[Excel] Tellen van gevulde cellen (niet alleen met nummers)

Pagina: 1
Acties:
  • 13.524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:49
ik heb een probleem en das me moeder ;) want zij heb een vraag met Excel die ik en de help niet weten en ik heb geen zin om de vraag te opmschrijven dus hier is...

:Y) me moeder...:

Ik wil graag het aantal gevulde cellen tellen in Excel. Dat lukt wel met de functie AANTAL maar die telt dan alleen de cellen waar een getal in staat. Is het ook mogelijk dat Excel alleen gevulde cellen telt of er nou tekst of getallen in staat?

O-) Ikke weer...:

Ik heb al ff gezocht met de search van GoT en Google.nl leek me deze keer niet de meest geschikte plaats om zoiets te vind dus als je het weet.

(ik vind google trouwens helemaal niet zo'n goedde zoekmachiene hij's wel beter dan de andere maar bij een specefiek vraag moet je naar mijn idee niet bij google zijn. Maarja da's mijn mening)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12 14:04
Als je de vraag in t engels stelt in google of trefwoorden ervan vind hij altijd wat.

Zodoende kom ik uit op deze site die mij wel aardig in de buurt lijkt te komen van je probleem : http://ist.uwaterloo.ca/ew/software/exceltips.html. En dan haal ik dit uit het midden van de pagina:

>> You can also count the cells that contain numbers (by selecting Count Nums) or count the number of filled cells (by selecting Count). <<

Dus ik denk dat je met google moet leren omgaan :P

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met aantalarg ipv aantal gaat het goed: =AANTALARG(A1:A10)

offtopic:
Google vind op bijna elke vraag die ik heb wel een antwoord, al moet je het in het moeilijkste geval het in een paar stappen doen; een paar pogingen met verschillende zoektermen waar je weer andere zoektermen door vind en ten slotte op de goede termen terechtkomt. In het engels googlen is idd altijd een goede tip. Daarnaast staat aantalarg vlak onder aantal in de help ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:49
Saeverix schreef op 29 maart 2003 @ 22:36:
Als je de vraag in t engels stelt in google of trefwoorden ervan vind hij altijd wat.

Zodoende kom ik uit op deze site die mij wel aardig in de buurt lijkt te komen van je probleem : http://ist.uwaterloo.ca/ew/software/exceltips.html. En dan haal ik dit uit het midden van de pagina:

>> You can also count the cells that contain numbers (by selecting Count Nums) or count the number of filled cells (by selecting Count). <<

Dus ik denk dat je met google moet leren omgaan :P
Je heb gelijk.

Op die site staat idd het antwoord mag is misschien weten wat je als zoektermen gebruikt hebt bij google (so leer ik ook weer bij)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 09:57

freddifish

schnappi !

tel het aantal legen cellen met de functie "isempty" dan het totaal min dit aantal nemen

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12 14:04
Possstema schreef op 29 maart 2003 @ 22:44:
[...]

Je heb gelijk.

Op die site staat idd het antwoord mag is misschien weten wat je als zoektermen gebruikt hebt bij google (so leer ik ook weer bij)
Ik heb het volgende ingevoerd: how count filled cells in excel
de 2e in de lijst is de link die ik jou gaf hierboven.

Probeer maar eens... en succes verder :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Saeverix op 30-03-2003 12:00 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1