Toon posts:

[WinXP] Schijfruimteperikelen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de melding dat ik op het d-station te weinig vrije schijfruimte heb, nl. 10 mb. Na het verwijderen van een videofilm van 200 mb en een stuk of 40 mp3's staat het nog steeds op 10 mb en krijg ik er niets bij. Ik heb ook even een film van 250 mb verplaatst naar het e-station en toen proberen terugzetten, ook dit ging niet.

Schijfcontrole en defragmentatie halen niets uit. Er kan wel nog iets bij, maar door een verkeerde schatting van de vrije ruimte wilt Windows niet. Is dit een bug? Iemand een oplossing?

Verwijderd

Hopelijk hartstikke overbodig, maar met schijfcontrole start XP wel opnieuw op?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 15:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
prullenbak leegmaken?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Bij het begin beginnen .. heb je de prullenbak daadwerkelijk leeggemaakt?
Kijk ook eens hoeveel MB je systeemherstel inneemt. Doe schijfopruiming, en gooi daarmee ook alles behalve je laaste systeemherstelbestanden weg.

En idd, draai een scandisk.

Verwijderd

Topicstarter
-Na reboot blijft probleem
-Systeemherstel is uitgeschakeld
-Prullenbak gebruik ik niet
-Schijfopruiming verwijdert niets

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 18:58 ]

Verwijderd

Cyberblizzard hier heb ik hetzelfde probleem.
Dacht laat ik eens wat zooi gaan ruimen maar blijft aangeven dat er 1 GB vrij is terwijl ik er 2 GB zeker heb afgehaald. Erg vreemd....

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook eens zoiets op mijn e-station. Na het verwijderen van enkele grote bestanden bleef het probleem, maar na het verwijderen van enkele honderden kleine bestandjes had ik ineens wél genoeg vrije ruimte.

Ik denk dat het algoritme dat de vrije ruimte inschat voor een groot deel gebaseerd is op het aantal bestanden en niet op de grootte ervan...
Pagina: 1