Toon posts:

Na klap op laptop hdd problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een gefrustreerd probleem heeft een collega zijn tft dichtgeslagen van zijn laptop, zo hard dat ik stond te kijken dat de laptop nog boote.
Maar het probleem kwam na het aanspreken van de D:\ schijf die niet gelezen werd. Na fdisk en het formateren kwam ik er achter dat op station D:\ de eerste 35% werdt geformateerd op normale snelheid en na de 35% het formateren erg lang duurt ik ben nu al ruim 2 uur aan t wachten en hij is nu pas bij 39 dus 4% 2 uur . hij formateert wel gewoon en geeft geen foutmeldingen. Het aanspreken van bestanden op die schijf gaat ook maar duurt enorm lang.
is hdd echt kapot of is dit nog te maken. :?

toshiba satallite 4200 pro met een 6 gig schijfje

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 21:59 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

test m is op fouten met Maxtor's tooltje, Powermax :)

edit: hoe kwam ik nou bij maxtor in hemelsnaam :?
Drive Health hoef je in ieder geval niet te proberen, das zo lijp als ik weet niet wat. Heb nou al 3 keer een "SMART" melding gekregen. 8)7 :X

[ Voor 58% gewijzigd door Glashelder op 29-03-2003 22:03 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je hem format, krijg je dan ook nog te zien "trying to recover allocation unit" ? s

Verwijderd

Topicstarter
nope geen foutmelding niks, hij schoot bij 41% naar de 47 en ik zit nu op 49%

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hmm, als hij straks klaar is met formatten, doe dan het volgende
1. mieter de hdd leeg met debug
2. maak partitie met fdisk
3. format
4. ga koffie halen terwijl 3 bezig is.
5. als 3 klaar is run je een scandisk/surface
6. kijk of er fouten worden gegeven :)

punt 4 is optioneel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 22:31:
nope geen foutmelding niks, hij schoot bij 41% naar de 47 en ik zit nu op 49%
Je hoeft bij een 'bad sectors' niet persé een foutmelding te krijgen. De HD kan namelijk buiten 't OS ed om aan 'sector relocating' doen. Daar merk je in de regel niets van.

Toch lijkt 't me een goed idee om de HD eens met een test-tooltje te checken.

Ik meen me te herinneren dat die Toshiba met IBM travelstar schijven zijn uitgerust.

HIER kan je Drive Fitness Test downloaden. Daar kan je überhaupt alle merken schijven mee testen. ('repareren' is een ander verhaal, daar zal je toch een tooltje van de fabrikant voor moeten gebruiken :P )

Verwijderd

whoops... mijn "tip" overschijf de HD met een eraser tool (random 1 en 0 op de schijf) en dan terW's voorstel. Zoals genoemd kan de HD buiten het OS om de schijf proberen uit te lezen...

Suc6

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 23:21:
whoops... mijn "tip" overschijf de HD met een eraser tool (random 1 en 0 op de schijf) en dan terW's voorstel. Zoals genoemd kan de HD buiten het OS om de schijf proberen uit te lezen...

Suc6
laat die eraser tool maar hangen, daar hebben we debug voor.

Verwijderd

Topicstarter
Still hanging on 49% ik wacht nog een uur en ga dan boven genoemde tips ff proberen.

nu 1.5 uur later 50%

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 01:09 ]

Pagina: 1