Toon posts:

Hulp nodig bij nieuw moederbord en proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een paar weken geleden een tweedehands moederbord en proc gekocht. Een Abit BH6 (anderhalf jaar oud) en een P3 500 (half jaar oud). De processor zat er al op. Netjes vervoerd etc.

Van het weekend nieuwe kast(300W) gekocht: kon nu eindelijk gaan ombouwen. De rest van de hardware komt van mijn oude systeem.

Oud systeem:

230W kast
Abit AH6 Moederbord
P2 266 proc
2 * 32MB SDRAM PC100
Quantum Fireball SE6,4 SCSI
PCI Diamond Stealth 2 S220
PCI SCSI controller
ISA geluidskaartje
Matshita CD-Recorder CW7502 SCSI
LITEON LTN301 CD-ROM IDE
Daewoo 15" monitor
keyboard, muis en boxjes

Nieuw systeem:

300W kast
Abit BH6 Moederbord
P3 500 proc
1 * 128MB SDRAM PC100
Quantum Fireball SE6,4 SCSI
PCI Diamond Stealth 2 S220
PCI SCSI controller
ISA geluidskaartje
Matshita CD-Recorder CW7502 SCSI
LITEON LTN301 CD-ROM IDE
Daewoo 15" monitor
keyboard, muis en boxjes

Moederbord en proc netjes in de kast geplaatst met 3 studs(bronskleurig) en 3 spacers(plastic dingetjes).

Rest van de harware er ook netjes in geplaatst. Kabeltjes van de kast naar het moederbord ook netjes er ingeplugt.
Maar: als ik op de power knop druk gaat het powerledje een keer aan en uit and that's it!!! :( Zelfs de voeding loopt niet aan!!! De voeding doet het trouwens wel wat die zit nu in mijn oude systeem.

Is het moederbord en/of proc naar z'n grootje?? Of is er nog hoop?

Als er iemand weet wat het kan zijn ben ik u er dankbaar!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Klinkt als: sluiting. Weet je zeker dat je mobo niet ergens contact maakt met je kast wat niet de bedoeling is?? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je processor kapot is hoort je moederbord een rare piepjes combinatie te laten horen (tenminste, dat doet een fatsoenlijk mobo en abit past wel in die categorie). Die zal het dus niet zijn. Het zou inderdaad sluiting kunnen zijn. Probeer 's of je je mamaplank op een rubberen mat buiten de kast kunt laten draaien. (evt. even voeding uit je kast schroeven). Dan heb je 100% zeker geen sluiting. Laat dan ALLES weg (dus mem, proc. en videokaart) en als je mamaplank dan goed is gaatie piepen. Bouw dan voorzichtig op: isa kaart (doet het ook als er bepaalde delen van je mamabord kapot zijn), mem, proc.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij maakt ie geen sluiting, maar ik zal vanavond eens kijken.

Alleen ALLES eraf kan lastig worden want degene waarvan ik hem gekocht heb heeft ook geprobeerd de proc eraf te halen in verband met vervoeren, dit is hem niet zo gauw gelukt. Hij wilde ook niet te veel kracht zetten.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, hoop dat dit het is.

De spacers (een ervan in ieder geval) zijn een beetje irritant: soms heeft hij wat speling => een millimetertje ofzo komt ie dan aan de andere kant van de plaat eruit. Misschien is dat het.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alleen ALLES eraf kan lastig worden want degene waarvan ik hem gekocht heb heeft ook geprobeerd de proc eraf te halen in verband met vervoeren, dit is hem niet zo gauw gelukt. Hij wilde ook niet te veel kracht zetten.
De spacers (een ervan in ieder geval) zijn een beetje irritant: soms heeft hij wat speling => een millimetertje ofzo komt ie dan aan de andere kant van de plaat eruit. Misschien is dat het.
Misschien is het wel juist dat degene van wie je het hebt toch teveel kracht gezet heeft. Maar haal in ieder geval alle andere zooi eraf- en als het kan even een andere PSU proberen (kan soms iets schelen, maar ik betwijfel het in dit geval.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
HIJ DOET HET!!! :P

En wat was het nou? Zo'n afsluitstukje voor een leeg slot zat aan het uiteinde tegen het moederbord.

Effe goed gezet en hij start gewoon op!!
Echt beter.

Het enigste is dat bij het afsluiten van Win2k moet ik de uitknop indrukken.
Ik moet dat ding 5 tellen ingedrukt houden en als je hoort dat hij net aan het afsluiten begint start hij weer op :?

Toen ik hem tijdens dat opstarten uitdrukte en de stroom eraf had gehad en dan weer had opgestart kon ik de BIOS opnieuw instellen.
Maarja dat zijn tijdelijke probleempjes (Hoop ik).

Ik wil degene die op deze topic hebben gereageerd hartelijk bedanken voor hun hulp.

Merlin
Pagina: 1