Toon posts:

Koeler minder laten draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een AMD Athlon Xp1700+ Thourgbred-B nog niet zo lang, hij draait momenteel op 1466MHZ, maar de koeler draait maar op 2500rpm en dat is niet zoveel, maar toch geraakt mijn processor maar aan maximum 29°C na benchmarks en gamen, en gewoon een paar uurtjes internetten en muziek luisteren, wordt hij nooit meer als 25°C. Is het dan niet mogelijk om de koeler een beetje minder te laten draaien? Misschien minder lawaai, minder stroonmverbruik?

Thanks

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan m op 7 volt laten draaien. Ik geloof dat je het ook met speedfan kom instellen, maar of dat werkt is nou maar weer net de vraag :)

* Glashelder vermoed dat er mensen gaan klagen met "SEARCH!!!"

laat dat maar achterwegen :)

Edit: O ja, zet m niet klakkenlooks op 7 volt, maar hou wel je temps in de gaten. Of laat m in de gaten houden, hou dan als richtlijn ongeveer 70 graden max aan :)

Je kan het ook niet laten he Abbadon :+

[ Voor 81% gewijzigd door Glashelder op 29-03-2003 20:41 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Om de prik hoef je het niet te laten, het geluid daarentegen is een ander verhaal. Vergewis je ervan dat je de juiste temp's hebt (nooit op één software tooltje vertrouwen; ga altijd voor een second opinion) en je kan idd de fan eventueel langzamer laten draaien. Zie hiervoor o.a. de search en zoek op 7V :)

[edit]
* Abbadon moet toch eens sneller leren tikken en zich niet laten afleiden tijdens z'n posts :+

[ Voor 16% gewijzigd door Abbadon op 29-03-2003 20:38 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
je kan ook speedfan gebruiken

http://www.almico.com/speedfan408.exe

kan je de temps ook in je bios zien want die geven meestal wel de juiste temps aan.

[ Voor 39% gewijzigd door Hellie112 op 30-03-2003 11:55 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Een andere "nettere" oplossing is het kopen van een zgn "bay-bus", welke je in staat stelt van buitenaf hardwarematig je fan langzamer of sneller te laten lopen. Bovendien kun je daar (haast) altijd meerdere fans op aansluiten zodat al je koelers wat stiller worden :)

Speedfan is een prachtige softwarematige oplossing, maar werkt alleen als je fan z'n juices direct van je mamaplankje krijgt. Als je temps inderdaad zo laag zijn als jij beweert (29 graden stressed met luchtkoeling.. :?) zal er een big-ass koeler op moeten zitten die waarschijnlijk op een molex zit aangesloten :)

offtopic:
Abbadon, is dit niet meer iets voor CME / DOC?! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FragFrog op 30-03-2003 14:45 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik vraag mij af of de temps kloppen want ik heb ook een XP1700+ met een zalman CU6000 (cu) helemaal van koper dus, en bij mij is hij ongeveer 48 graden na hem lang te stressen.
die temp valt ook nog wel mee, maar eerst met de standaard koeler was hij ongeveer 65 graden!

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar mijn 1700+ is eigenlijk een 2600+ misschien daarmee, want hij draait nog altijd maar op 1467MHZ. En in het bios geeft hij ook maar 27°C aan. En de koeler draait maar op 2500rpm ongeveer.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of neem een Zalman Fanmate. Daarmee kan je je fan traploos instellen met een potmetertje. Wordt tussen je fan en aansluiting gezet. Her en der verkrijgbaar voor een paar euro.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
idle 25, stressed 29? Alles draait normaal en geen problemen? Waar maak je je dan druk om? al iets het doet, laat het dan zo.
Pagina: 1