hallo,
ik heb een probleempje waar ik niet uit komt. ik wil namelijk in een gastenboek verplicht velden in laten vullen zoals bijvoorbeeld geslacht. nu heb ik wel een paar velden verplicht in te vullen zoals naam en bericht. maar nu wil ik bij het geslacht dat ze dus alleen maar man of vrouw kunnen invullen en als er wat anders in gevuld wordt komt er een foutmelding. met "je moet je geslacht invullen man of vrouw"
nu heb ik dus deze code:
daar hoort dit bij:
(deze heb ik van die naam en bericht gekopierd en wil hem zo aanpassen zodat je alleen maar man of vrouw kan worden invullen.)
wie kan mij helpen? ik heb namelijk geen id wat er veranderd aan moet worden.
ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals:
i.p.v value.length => value.text
value.man ingevoerd
tussen "" man ingevoerd
is gelijk aan (=) gebruikt aan man
niet gelijk als (<>) werkt helemaal niet
maar dit zijn alleen maar dingen waarvan ik dacht dat het zou werken. ik heb er namelijk helemaal geen verstand van van dit soort dingen. ik dacht dat doe ik wel ff. ik heb b.t.w. in de search wel een klein stukje gevonden en toegepast maar daar kwam ik ook niet mee verder.
weten jullie hoe ik dit moet oplossen en hoe en wat ik moet aanpassen?

alvast bedankt
meer info nodig meld het ff
ik heb een probleempje waar ik niet uit komt. ik wil namelijk in een gastenboek verplicht velden in laten vullen zoals bijvoorbeeld geslacht. nu heb ik wel een paar velden verplicht in te vullen zoals naam en bericht. maar nu wil ik bij het geslacht dat ze dus alleen maar man of vrouw kunnen invullen en als er wat anders in gevuld wordt komt er een foutmelding. met "je moet je geslacht invullen man of vrouw"
nu heb ik dus deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
| if (theForm.bericht.value.length < 1)
{
alert("je moet je geslacht invullen man of vrouw.");
theForm.geslacht.focus();
return (false);
} |
daar hoort dit bij:
code:
1
2
| <!--webbot bot="Validation" B-Value-Required="TRUE"
I-Minimum-Length="1" I-Maximum-Length="50" --> |
(deze heb ik van die naam en bericht gekopierd en wil hem zo aanpassen zodat je alleen maar man of vrouw kan worden invullen.)
wie kan mij helpen? ik heb namelijk geen id wat er veranderd aan moet worden.
ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals:
i.p.v value.length => value.text
value.man ingevoerd
tussen "" man ingevoerd
is gelijk aan (=) gebruikt aan man
niet gelijk als (<>) werkt helemaal niet
maar dit zijn alleen maar dingen waarvan ik dacht dat het zou werken. ik heb er namelijk helemaal geen verstand van van dit soort dingen. ik dacht dat doe ik wel ff. ik heb b.t.w. in de search wel een klein stukje gevonden en toegepast maar daar kwam ik ook niet mee verder.
weten jullie hoe ik dit moet oplossen en hoe en wat ik moet aanpassen?
alvast bedankt
meer info nodig meld het ff