[Acces] gegevens naar Word exporteren

Pagina: 1
Acties:

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 13:58

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Topicstarter
Dit is een vraagje dat ik voor een HBO-project moet oplossen en waar ik al een dikke 6 uur op heb zitten ploeteren, maar er gewoon niet uitkom. Wat is het geval:

Ik moet gegevens uit een huidig formulier exporteren naar een Word-sjabloon m.b.v. VB-code. Tot nu toe is het mij gelukt om het sjabloon te openen, de focus naar de bookmark te brengen en de gegevens van het 1e record in te voegen, maar van het huidige record lukt mij dat niet. (visualisatie onder de linkjes)

Ik heb al diverse andere mede-studenten gevraagd of hun het gelukt was, en 1 database te leen gekregen, maar ook na invoering van die code lukt het niet. Via google heb ik ook niks weten te vinden en in het leerboek wordt alleen een loop uitgelegd waarmee je alle records afgaat en plaatst, dus daar heb ik allemaal niks aan gehad. :(

De huidige code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Private Sub knpInschrijvingBevestigen_Click()
On Error GoTo Err_knpInschrijvingBevestigen_Click

Dim appWord As New Word.Application
    Dim rstCursist As New ADODB.Recordset
    rstCursist.Open "Cursist", CurrentProject.Connection, adOpenKeyset, adLockBatchOptimistic

With appWord
        .Documents.Add "D:\Windesheim\Blok 1.3\PRJC\databeesje\Rework databeest\Bevestiging van Inschrijving"
        .ActiveDocument.ShowSpellingErrors = False
        .Selection.GoTo wdGoToBookmark, Name:="Cursist"
        .Selection.TypeText rstCursist!Achternaam
        .Visible = True
    End With

Exit_knpInschrijvingBevestigen_Click:
    Exit Sub

Err_knpInschrijvingBevestigen_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_knpInschrijvingBevestigen_Click

End Sub

Het gaat dus om de 4e regel van het "appWord" blok. Ik heb het ook al met txtAchternaam geprobeerd, maar dat pakte die dus ook al niet. Andere mogelijkheden gavan een "object vereist" error, dus ik neem aan dat ik die niet hoef te vermelden ;)

Ik kan echt wel een beetje prutsen met code, maar een enkel keertje zoals nu lukt het gewoonweg niet :) Ik hoop dan ook dat er iemand is die mij weer op de goede weg kan helpen.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 13:58

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Topicstarter
Ik heb een derde database ernaast gehouden, en alles vergeleken, maar naar mijn idee staat alles hetzelfde. Alle verwijzingen moeten nu kloppen, en ook de code zou het niet aan mogen liggen. Weet iemand of ik ergens iets over het hoofd zie?

Moet ik misschien iets bij het sjabloon instellen? Lijkt mij sterk, maar ik weet het nu dus echt niet meer

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte