Toon posts:

laden leadtek 2000 tv xp deluxe duurt lang (XP SP1)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst een pinnacle pctv rave, die heb ik nu vervangen door een leadtek winfast tvxp 2000 deluxe, alles geinstalleerd drivers etc netjes alle vorige drivers van pinnacle weggehaald, start ik het programmaatje op om tv te kijken of radio te luisteren, dan neemt dat soms wel 5! minuten in! en bij fm gaat hij laden en doet hij voor de rest niets,
ik heb al geprobeerd nieuwe drivers te installeren maar dat maakte geen verschil

kan het zijn dat hij te warm wordt??
of een hardware conflict?
hij gebruikt irq 16

moet ik het denk je een keer zonder sp1 proberen?
ik ben ten einde raad :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 19:13 ]

Verwijderd

Ehm nee.. hij wordt niet te warm, dat zou _ERG_ ongebruikelijk zijn voor een TV-kaart :P

En is naar mijn weten ook een irq-conflict (Je meldt niet dat hij IRQ's deelt met andere apparaten). Daarnaast zie ik dat je computer gebruik maakt van APIC (is wat anders dan ACPI) dus dat met de IRQ's zit wel goed.

Klinkt misschien een beetje raar, maar installeer de drivers voor je videokaart én DirectX eens overnieuw.

Dat heeft bij mij eens een soortgelijk probleem met een TV-kaart opgelost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 19:19:
Ehm nee.. hij wordt niet te warm, dat zou _ERG_ ongebruikelijk zijn voor een TV-kaart :P
Nou niet helemaal waar, mijn pctv-pro word behoorlijk warm als ik 2/3 uur sta te capturen. In de gebruiksaanwijzing wordt ook vermeld voor goede airflow in het systeem te zorgen om dat anders gevaar voor oververhitting bestaat bij extreem lang capturen. :)

Verder heb je de kaart al in een ander pci slot geprobeerd ? tv kaarten zijn best wel kies keurig. Stop hem in een slot die die een eigen irg lijn heeft het liefst. :7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 19:28:
[...]

Nou niet helemaal waar, mijn pctv-pro word behoorlijk warm als ik 2/3 uur sta te capturen. In de gebruiksaanwijzing wordt ook vermeld voor goede airflow in het systeem te zorgen om dat anders gevaar voor oververhitting bestaat bij extreem lang capturen. :)

Verder heb je de kaart al in een ander pci slot geprobeerd ? tv kaarten zijn best wel kies keurig. Stop hem in een slot die die een eigen irg lijn heeft het liefst. :7
nee nog niet in een ander slot geprobeerd ga ik nu doen, verder wil ik dirext x 9.oa gaan installeren en nieuwe videokaart drivers :) dat moet het hopenlijk wel doen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 20:24:
[...]

nee nog niet in een ander slot geprobeerd ga ik nu doen, verder wil ik dirext x 9.oa gaan installeren en nieuwe videokaart drivers :) dat moet het hopenlijk wel doen
Als het lukt post dan even je results hier :) Suc6 :7

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg nu steeds een blauw scherm met het installeren van de tv kaart :( na de nieuwe videokaart drivers en direct x 9.0a heb in de bios de irq's op auto staan, moet ik ze op iets anders zetten? zoja wat?
ik krijg een blauw scherm als ik die bar driver wil installeren :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben achter het probleem gekomen, het ligt dus aan sp1, de tv kaart en sp1 kunnen niet samen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 11:59:
ik ben achter het probleem gekomen, het ligt dus aan sp1, de tv kaart en sp1 kunnen niet samen!
Das bullshit, werkt hier namelijk perfect :7 (wrm dat bij niet zo is, ik weet het niet )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 14:54:
[...]

Das bullshit, werkt hier namelijk perfect :7 (wrm dat bij niet zo is, ik weet het niet )
weet jij misschien hoe je zenders handmatig kan toevoegen? voor de tv?

Verwijderd

ik heb ook XP+SP1 met leadtec winfast draaien... heb bijna dvd kwaliteit met dscaler. Het installeren van die kaart komt heeeeeeeeeeeeeeel precies met de drivers... heb er toch een paar dagen mee zitten klooien voordat het allemaal werkte, probeer eens een volledige format en dan alles Volgens het Boekje te installeren..

Verwijderd

overbodige post......

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
jaa echt :D, maar oke. het is volgens mij onmogelijk dvd kwaliteit te krijgen, tenzij je digitale televisie hebt, maar kan dat op deze tv kaarT?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 20:30:
[...]

jaa echt :D, maar oke. het is volgens mij onmogelijk dvd kwaliteit te krijgen, tenzij je digitale televisie hebt, maar kan dat op deze tv kaarT?
Mwah ik denk doordat je tv op een crt kijkt zo en zo veel meer storingen/detail ziet als wanneer je dat zelfde signaal op een tv ziet. Een tv is lang niet zo scherp en "smeert"alles uit, waardoor van een afstand sommige storingen niet meer opvallen maar op een crt wel. Tenminste dit is mijn ervaring met tvkaarten tov tv. Denk niet dat digitale tv via een tv kaart kan. Kweet in engeland kom digitale tv via de telefoonlijn binnen.

edit:
zit er bij de software geen ruis filters ? anders probeer dscaler eens, ben ik zeer tevreden over, en bevat goede filters mits je ze niet overdoet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 20:45:
[...]

