[XFree4.3.0][Mozilla1.2] Nog meer font problemen

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
In uiterste wanhoop om al mijn font-problemen op te lossen heb ik vandaag mijn Xfree.4.2.3 geupgrade naar 4.3.0, vanwege de Xft2 die hierin verwerkt zou zijn.

Na een tijdje compilen is dit dan uiteindelijk gelukt. Alleen start XFree 4.3.0 3x zo langzaam op.

De fonts in mozilla zijn er nu een tikkie beter uit. Maar er is weer een ander probleem verschenen.
Underlining werkt nu in heel Mozilla niet meer. Ik heb allerlei websites geprobeerd en ook GoT natuurlijk, nergens is meer iets onderstreept.

Haal ik de truetype fonts uit het fontpath, dan krijg ik XFree's vervanging voor deze lettertypen wat er aardig beroerd uitziet, maar wat wel onderstreept wordt.

Ik van alles geprobeerd met Xfs, Xft2, XF86Config, door bijvoorbeeld alleen de standaard MS-webfonts als truetype fonts op te geven die standaard door Gentoo worden mee-geinstalleerd met XFree4.3, maar ook daar wordt niets onderstreept.

Ook heb ik geprobeerd om, volgens de Mozilla font-howto, in defaults/pref/unix.js antialiassing aan te zetten. Hierdoor worden wel de lettertypes onderstreept, maar zien ze er niet meer uit. De lettertypes worden overaliased waardoor het een grote vage chaos wordt.

Heeft iemand truetype fonts in XFree al eens goed aan de gang gekregen, en zo ja zou diegene kunnen vertellen waar ie de fonts vandaan heeft, en in welke config files het ingesteld is, welke versie van XFree86 en al dan niet gebruik makend van XFs. Ik begin de moed nou toch een beetje op te geven :'(

Tja

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MadEgg schreef op 29 maart 2003 @ 22:16:
Alleen start XFree 4.3.0 3x zo langzaam op.
Ervan uitgaande dat je nog steeds gentoo-fan bent: re-emerge fontconfig

Daarnaast: ik had precies hetzelfde. Ik had een hoop MS-fonts geinstalleerd onder Xfree 4.2 en vervolgens 4.3 geemerged (jaja een nieuwe werkwoord :+ ). Dat ging niet zo lekker.
MS-fonts weggehaald, 4.3 opnieuw, stukker beter. Waarom: geen idee ....

Nog eentje: Mozilla gecompileerd met alleen gtk-1 support ziet er een stuk beter uit (bij * AlterEgo ) dan met gtk-2 support.

[ Voor 4% gewijzigd door AlterEgo op 29-03-2003 22:26 ]

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 15:41

FCA

Ik heb ze aan de praat, volgens het recept op deze site:
http://www.tldp.org/HOWTO/mini/FDU/truetype.html
Gewoon van m'n Windows 2000 installatie geplukt.
Verder geven veel sites (waaronder T.net en GoT) hun eigen fonts op, misschien kun je dat eens uitzetten bij de preferences.

Verandert z'n sig te weinig.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
AlterEgo schreef op 29 March 2003 @ 22:25:
[...]

Ervan uitgaande dat je nog steeds gentoo-fan bent: re-emerge fontconfig

Daarnaast: ik had precies hetzelfde. Ik had een hoop MS-fonts geinstalleerd onder Xfree 4.2 en vervolgens 4.3 geemerged (jaja een nieuwe werkwoord :+ ). Dat ging niet zo lekker.
MS-fonts weggehaald, 4.3 opnieuw, stukker beter. Waarom: geen idee ....

Nog eentje: Mozilla gecompileerd met alleen gtk-1 support ziet er een stuk beter uit (bij * AlterEgo ) dan met gtk-2 support.
Hoe mozilla gecompileerd is heb ik weinig invloed op, aangezien ik de binaries gebruik, om toch nog wat plugins te kunnen gebruiken. Ik gebruik namelijk gcc 3.2.

Fontconfig opnieuw emergen zou moeten helpen om XFree sneller te laten starten? Hmmm, dat moet ik eens proberen.

Maar zoals ik al zei, als ik de MS-fonts uit alle config-files haal, dan zien de fonts er helemaal niet meer uit.

[ Voor 43% gewijzigd door MadEgg op 29-03-2003 22:31 ]

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
FCA schreef op 29 maart 2003 @ 22:28:
Ik heb ze aan de praat, volgens het recept op deze site:
http://www.tldp.org/HOWTO/mini/FDU/truetype.html
Gewoon van m'n Windows 2000 installatie geplukt.
Verder geven veel sites (waaronder T.net en GoT) hun eigen fonts op, misschien kun je dat eens uitzetten bij de preferences.
Die link hielp me :) Ik heb nu de ingebouwde autohinting(:r) vervangen door de standaard truetype hinting, en het ziet er 100x beter uit.

Eindelijk een beetje leesbare desktop :D

Tja

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb net iets gevonden wat ik nog nergens anders had gezien:

Als je in Mozilla in de titelbalk about:config invult krijg je een GROTE configuratielijst! Je kunt alles wijzigen met rechtsklik->modify.

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 02-04-2003 08:04 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GerbenW schreef op 02 April 2003 @ 08:03:
Ik heb net iets gevonden wat ik nog nergens anders had gezien:

Als je in Mozilla in de titelbalk about:config invult krijg je een GROTE configuratielijst! Je kunt alles wijzigen met rechtsklik->modify.
Man, nice one :)
Mozilla/Phoenix heeft een registry :+

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Je kon dit eerder trouwens al doen door de prefs.js te editen...maar goed :)

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

MadEgg schreef op 29 March 2003 @ 22:16:
[...]
Ook heb ik geprobeerd om, volgens de Mozilla font-howto, in defaults/pref/unix.js antialiassing aan te zetten. Hierdoor worden wel de lettertypes onderstreept, maar zien ze er niet meer uit. De lettertypes worden overaliased waardoor het een grote vage chaos wordt.
[...]
Bedoel je dat het font te vet gerenderd wordt?
Daar had ik een tijdje geleden ook last van toen er opeens een nieuwe libfreetype6 package in sarge (Debian) verscheen. GoT zag eruit of het met crayon geschreven was. Dit heb ik opgelost door de font.scale.tt_bitmap.dark_text.gain in unix.js lager te zetten.

Zie ook: http://people.enginesofcr...hives/2002_10.html#000023

-edit-
Sorry had over je post heen gelezen waarin je melde dat het probleem als opgelost is.
:)

[ Voor 8% gewijzigd door Buffy op 02-04-2003 16:22 ]

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Nee dat was het probleem niet. Het probleem was de hinting. De topics zelf waren wel goed, maar bij het forum-overzicht van GoT, kon ik de omschrijvingen van de fora(die tekst in kleine letters) niet lezen, omdat dit een streepjes-chaos was. Met de echte truetype hinting werkt het nu wel goed :)

Tja

Pagina: 1