Toon posts:

Gamecube online probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gamecube met broadband adapter en PSO.
Nu probeer ik om te connecten via een router (netgear FM114P), het lukt alleen voor geen meter!

Ik snap er echt niks van, als ik een gewone PC eraan hang dan werkt alles prima, maar als ik de GC eraan hang gaat het fout. Link lampje op de router staat gewoon aan, maar de GC krijgt geen DHCP response.

Heb het ook al geprobeerd met een vast IP nummer, ook geen response.
Iemand enig idee?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nog het een en ander uitgeprobeerd:

Als ik de GC aanzet dan is er een 100Mbit link, zodra ik naar "homepage" van PSO ga gaat ie naar 10Mbit. Dat is al 1 probleem opgelost, want ik had er eerst een 100Mbit hub tussen hangen.

Nu ik dus een 10Mbit link heb werkt het nogsteeds niet met een 10 meter UTP kabel. De kabel opzich werkt wel met een andere PC (kant-en-klare UTP kabel).
Zet ik er een kortere kabel tussen, van 3 meter, dan werkt het wel.

Het lijkt er op dat PSO de netwerklink op 10 mbit zet, en je dus een niet te lange UTP kabel mag gebruiken.

Verwijderd

Probeer anders eens je GC direct te connecten naar je modem. Niet praktisch, maar als dat werkt weet je wel waar het probleem zit.

Verwijderd

hmmm... sinds kort heb ik dit probleem ook... :( heel raar heb al een tijdje online gespeelt met PSO..

Maar als ik op online druk en dan me poppetje pak en dan de game start krijg ik dat scherm te zijn waar ik de server kan kiezen.. maar het menutje van server kiezen komt niet. Ofte wel... Het werkt niet meer :( oja en het lampje versprint opeens van 100mbit naar 10mbit..

Ik heb deze opstelling zoals nu gister uren lang online gespeelt.. zal toch niet wezen ding nu al stuk is :(

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27

mokumouse

LOLstoel User

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 19:02:
Probeer anders eens je GC direct te connecten naar je modem. Niet praktisch, maar als dat werkt weet je wel waar het probleem zit.
Dat werkt in geen geval, Aan z'n undersign te zxien heeft hij chello, dus direct aansluiten op je kabelmodem gaat niet!! je zit met het MAC adres etc.

Ik heb zelfs verhalen gehoord van mensen waarbij de kabelmodem er mee op hield.

want chello heeft/gaat nota bene z'n gebruikers voorwaarden aanpassen zodat je legaal inet mag delen met een router om dus ondersteuning te geven voor online gaming met de game console's

[ Voor 18% gewijzigd door mokumouse op 08-04-2003 10:00 ]

Blaat...

Pagina: 1