Toon posts:

3.12 licenties onder 4.11

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Historie:

Een Novell Netware 3.12 50 userlicenties is geupgrade naar Netwarwe 4.11. Hierbij zijn 50 licenties van 4.11 toegevoegd.

Vraag:

Vanwege een verandering in de raid configuratie, moet deze server opnieuw worden geinstalleerd. Moeten we eerst de 3.12 server weer optuigen en upgraden naar 4.11 of kunnen we de 3.12 licenties zonder problemen in 4.11 installeren.

Op de Novell site hebben we hierover niets kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de hulp.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe heb je 4 geinstalled?
Over 3 heen? Als het geod is heb je een upgrade versie gekocht en een update license disk erbij gehad.
Vervolgens moest je je serie nummer van 3 doorfaxen en het teruggekregen nummer inloppen in het proggie NUNLOCK.EXE wat op de license disk staat/stond.
Na deze actie is je upgrade licentie een volledig bruikbare licentie.
Daarna kun je de extra licenties toevoegen.

Geinig detail;Licentie technisch mag je die 3 niet eens meer installen :)

Indein still probs: reply again

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reply.

Die upgrade is destijds door de klant zelf gedaan, ze zullen het inderdaad gewoon over 3.12 heen hebben geupgrade.
Doordat ik niet echt de ervaring heb met een upgrade van 3.12 naar 4.11, weet ik nu tenminste wat bij de klant aanwezig moet zijn.
De procedure die je vertelt met NUNLOCK, is dus precies hetzelfde als het toevoegen van licenties. Kan ook via de site van Novell.

Hoopte al dat jij of Onno zou reageren.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De procedure die je vertelt met NUNLOCK, is dus precies hetzelfde als het toevoegen van licenties.
Hoe bedoel je dat precies ??

Wat je dus moet hebben, zijn 2 disks.
Eentje die upgrade is, hier hoef je maar 1 keer NUNLOCK te draaien, daarna issie als lic. te gebruiken.
En dan nog de 2e disk met xtra licenties.

Je hebt nog wel beide licentie disks ?

* Koffie denkt dat je bedoelt dat je die nummers in kan kloppen op http://www.novell.com . Zou best kunnen, maar de laatste keer dat ik een upgrade deed op die manier bestond er nog geen kabel (8>

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop inderdaad dat die license diskettes daar aanwezig zijn. Ik heb de vraag gesteld voor een collega van me. Anders kunnen ze eenleuke inverstering doen.:)

Als je additive-license op een server toevoegt volg je dezelfde procedure als jij beschrijft met een upgrade.
Op de Novell site kun je inkloppen wat je normaal op dat faxformulier invult. Het enige verschil is dat je je unlock code wat eerde hebt.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anders kunnen ze eenleuke inverstering doen
Valt wel mee.
Heb er iets ervaring mee :(

Goed stel dat je de 1e license disk niet meer hebt, moet je zorgen dat je het versie nummer van de 3 server hebben (of tik op de huidige 4 server ff VERSION in).
dat nummer schrijf je op.
Vervolgens bel je je reseller op om een "Missing disk procedure"te laten starten.
Maak kenbaar dat het om de upgrade disk gaat.
Vervolgens krijg je een nieuwe disk (ben het bedrag kwijt).
Dan bel je Novell NL op, legt het verhaal uit en zegt dat je de activation code opnieuw nodig hebt. Ze vragen naar je serien ummer. Deze geef je, en het nummer wat je krijgt klop je op je nieuwe diskkie in.
Vervolgens maak je tigduizend kopeitjes, en bewaard deze onder je kussen zodat het noooit meer gebeurt :)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Koffie, you're great help to us.
Pagina: 1