Toon posts:

[Debian + VMWare] X server probleem 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In aansluiting op mijn eerdere post: [rml][ Debian + VMWare] Xserver probleem[/rml], hier een post waarbij ik zal voldoen aan de 'eisen' die worden gesteld:

Hardware:
Laptop HP XE-3 GF model (met als videokaart dus i830M)

Software:
Windows XP
VMWare 3.2.2230 met daarin Debian Woody 2.4 kernel
Debain is zo kaal mogelijk geinstalleerd en wordt gebruikt voor een ontwikkelingomgeving voor webapplicaties. De benodigde software is ge-apt-get.

Wat betreft X:
- Ge-apt-get: xserver-xfree86 xserver-common xbase-clients xfonts-scalable xfonts-75dpi xfonts-100dpi xdm...

- dpkg-reconfiguration xserver-xfree86 met als instellingen:

handled by debconf
vesa
enter identifier
video card's bus identifier: [leeg]
use kernel fb device interface: YES
amount of memory: [leeg]
keyoard: xfree86 -- pc104 -- de -- nodeadkeys -- [geen keyboard options]
mouse: /dev/psaux -- PS/2 -- emulate 3 buttons: YES -- enable scroll: YES
monitor: enter identifier (monitor) -- LCD -- medium -- 1024x768 @ 60 Hz -- (1024) -- 15bit
alle modules behalve "xtt"
2x "write? YES"

Deze configuratie werkt onder een normale Debian Woody installatie (dus niet in VMWare) prima. In VMWare dus niet.
De melding van X: no screens found (een bekende, nietwaar?). Verder een warning bij VESA bios check: VESA(0): Bad V_BIOS checksum (en dat lijkt me niet ok, maar ik kan daar dus niets over vinden in de faqs of manuals).

Ik wil de log ook wel plaatsen, maar die lijkt me een beetje groot, wellicht kan iemand me desnoods vragen een deel te plaatsen?!?

Tot slot: in de lijst van video drivers staat ook een optie vmware, maar die doet dus echt helemaal niets, bovendien heb ik begrepen van VMWare dat dat meer een 'dummy' optie is.

Hier loop ik dan dus vast.
Hopelijk is dit dan voldoende informatie om een gedegen antwoord te kunnen krijgen.

Alvast bedankt!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 22:54 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Als ik naar www.vmware.com ga, en in de search-box "linux xfree86 driver" invul, dan krijg ik deze resultaten. Daar staan volgensmij hele nuttige dingen tussen.

En even naar vmware.com gaan en wat in een searchboxje prullen had je volgensmij zelf ook wel gekund ;)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt die was ik ook al tegen gekomen, maar er zit wel een addertje onder het gras: vmware_drv.0 is namelijk weldegelijk aanwezig in de X driver directory. Pas als je toch hardnekkig deze versie vervangt met die versie die op de site van vmware te downloaden is kun je de vmware driver gebruiken... en daar moet je ook maar net even achter komen.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Je moet de vmware-tools installeren, deze zit onder settings in het menu van de vmware interface.

In linux moet je dan je cd mounten en de installer op de cd runnen, deze zal ook een juiste x driver voor vmware installeren. Bij mij heeft dit altijd gewerkt onder debian 3.0 icm X

[ Voor 6% gewijzigd door eth0 op 30-03-2003 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet dus, althans bij mij niet.
De versie die onder vmware-tools wordt geleverd is een oudere versie dan die te downloaden is op de site van vmware. Wellicht heeft dit iets te maken met de intel 830M kaart van mijn laptop.

Maar goed het werkt nu. :)