Mwah ik denk doordat je tv op een crt kijkt zo en zo veel meer storingen/detail ziet als wanneer je dat zelfde signaal op een tv ziet. Een tv is lang niet zo scherp en "smeert"alles uit, waardoor van een afstand sommige storingen niet meer opvallen maar op een crt wel. Tenminste dit is mijn ervaring met tvkaarten tov tv. Denk niet dat digitale tv via een tv kaart kan. Kweet in engeland kom digitale tv via de telefoonlijn binnen.

edit:
zit er bij de software geen ruis filters ? anders probeer dscaler eens, ben ik zeer tevreden over, en bevat goede filters mits je ze niet overdoet.
het probleem alleen bij dscaler is dat je dan niet de afstandsbediener kan gebruiken, dus het liefst blijf ik bij deze software

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 14:57

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 18:42:
ik had eerst een pinnacle pctv rave, die heb ik nu vervangen door een leadtek winfast tvxp 2000 deluxe, alles geinstalleerd drivers etc netjes alle vorige drivers van pinnacle weggehaald, start ik het programmaatje op om tv te kijken of radio te luisteren, dan neemt dat soms wel 5! minuten in! en bij fm gaat hij laden en doet hij voor de rest niets,
ik heb al geprobeerd nieuwe drivers te installeren maar dat maakte geen verschil

kan het zijn dat hij te warm wordt??
of een hardware conflict?
hij gebruikt irq 16

moet ik het denk je een keer zonder sp1 proberen?
ik ben ten einde raad :'(
Dit KAN helemaal niet, want een PC heeft maar 16 IRQ's (nl. 0 t/m 15) dus hij kan maximaal IRQ 15 gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
altijd leuk mensen die in het niets blaten ;) sorry je hebt het verkeerd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/roeloffs/bullshit.JPG

Verwijderd

Pc met een apic bios hebben tot 32 irq's . Bij mij 24 :7

Mijn audigy draait bijv op irq 23

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 16:02:
Pc met een apic bios hebben tot 32 irq's . Bij mij 24 :7

Mijn audigy draait bijv op irq 23
dat bedoel ik :) maar ik denk dat het geen hardware conflict is

Verwijderd

shared irq's misschien, staat in iedergeval wel iets van in de HELP die in win XP zit.. maar veel mensen gebruiken die noooit..

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Hmm wilde morgen net zo'n kaartje gaan halen, maar heb hier ook XP+SP1. Hoop dat ik er geen problemen mee krijg, maar anders gaat hij direct terug.
het probleem alleen bij dscaler is dat je dan niet de afstandsbediener kan gebruiken, dus het liefst blijf ik bij deze software
Dacht dat je daar girder voor kon gebruiken. http://www.girder.nl/

[ Voor 43% gewijzigd door waslijn op 01-04-2003 22:17 ]

• waslijn
- dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door waslijn op 02-04-2003 20:07 ]

• waslijn
Heb hem net geinstalleerd zonder problemen (software van de website gebruikt), maar de tv geeft geen stereo geluid. Volgens de handleiding moet de software onder 'Live TV' een stereo icoontje aangeven. De ontvangst is goed en ook de tv boven geeft gewoon stereo geluid, iemand dit wel voor elkaar gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
Waslijn schreef op 02 April 2003 @ 19:59:
Heb hem net geinstalleerd zonder problemen (software van de website gebruikt), maar de tv geeft geen stereo geluid. Volgens de handleiding moet de software onder 'Live TV' een stereo icoontje aangeven. De ontvangst is goed en ook de tv boven geeft gewoon stereo geluid, iemand dit wel voor elkaar gekregen?
probeer even nieuwe drivers van je geluidskaart te installeren, dat verhielp bij mij vrij veel problemen

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 16:40:
ik heb ook XP+SP1 met leadtec winfast draaien... heb bijna dvd kwaliteit met dscaler. Het installeren van die kaart komt heeeeeeeeeeeeeeel precies met de drivers...
Ik heb ook een Winfast 2000 XP deluxe (onder winXP met SP1) en ik gebruik eigenlijk alleen die winfast PVR software (die bij mij wel snel inlaadt).

Ik had van de week ook dat DScaler geprobeerd, maar ik vond de kwaliteit een stuk minder.. Op welke TV Tuner chip moet ik DScaler instellen?? Of zijn er andere settings die ik (voor deze kaart) over het hoofd heb gezien?

Winfast PVR werkt op zich prima, maar vergelijken kan nooit kwaad vind ik!!

enne:
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 16:24:
[...]
weet jij misschien hoe je zenders handmatig kan toevoegen? voor de tv?
Geen id :)
Ik heb gewoon 1 keer autoscan (met 'Adaptive channel scanning' aan) gedaan en vervolgens alles even op volgorde gezet. Hij vond alles in 1 keer!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1