Ik wil vocal cut doen in cool edit... gaat prima op mijn eigen computer,
SB AWE 64 Gold en SB PCI 128 zitten erin met Win98SE.
Met cool edit vocal cut gebruiken gaat prima met beide kaarten.
Nu komt de maar:
Ik heb ook een windows 2000 machine, met een AC97 kaartje en een SB PCI Live 4.1 (die laatste gebruik ik alleen stereo. die surround troep moek nie.)
Ik heb daar dezelfde cool edit, ik neem op van dezelfde bron (MD).
Ik gebruik dezelfde vocal cut.
En nu komt het: wat op mijn win98 computer zo goed werkt, werkt op de win2000 niet goed.
Er blijven hoge tonen over van de stem die op mijn win98 machine wel goed weg word gefilterd. Op beide geluidskaarten heb ik hetzelfde probleem.
Voor beide kaarten heb ik de nieuwste drivers gedownload.
Voor zover ik weet zitten er geen effecten bij de opname bijgevoegd... of wel???
Ik verdenk windows 2000 ervan dat hij iets raars doet met mijn opgenomen audio, omdat ik bij 2 totaal verschillende kaarten precies hetzelfde probleem heb.
(fase verschuiving of een effect eroverheen).
Een fase verschuiving zou funest zijn voor vocal cut.
Het kan in ieder geval niet buiten de computers liggen, ik gebruikte dezelfde bekabeling en apparatuur om dit te testen.
Wie o wie kan me vertellen wat er hier mis gaat? en hoe ik 't op moet lossen.
Ik ben hier al een paar uurtjes mee aan het stoeien en kom geen klap verder
Edit:
Heb nog even de file in cool edit van dichtbij bekeken, hetvolgende is mij opgevallen:
Het linkerkanaal is ongeveer 1 sample verschoven tov het rechter kanaal.
Het lijkt erop dat windows 2000 dit doet (of de drivers...?)...
Als ik het rechter kanaal dus handmatig 1 sample naar rechts schuif, gaat de voice cut een heel stuk beter... (maar nog niet zoals het hoort.)
Iemand een suggestie?
SB AWE 64 Gold en SB PCI 128 zitten erin met Win98SE.
Met cool edit vocal cut gebruiken gaat prima met beide kaarten.
Nu komt de maar:
Ik heb ook een windows 2000 machine, met een AC97 kaartje en een SB PCI Live 4.1 (die laatste gebruik ik alleen stereo. die surround troep moek nie.)
Ik heb daar dezelfde cool edit, ik neem op van dezelfde bron (MD).
Ik gebruik dezelfde vocal cut.
En nu komt het: wat op mijn win98 computer zo goed werkt, werkt op de win2000 niet goed.
Er blijven hoge tonen over van de stem die op mijn win98 machine wel goed weg word gefilterd. Op beide geluidskaarten heb ik hetzelfde probleem.
Voor beide kaarten heb ik de nieuwste drivers gedownload.
Voor zover ik weet zitten er geen effecten bij de opname bijgevoegd... of wel???
Ik verdenk windows 2000 ervan dat hij iets raars doet met mijn opgenomen audio, omdat ik bij 2 totaal verschillende kaarten precies hetzelfde probleem heb.
(fase verschuiving of een effect eroverheen).
Een fase verschuiving zou funest zijn voor vocal cut.
Het kan in ieder geval niet buiten de computers liggen, ik gebruikte dezelfde bekabeling en apparatuur om dit te testen.
Wie o wie kan me vertellen wat er hier mis gaat? en hoe ik 't op moet lossen.
Ik ben hier al een paar uurtjes mee aan het stoeien en kom geen klap verder
Edit:
Heb nog even de file in cool edit van dichtbij bekeken, hetvolgende is mij opgevallen:
Het linkerkanaal is ongeveer 1 sample verschoven tov het rechter kanaal.
Het lijkt erop dat windows 2000 dit doet (of de drivers...?)...
Als ik het rechter kanaal dus handmatig 1 sample naar rechts schuif, gaat de voice cut een heel stuk beter... (maar nog niet zoals het hoort.)
Iemand een suggestie?
[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 30-03-2003 00:40 . Reden: gebruikte drivers zijn WDM drivers... ]
Alles kan stuk.