VGA printplaat voor in breedbeeld-KTV

Pagina: 1
Acties:

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 13:39

KonradV

Live Long and Prosper!

Topicstarter
Wie weet hoe ik aan een printplaat kan komen om een computer aan een 5 a 6 jaar oude breedbeeld KTV van Philips type 32PW9763 te sluiten? In het complete schema van dit apparaat staat dat er in de TV een "VGA" print geinstalleerd kan worden, zodanig dat de KTV als computermonitor (met "VGA-resolutie") gebruikt kan worden.
In een oude Philips-catalogus staat bij het model met kleinere beeldbuis wel deze optie vermeld. In het toestel is ook de plek te zien waar de VGA-print kan komen.

Vroeger (lang geleden) kon je bij de Philips Technische Dienst wel eens aan onderdelen voor TV's en radio's te komen, maar dit schijnt niet meer zo makkelijk te zijn, je loopt al snel tegen de "interne burocratie" aan, en als particulier schijn je niet meer zelf je apparaat te mogen "repareren".

Ik zoek het printje eigenlijk om de TV als monitor voor m'n computertje, dat ik gebruik als (regiovrije) DVD-speler, te kunnen inzetten, nu heb ik er een een kleine monitor naast staan, want zonder monitor is het erg lastig om het DVD-player programma op te starten. Dat is eigenlijk zonde, want de TV zou volgens de specs zeker een desktop met 640*480 kunnen afbeelden.

EIngelijk wik ik m'n TV tweaken om er iets "meer" mee te doen, maar daarvoor zoek ik z'n printkaart die eigenlijk alleen op een Technische Dienst in een magazijn zou kunnen liggen. Maar hoe kom je daar aan? Iemand een idee?

Verwijderd

ja kan ook een video kaart met tv uitgang pakken pricies wat je zoekt.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 21:09:
ja kan ook een video kaart met tv uitgang pakken pricies wat je zoekt.
Is niet helemaal wat hij zoekt, dit heeft hij denk ik al. Hij is op zoek naar dat printplaatje, omdat hij dan een hogere resolutie op z'n tv kan zetten...

Ik zou zeggen, probeer het eens bij de lokale electro-boer, vaak kunnen die TV-reparateurs je een heel eind helpen...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Bestel die VGA print als reparatieonderdeel.

2 dingen nodig:
- bestelnummer
- leverancier

Kortom, even in de boeken duiken en maatjes worden met een TV-reparateur/Philips-dealer.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In principe moet elke elektronicazaak die dingen gewoon kunnen bestellen, zeker als ze ook een reparatieafdeling voor TV's hebben. Gewoon eens bij zo'n winkel langs gaan, ze willen je vast wel helpen (misschien weten ze zelfs waar je het over hebt).

Vroeger zat hier in Eindhoven inderdaad zo'n Philips Service Center, dat was inderdaad wel handig altijd.