Toon posts:

te warm of niet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello...
Ik heb een paar keer al een paar topics gepost over mijn stotterend geluid als ik mp3/films afspeel etc etc...heb een paar adviezen opgevolgd van een paar mensen hier..maar tot nu toe nog steeds geen resultaat...
Zoals ik zonet heb gemerkt heb ik niet eens muziek nodig om mijn pc te laten vastlopen...als ik bezig ben met photoshop..dan komt het dus ook voor dat ie opeens dan vastloopt...absoluut NIET leuk dus...
Zonet zei een vriend van mij dat het misschien ook kon liggen aan de warmte van mijn pc.... 65 graden op dit moemnt...Ik weet niet als dat de bedoeling is....
Die vriend van mij heeft in het begin namelijk ook hetzelfde moederbord als mij gehad...en die liep continu vast...hij heeft meoderbord dus laten omruilen en sindsdien heeft ie geen problemen meer mijn zijn pc...geen vastlopers etc etc...
Mijn vraag is dus...kan eht kloppen dat dit inderdaad 1 van de oorzaken kan zijn dat mijn pc op dit moment zo doet??

Mijn pc specs..

AMD Athlon 2100+ XP
512 DDR
Hercules FDX 8500 LE 64 MB videokaart
15 + 40 gig Maxtor HD
Soundblaster Live 1024 of een Creative Soundsblaster Live 5.1 Player

persoonlijk heb ik ook een rijtje opgesomd wat eventueel ook een probleem kan zijn...

Drivers videokaart (heb zonet de Catalyst 3.2 drivers installed maar dan loopt mijn
pc ook vast bij Photoshop of 3D mark 2003)
Directx 9.0 (Kan me niet echt herinneren dat ik ooit problemen had toen ik
directx 8.0(a) nog installed had)
Geluidskaart drivers(Op dit moment heb ik de Kx drivers installed..de originele Live-
drivers had ik ook..maar heb daar zoveel gezeik mee gehad
op den duur dat ik deze maar ben gaan proberen)
Warmte pc (is dit 1 van de hoofdoorzaken..ja of nee??)

Verwijderd

incase temp is 65 grade? dan misschein kan je werk gehuege niet goed werke onder zulke temps. hang er is een case coolertje in

Verwijderd

Aan de drivers van je geluids-kaart zal het wel niet ligge omdat je zegt dat hij zelfs vastloopt bzonder muziek te spele.
Slecht geheugen mss? Doe eens memtest86.
Te Warm? Bwa, da gaat nog hoor, die processor kan daar wel tegen.
Wat loopt er allemaal op de achtergrond van je PC?
vervelende Spyware?
Overclockt? Eens terugklokken dan.
Voeding te laag?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
65 graden kan best een temperatuur zijn waarbij Athlon's rare dingen gaan doen. Geheugen kan ook best een probleem zijn. Welk mobo heb je ?
Probeer eens een nieuwe zware cpu koeler, eentje voor 2600+ ofzo.

Suc6

Viper®

Verwijderd

Topicstarter
Nou...geluidskaart stottert wel om de zoveel tijd..zo erg dat als ik muziek aa het afluisteren ben/spelletjes spelen dat ie dan ook vastloopt de pc...en dat gebeurde nadat ik een 5.1 player soundcard had gekocht...bij die 1024 had ik daar NOOIT last van...
Mijn pc heb ik niet overclockt heb een 300 Watt voeding...

Verwijderd

Zoek in ieder geval eens zoeken op de problemen met creative kaarten (en via chipset ?).
Zijn hier vrij veel posts te vinden over de squeal of death. Zou zeker kunnen zijn dat je geluidskaart een conflict geeft helemaal omdat je zegt dat je bij de 1024 er nooit last van hebt gehad. Je laatste post wijst erg sterk in die richting.

