Toon posts:

[Debian + VMWare] Xserver probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik Debian naast Windows XP gedraaid op een HP XE3 (model GF) laptop door gebruik te maken van de bootmanager van XP en LiLo. Twee totaal gescheiden systemen, dus. Dat werkte prima.

Voor mij is het nu erg handig dat ik Debian in Windows draai met behulp van VMWare. Ik wil namelijk gewoon heel snel kunnen "switchen".
Ik ben aan de slag gegaan met VMWare, maar krijg x maar niet aan de praat, laat staan dus KDE of Gnome.

Net als bij de normale installatie van Debian gebruik ik als video driver die van vesa. Die lijkt ie te herkennen, maar na het starten van startx verschijnt het de alom bekende melding "no screens found".

Voor ik verder ga: heeft hier iemand al mee gestoeid? Kan het uberhaupt?
Het vreemde is dat namelijk onder aan de lijst met video drivers "vmware"staat, maar deze werkt totaal niet.

Tips?

Verwijderd

Ik heb wel een tip voor je: Lees de manual eens door van VMWare en lees ook de FAQ's op die site. Het is mogelijk om Debian te draaien onder VMWare. Maar aangezien je niet aangeeft wat je zelf hebt geprobeerd en gezocht en ook verzuimt info te geven over je configuratie sluit ik deze draad. Lees NOS policy - updated 28/03/03 maar eens door.

Dit topic is gesloten.