Toon posts:

IDE harddisk als SCSI laten zien werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een IDE harddisk als een scsi harddisk te laten zien onder Redhat 7.2 maar het lukt niet.

Ik heb me lilo.conf aangepast zodat HDE=IDE-SCSI in de append zit
Als ik modprobe ide-scsi run krijg ik geen output.

Ik heb al op google en andere forums gezocht, maar hier kan ik alleen vinden over hoe een ide cdwriter als scsi te laten zien.
Ik wil mijn 2de harddisk als scsi laten zien ivm dat een applicatie dit nodig heeft en ik geen scsi schijf wil kopen.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Werkt het me een cdwriter wel? Ik heb append="hdd=ide-scsi". Met kleine letters dus, maar ik weet niet of dat uit maakt.

Verwijderd

2e harddisk ? En die zit op een aparte controller of zo ? Want hde suggereert dat dat dan de eerste disk is op de derde ide controller. ?

offtopic:
ook deze topicstart kan een stuk beter als je het mij vraagt, zo mis ik bijvoorbeeld hardware informatie

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 21:27:
Als ik modprobe ide-scsi run krijg ik geen output.
Als er geen fout veroorzaakt wordt, hoort modprobe ook geen output te geven. Als je na het laden van ide-scsi geen /etc/scsi inhoud hebt, dan heb je pas iets om over te klagen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 21:27:
Ik heb me lilo.conf aangepast zodat HDE=IDE-SCSI in de append zit
Heb je daarna ook lilo opnieuw gedraaid?

Verwijderd

en de module/kernel support voor scsi emulation :) (modprobe ide-scsi)

Verwijderd

Topicstarter
De module zit er wel in, anders geeft modprobe ide-scsi een fout.
De harddisk zit inderdaad op een aparte controller, zodat me systemdisk gewoon ide blijft maar de 2de disk wil ik als scsi laten zien.

Lilo gedraaid na aanpassen lilo.conf

Hoe kan ik zien dat de ide-scsi module inderdaad draait na de reboot? Wat moet er in /etc/scsi zitten?

Verwijderd

lsmod

Als het goed is, dan geeft de kernel bij het opstarten volgens mij ook de naam van het device waar je deze nu mee kan mounten. (dmesg al bekeken?)

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 10:17 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Ik vraag me eigenlijk een beetje af _wat_ er niet werkt... Kun je je eerste scsi disk benaderen (met fdisk bijvoorbeeld, of een partitie mounten)? Of geeft dat een error? Zo ja, welke?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit werkt toch alleen voor ATAPI writers! Die grebruiken namelijk een SCSI subset en vandaar dat de SCSI emulatie simpel is. Schijven gebruiken gewoon ATA, dit is minder makkelijk om te zetten naar SCSI en wordt dus niet ondersteund door de module.

kun je als de app dat nodig heeft niet gewoon een link maken:

ln -s /dev/hdx /dev/sdx

ofzo...

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat je dit in een linux app niet kunt aanpassen! Wat is het voor een app?

[ Voor 31% gewijzigd door voodooless op 31-03-2003 23:16 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1