Toon posts:

1 PC, 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om aan een PC 2 monitoren, 2toetsenborden en 2 muizen te koppelen? De PC met 1 monitor, toetsenbord en muis moet in de woonkamer komen te staan. De andere monitor, toetsenbord en muis moeten in een kantoor ruimte komen staan. De afstand tussen beide werkplekken bedraagt zo'n 20 meter. Ik weet dat je een netwerk kan aanleggen, maar dan is een 2e systeem nodig. Is het op te lossen zonder een tweede systeem aan te schaffen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kan via een KVM switch, is echt zoekwerk hoor.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 13:29

Zoefff

❤ 

Jahoor. Voor die monitor kan je een dualhead kaart nemen, en het signaal naar beide monitoren sturen, of een vga splitter kopen (goedkoper).

Voor je muis/toetsenbord zijn er schakelkastjes te koop, waarmee je kan switchen tussen toetsenborden en/of muizen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Er bestaan zgn. KVM repeaters, waarmee je makkelijk 20 mtr en meer haalt, o.a. van Starview. Je kunt dan schakelen welk 'set' controle heeft over het systeem. De prijs is echter meestal hoger dan een 2e pc.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

dat kan, met behulp van een KVM-switch.

De afstand tussen beide werkplekken wordt door middel van een UTP-kabel overbrugd, en je kunt vanaf beide plekken op hetzelfde systeem werken. Werkt uitstekend :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Waarom in hemelsnaam een KVM switch? Om het signaal tegengesteld als bedoeld weg te sturen? Dan daarbij zou ik de afstand van 20m niet willen overbruggen met een switch dan minimaal een repeater erbij.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Werkt zo'n KWM switch ook voor 1 PC - 2 setjes bediening??? Want het werkt wel andersom, dat weet ik.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 18:38:
Werkt zo'n KWM switch ook voor 1 PC - 2 setjes bediening??? Want het werkt wel andersom, dat weet ik.
Jup, dat kan gewoon.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 16:27

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hmm, heb een tijd geleden (maanden) precies zo'n zelfde vraag langs zien komen. toen was ik de eerste die met het idee van een KVM switch kwam, maar toen kon het volgens mede tweakers niet met KVM, omdat die alleen voor andersom bedoeld zouden zijn (2pc's, 1 monitor etc.).

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 29-03-2003 19:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Misschien is het handig om in de kantoorkamer een usb keyboard en muis te nemen, en voor in de woonkamer een ps2 muis en toetsenboard te gebruiken, dan heb je geen switch nodig en hoef je alleen een vga splitter kopen.

• Skaah
  • Niet online
Je kunt niet op beide schermen tegelijk werken, dat weet je he? Of op werkplek één, of op werkplek 2.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 19:50:
Misschien is het handig om in de kantoorkamer een usb keyboard en muis te nemen, en voor in de woonkamer een ps2 muis en toetsenboard te gebruiken, dan heb je geen switch nodig en hoef je alleen een vga splitter kopen.
Lijkt mij ook de makkelijkste oplossing, alleen zou ik zelf voor een dualhead videokaart gaan. Een splitter geeft gewoon een zwakker signaal door, en als de kabel een beetje lang word wil je dat echt niet hebben :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

zoek
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.