Zet bijvoorbeeld die 1024 eens terug en kijk of je dan geen problemen hebt met crashen.
Begin in ieder geval systematisch met het zoeken naar je problemen en run zeker memtest.
Temperatuur met AMD's heb ik geen ervaring mee, maar dan zet je de kast even open met een fan erboven en test het....

verder : welk besturings-systeem, en met welk BSOD scherm crasht het of krijg je dat helemaal niet meer te zien?

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 12:30
Je zou evt. nog kunnen kijken wat de pc doet als je je 1024 weer terugzet! Maar volgens mij kan je processor echt wel tegen 65! Wat voor een mobo heb je trouwens

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad..ben natuurlijk ook de windows versie vergeten te vermelden..is gewoon XP met SP1 erop...
Moederbord = MSI KT3-Ultra..inderdaad een VIa chipset kaart...
Ik heb dus eigenlijk al sinds iets van een week of zo mijn 1024 er weer inzitten..en helaas...nog steeds hetzelfde probleem...

Verwijderd

Geluidskaart kun je dus uitsluiten.
vraagje : is met die 1024 nu ook het stotteren van het geluid weg?

Ik denk dat de volgende klant het geheugen is.......
run dus memtest86 en kijk of je errors ziet.

Verwijderd

Topicstarter
met de 1024 heb ik nog steeds het probleem./...gisteren zat ik effe spelletje te spelen..en tijdens het 'schieten' liep ie stotterend vast...
Waar zou ik memtest86 moeten uitvoeren dan?¿

Verwijderd

de 2100+ word zeer warm en is dus moeilijk fatsoenlijk te coolen,kunt beter voor andere cpu gaan,of te wel een trage maar beter is een sneller.Afhankelijk van uw moederbord natuurlijk

Verwijderd

Memtest is een programma wat niets anders doet dan testen of er in de communicatie met het geheugen fouten optreden. Deze fouten kunnen dan het gevolg zijn van defecten in het geheugen of doordat de geheugen-settings in het bios te strak zijn.
Vaak is het niet goed zijn van het geheugen een bron van crashes.
(en natuurlijk temperatuur of een te zwakke voeding, zie de FAQ)

Dit programma runt onafhankelijk van windows. Dus kun je al dat soort onzekerheden even uitsluiten. En als dit programma fouten vind is het niet zo gek dat windows vervolgens crasht en weet je waar je moet zoeken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 21:24:
de 2100+ word zeer warm en is dus moeilijk fatsoenlijk te coolen,kunt beter voor andere cpu gaan,of te wel een trage maar beter is een sneller.Afhankelijk van uw moederbord natuurlijk
Wat is dit nu voor onzin :? die Jongen heeft een 2100+,en die moet gewoon te koelen zijn,zoals hierboven al gemeld is,probeer eens een zwaardere/betere koeler.
(ik denk eigenlijk ook dat het je geheugen is hoor)
Suc6!

Verwijderd

Heb je mss meerdere reepjes geheugen erin steken? Haal er anders een paar uit, zodat er nog maar eentje insteekt. En doe zeker memtest86!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmheb maar 1 512 MB reepje...
Ik ga maar eens memtesten...

Verwijderd

zet je kast al eens open, dat haalt de temperatuur al wat naar beneden

Verwijderd

Topicstarter
hmmm..kast is open..temperatuur is al netjes met 10 graden gedaald..hehehe

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
Ik moet zeggen dat ik 65 graden in je case vrij warm vind, dan zou je CPU, geheugen en VGA (en andere chips) namelijk nog warmer zijn... Ik zou denk ik maar eens een zware stofzuiger in die kast plaatsen om een beter airflow te creeren... >:)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Topicstarter
hmm...word dan misschien tijd dat ik een andere cooler erbij ga halen...of is dat koelpasta ook geschikt??

Verwijderd

hmm.....misschien is kijken in de FAQ m.b.t. airflow, koelpasta e.d. ook een goed idee.

Helemaal als je terugkijkt en ziet dat de eerste reaktie op je openingspost is om er een (extra) casefan in te hangen. En hij is volgens mij niet de enige.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 19:05 ]

Pagina: 1