Toon posts:

Internet Gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals bekend kun je in Windows XP je internet verbinding delen.
Nu heb ik dus een vaag probleem

Sinds de komst van me Router kan ik niks goed instellen. Ik moet DHCP aan laten staan (ookal gebruik ik het niet), anders moet ik hem telkens resetten om in de admin te komen.

Op me hoofd pc is internet via een USB modem gedeeld (Windows XP Set up an home/office network)..

Bij me broer doe ik dit ook en maakt hij prima verbinding met elkaar

Alleen nu heb ik een laptop en nog een pc, waar ik de instellingen NIET goed krijg. Bij Netwerkverbindingen zie ik wel "internet gateway" staan en krijg ook de status, maar krijg geen verbinding er via!

Via set up a home/office network ook nie. Ookal heb ik windows opnieuw geinstalleerd.

Hoe zeg ik WINDOWS dat hij via die verbinding moet! :( Help :(

Ik heb dus Verbinding via een LAN geprobeerd, via Vaste lijn etc..

>>Want het probleem als ik de DHCP server uit zet, krijgt ie al helemaal geen verbinding meer over het netwerk... geeft ie dus een adres zelf verzonnen en niet in communicatie met me server..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit schopt weer eens kont :P

Verwijderd

Wizard Internet Verbinding -> Verbinding via LAN -> Proxyservers automatisch opsporen -> Toepassen.
Controleer ook dat bij 'Default Gatway' bij je TCP/IP instellingen het IP van je router ingesteld staat.

Als dit niet werkt zou ik het niet op die manier doen, maar via deze tut: Hoe deel ik Internet ?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Graag wat info over de gebruikte router.

Kun je in je router geen DHCP address pool opgeven ?? (bijv 192.168.0 1 t/m25) ?? Zo ja da kun je in ieder geval een IP handmatig opgeven. En anders draai effu de commandline tool ipconfig /all (win2k/XP) en zie wat voor IP je eigen werkende pc heeft, dan kun je een goede gok maken welk ip te gebruiken.

En die 2 andere pc's wat draaien die ?? misschien heb je wel een versie conflict tussen de internet connection sharing kit.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
@JSS. Wat is het verschil als je bij de Default Gateway je hoofd pc (waar dus me internet op gedeeld staat), of de router ip invult?

Verwijderd

Topicstarter
DHCP Server Disable Enable
IP Pool Starting Address
IP Pool Ending Address
Domain Name

Alleen IP Pool.. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 21:07:
@JSS. Wat is het verschil als je bij de Default Gateway je hoofd pc (waar dus me internet op gedeeld staat), of de router ip invult?
Router is het apparaat dat je internetverbinding deelt, hardwarematig of softwarematig. Dit maakt dus niet uit. Maar beiden hebben een IP-adres dat moet worden ingevuld.
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 21:37:
DHCP Server Disable Enable
IP Pool Starting Address
IP Pool Ending Address
Domain Name

Alleen IP Pool.. :(
Dat bedoelt hij. Vul bij begin 192.168.0.2 in, en bij 'End' 192.168.0.25. Geef dan de probleem-pc's een vast IP, beginnende bij 192.168.0.26 :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb ontdekt wat het is denk ik maar ik kom er niet uit hoe ik dit moet oplossen;

- Ik heb dus op me hoofd PC windows XP internet gedeeld (Daar doet ie dus automatisch DHCP ook)
- Op me router heb ik de DHCP uitgezet
- Nu ga ik via me laptop de netwerk laten opzetten (setup a home/office network) en dan verbinding maken via een pc die met internet zit (2e optie). Maar uiteindelijk als alles klaar is geeft hij een IP met 169.xxx.xxx.xxx en subnetmasker 255.255.0.0 maar dat moet helemaal niet! Ik snap het niet sinds de komst van die router wilt hij diet niet meer goed doen

Het probleem is namelijk dat ik even moet wachten op me ADSL Ethernet modem .. anders had ik het al lang goed gedaan :)

Help :(

Me range is namelijk 255.255.255.0 .. ik snap het niet wat er mis gaat.., want bij me broer is wel alles goed ingesteld (Automatisch toegekent door DHCP.. hoofd pc dus...)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is het probleem opgelost met de volgende manier:

Handmatig het netwerk ingesteld, de gateway op de hoofd pc Ip gezet waar het internet op gedeeld staat. En daarnaast nog op de DNS ook dat ip ingevoerd.
Pagina: 1