RIAD kan over zetten toch echt kl**te als er dik 200 gig weg is.
Je kunt natuurlijk ook naar de dichtsbijzijnde computershop gaan en ff je cpu in een bord laten prikken.
Als je het probleem uitlegd, dan hoeven ze hem alleen ff in een testbord te stoppen en kijken of tie opstart. Zo ja, is het niet je CPU.
Als je mobo wel aan gaat, wil dat trouwens niet zeggen dat die het nog wel doet.

Ik heb hier een TUSL2-C Die ongeveer het zelfde doet.
Ik kan hem aan doen, maar never nooit niet meer uit, en booten doet ie ook niet. Komt ook totaal geen geluid uit.

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Al een andere voeding geprobeerd?
Ik kan me niet voorstellen dat opeens je cpu / geheugen het begeeft.
Voeding kan ik me wel voorstellen. (Is op die TUSL2-C ook een andere voeding geprobeerd ?)
Als 1 van de HD's naar de haaien is dan ben je wel je data kwijt (tenzij RAID 1+0)

eagle

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Jazeker is daar een andere voeding op geprobeerd...
CPU is al terug geweest naar de winkel, en die is goed, heb hier nog een AMD systeem staan, (waar alles werkt :) ) en met die onderdelen behalve de cpu natuurlijk heb ik hem getest.

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Okay,dus je MB is defect.
Nog garantie ?(kijk zelf 's naar een periode van 3 jaar; o.b.v. wetgeving kun je al claimen dat defect binnen 2 jaar wordt hersteld. Aangezien fiscus afschrijvingstermijn van 3 jaar hanteert(=levensduur begin jaren 90) kun je volgens mij zelfs stellen dat bij een defect binnen 3-4 jaar het produkt niet de eigenschappen heeft die je mocht verwachten: dus ook dan nog herstel door fabrikant claimen is daarmee te verdedigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Brothar op 30-03-2003 01:46 ]

eagle

Pagina: 1