Toon posts:

[win2k] rare crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oi,

Ik heb net win2k netjes schoon geinstalled (gelijk ff ghostje gemaakt maar dat doet er niet toe :) ). Daarna service pack 2 installed en gelijk al die updates gedload incluus spr1. Waarom niet sp3 vraag je je dan misschien af, nou precies om de reden die ik nu ga noemen ...

Na het installeren van alle updates na sp2, kom ik weer tot de conclusie dat 90% van de software die op deze machine staat gewoon niet meer werkt en dit had ik dus ook toen ik win2k met geintegreerde sp3 installeerde (of iig een update die in sp3 zit) ...
"blabla has generated errors". Zon heerlijk algemene fout dus. Dit geldt voor het opstarten van bv mIRC tot photosloop, winamp, powerdvd, en jawel ook msn messenger. Verder zit er een enorme vertraging in het opstarten van outlook express (vanwege msn denk ik). Explorer zelf is tot nu toe nog niet gecrashed gelukkig en zo te zien draait dat weer wel prima ...

Sommige software is wel opnieuw te installen (winamp 2.80 bv), maar als ik msn opnieuw dload, of photoshop opnieuw wil installeren geeft tie ook exact dezelfde fout bij het openen van de installatiebestandjes ...

Heeft iemand enig idee wat hier de boosdoener zou kunnen zijn ?

Heb het forum net een beetje afgezocht hier, maar dit specifiek niet kunnen vinden.
Hetzelfde geldt voor de kb van microsoft en nog wat andere win2k sites.

bak :
Abit K7T ((of KT7 wat was het nou ;) ) met dat raid gebeuren iig, bios is geupdate)
AMD Duron 800
Chaintech Geforce 4 MX440 (detonater 41.09)
256mb gewoon simpel ouderwets sdram
windows 2000 sp2 (2195) + alle beschikbare updates behalve sp3

Alvast bedankt,

draak

ps : het lullige is dat het systeem "verder" wel beter draait. Start sneller op, voert zen taken sneller uit etcetcetc...

edit : had ook gelezen ergens dat er een bug zat in die MS Installer 2.0, weet niet of dat nog steeds het geval is, of systeemspecifiek o.i.d.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 22:28 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Mischien dat er in SP3 nieuwe drivers zitten voor je Raid, mischien vertragen deze je systeem verschrikkelijk en krijg je daardoor die rare fouten. Probeer je driver versies van SP2 eens met SP3 te vergelijken. Of zoek op de site van de fabrikant naar evt. bugs in die drivers.

edit:
Staat er niet meer info in je event log als je zo'n foutmelding krijgt?

Btw. wat is er zo belangrijk aan sp3 dat je hem zo graag wilt installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door leon1e op 30-03-2003 13:12 ]

Verwijderd

SP3 bevat geen drivers voor je raid, die zijn extern. Wat ik erg vaag vind is dat je na de installatie van een SP problemen krijgt met een toepassing als mIRC. Dat doet me toch eerder denken aan problemen met bijvoorbeeld je geheugen. testmem86 al eens gedraaid voor de zekerheid?

Verwijderd

Topicstarter
gevonden, na het uninstallen van alle hotfixes stuk voor stuk kwam Q329115 (7mb) eruit als kwaadaardig, kga nu ff nazoeken wat dat pakketje precies "update" :)

thanx iig voor de reacties :)