Toon posts:

Abit Kx7-333 wil niet over 200 Mhz fsb

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een kx7-333 met een amd xp 1800+.
nu kan ik wel starten op 9*192 maar niet op 8.5*203 en zelfs niet op 8.5*195
wat is er hier nou aan de hand ?
dit moederbord kan toch over de 225 Mhz fsb aan ??
en weet ook iemand of ik er een divider van 6:2:1 bij kan tweaken ??
en weet iemand of ik de bios kan veranderen ( heb namelijk een voltmod en wil in de bios ipv 1.5 V core 1.7 V tiepen zodat de echte waarde word aangegeven en niet dat je de heletijd er 0.2 bij moet rekenen ) ?

Verwijderd

Je geheugen is je bottleneck? Lijkt er anders wel op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 19:38:
Je geheugen is je bottleneck? Lijkt er anders wel op.
kheb samsung geheugen ( had dat brak reepje kingston er even uit gehaalt ) en deze zou een timing van 2-5-2-2-1 aan moeten kunnen en zelfs op 2.5-6-3-3-2 doet hij het nog niet ( ook niet op 2.8 Volt ) hij kan btw als max op 2-5-3-3-2
dus lijkt me niet het geheugen

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer een ander reepje geheugen. Als ie dan strand bij precies dezelfde snelheid is het je mobo (wat ik niet denk), anders is het waaschijnlijk toch je geheugen (wat ik wel denk ;))

BTW Mijn 1800+, KX7 en SamsungPC2700 combo doet ook niet hoger dan 195MHz op traagste timings...

Verwijderd

Topicstarter
een ander reepje heb ik niet :/ , maar op 192 is hij super stabiel en op 195 start hij ineens niet meer op :X. met 192 fsb heb ik dus 2.6 Volt

ik heb wel nog kinston , als ik die erin steek wil de monitor aanspringen en dan gaat de pc speaker wat raar piepen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 20:01 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ja, wát voor Samsung geheugen, DDR400 stuff of PC2700? Daarenboven ga je van de verkeerde veronderstelling uit door te beweren dat dit bord per se zo'n FSB aan zou moeten kunnen; er zit een KT333 chipset op, eentje die daar helemaal niet voor gemaakt is. Abit heeft je gewoon de optie geboden het zaakje flink over te clocken maar dat wil niet zeggen dat het bord dat ook haalt (garandeerd Abit ook nergens). Denk a.u.b. niet dat 'tig procent meer uit je spul persen de normaalste zaak v.d. wereld is, dat is het niet, daarvoor heb je het juiste spul en fingerspitzengefuhl nodig.

[edit]
Ik zie in je sig dat je Samsung DDR333 hebt. Man, schaam je diep zo'n topic te openen, je lijkt wel een verwend stampvoetend kind zo door verbolgen te zijn niet de 200Mhz te halen :/

Word of advice, kijk eens rond in de DOC topics en FAQ's. Ik doe deze dicht.

[ Voor 20% gewijzigd door Abbadon op 29-03-2003 20:11 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.