Q-tec 330D raid hack

Pagina: 1
Acties:

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 00:20
Het zit zo; ik heb laatst van een vriend een Q-tec 330D UDMA ide pci kaartje gehad,
dit kaartje bevat een Sil0680ACL144 chipset, dezelfde als zijn broertje, de Q-tec 340R ide raid.
ik weet dat er voor die promise ata 100 kaartjes altijd een manier was om er een fasktrak 100 van te maken, door de bios te flashen en er wat aan te solderen,
zou iemand mischien weten of dit ook mogelijk is met dit kaartje?

jah, ik heb al een tijdje gegoogled en gesearcht op GoT, maar kon niets vinden, ik heb ook geen bios kunnen vinden voor de 340R, anders probeer ik die der wel in te flashen >:)

niks

Verwijderd

Wat ik zo 1-2-3 kon vinden, is dat de RAID versie voorzien is van een 'Medley ATA Software RAID' uitbreiding. Ik neem aan dat daarmee gewoon een uitbreiding van 't BIOS wordt bedoelt.

Aangezien de Q-TEC kaart is voorzien van een Silicon Image Sil0680 chip, kan je misschien gewoon eens proberen die BIOS eroverheen te flashen. De BIOS files ed kan je via de link onderaan deze pagina vinden. :)

'T zou me niets verbazen als je de BIOS gewoon over de oude van Q-TEC heen zou kunnen flashen (Q-TEC lijkt me nou niet de meest innovatieve fabrikant, dus ze zullen wel gewoon direct de standaard PCB-layout van Silicon Image hebben overgenomen.)

De enige beperking die ik zo gauw kan bedenken, is dat de BIOS-chip te weinig ruimte heeft om ook een RAID-bios kwijt te kunnen.

• Chop2000
idd, ik kan nu gewoon een array maken met de kaart, maar aangezien het dus software raid is, wat zal dan sneller zijn, in combinatie van 4 maxtor 6l 40gb 7200rpm schijvenl; een fastrak 66 of deze Q-tec 330d met raid ? ik wil btw een raid 0 gaan draaien..

[ Voor 8% gewijzigd door Chop2000 op 30-03-2003 00:05 ]

niks

Verwijderd

'T zal niet zoveel uiteenliggen.. Die kaarten van Promise en Highpoint ed. hebben ook allemaal softwarematige RAID. Alleen vermelden ze dat niet zo netjes als Silicon Image dat deed.

En wat ik me van de Sil0680 chip weet, is dat die in de RAID uitvoering heel behoorlijk presteerde. :) Je zou even moeten googlen voor een review.

Dus ga maar gewoon verder met de Modded Q-TEC :) . Die heeft überhaupt een slag voor op de oudere FT66, immers die Sil0680 heeft ATA133 ondersteuning.

• Chop2000
kheb die kaart nu gewoon werkend onder winxp met de 340R drivers :P , nu nog me drives :P (ik krijg er nog 2 van een vriend, dan heb ik dus 4 maxtor 6L serie 40gb schijven, en die ga ik dus in een raid 0 zetten..) ik laat nog wellis horen hoesnel het is ;)

niks

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Hoe staat het ermee???

Ik ben wel benieuwd naar je resultaten, want ik wil dus eigenlijk dezelfde truuk toepassen.
Ik heb nl. de fout gemaakt om niet direct een raid kaart te kopen........... Onboard Raid in combo met extra IDE PCI kaart

Wat heb je allemaal moeten doen om die kaart als raid kaart te laten werken? Alleen maar flashen met die 340R bios?

XBL: theArthurrrr

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

FF een update van mijn kant.

Het is dus allemaal gelukt, ik zal binnenkort ff wat raid scores posten.

XBL: theArthurrrr

Pagina: 1