Ik heb een HP lj5 met een jetdirect printerserver kaart erin, tweede hands gekocht. Ik heb geen documentatie of software, en jetadmin downloaden duurt te lang via modempje... Nu heb ik ip address geconfigureert met Telnet en ik kan de printer pingen, maar als ik add printer doe en selecteer netwerk printer, dan zie ik m daar niet staan. Iemand enig idee, volgens mij moet ik een jetdirect poort aanmaken, maar kan niet vinden hoe dat moet....
je moet ook een tcp/ip poort toevoegen bij printers, je moet die printer als 'lokale-printer' installeren (ook al zit ie op het netwerk)..
als je dan tcp/ip poort kiest gaat ie vragen om het ip address van die printer...
als je dan tcp/ip poort kiest gaat ie vragen om het ip address van die printer...
A wise man's life is based around fuck you
Dat klopt. Maar dat is alleen in windows XP/2000 in Windows NT kan je een extra print service installeren om te rpiten naar een IP nummer, en voor Windows 98 moet je een LPR programaatje zoeken.zwelgje schreef op 29 March 2003 @ 18:32:
je moet ook een tcp/ip poort toevoegen bij printers, je moet die printer als 'lokale-printer' installeren (ook al zit ie op het netwerk)..
voor win2k is het gelukt, nu nog vanuit win98, de vraag is dan hoe maak ik daar een tcp/ip poort?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 18:40 ]
het is gelukt voor win98, ergens op de HP site een Install Network printer wizzard gevonden, en die maakt oa een tcp/ip port aan.
Bedankt voor de goede tips....
Bedankt voor de goede tips....
leuke link, heb je ook het bijpassende wachtwoord voor de LPR-client?
zonder heb je er namelijk geen bal aan...
Copyright and left by SED...
jetdirects werken toch op RAW en niet op LPR ??
You don't need eyes to see, you need vision
HP heeft apart prog. hiervoor: zoak naar hpsmp.exe
Mocht je dit nodig heb,en niet meer in website van hp meer te vinden is, zet ik morgen up naar mijn webspace.
Mocht je dit nodig heb,en niet meer in website van hp meer te vinden is, zet ik morgen up naar mijn webspace.
Cigarette + Coffee = Breakfast of champion
Pagina: 1